larserso Skrevet November 29, 2012 Share Skrevet November 29, 2012 Jeg har en svært velholdt E61 for salg. Det er en 520d med manuell, men navi, komfortseter, adaptive lys etc så jeg trodde den skulle være kurant å selge til tross for manuell. Har nå hatt den liggende ute lenge og den er en av de rimeligste (den har både gått mindre, har mer utstyr og er mye penere enn de andre bilene i prissjiktet). Til tross for 1200 visninger på Finn har ingen tatt kontakt... Se annonse:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37789186 I dag ble jeg kontaktet av en bruktbilforhandler som tilbyr kommisjon. Som forhandler har man jo en del fordeler med garanti, innbytte etc. De mener de kan selge den fort og for mer enn jeg har den ute for slik at jeg ca går i null. Skal selvfølgelig sjekke opp mer rundt firmaet, men de har mange bra biler for salg og annonsene ser ordentlig ut så førsteinntrykket er positivt. Er det noen her som har noen erfaringer eller synspunkter på å selge via kommisjon kontra som privatperson? Ville dere kjøpt denne bilen for 15.000 mer av en forhandler med de mulighetene med innbytte etc. det gir? Må tenke litt. Ulempen er at jeg da må sette bilen inn hos de. Jeg har kjøpt en annen bil jeg kun har momset inn og tanken var å betale avgifter først når denne var solgt så da må jeg evt. ta en større risiko i å binde opp mer valuta som banken må gi meg og betale avgiften og registrere den andre også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Ser ingen grunn til å gjøre det. Sett heller ned prisen, så vil du se at bilen blir solgt forholdsvis hurtig. Tidene hvor bruktbiler ble solgt unna i høy fart er dessverre over. Det er uansett urealistisk å regne med at en eventuell selger ikke vil prute på prisen, så hvorfor ikke redusere den litt og i det minste trekke til deg flere kjøpere? Når du har en kjøper på kroken og allerede en konkurransedyktig pris er det lettere å argumentere for den prisen du har satt i annonsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet November 30, 2012 Forfatter Share Skrevet November 30, 2012 Helt enig med deg i dine tanker. Det jeg glemte å si er at jeg nå har satt ned prisen ca 30.000,- siden jeg la den ut og at den nå er den tredje billigste på finn.no (søker på manuell og 2008/2009) uavhengig av utstyr ok km-stand. Sist jeg sjekka var de to rimeligere gått 70.000km og 90.000km mer og hadde ingenting utstyr. I tillegg er min nær strøken. Derfor har jeg blitt veldig i tvil om denne tanken med at det bare er å sette ned så går den plutselig. Det har jeg hatt god erfaring med tidligere og hadde trodd bilen ville gått for en stund siden når prisen begynte å nærme seg det den er nå. Nå føler jeg at jeg ikke kan sette den ned mer da den er så lavt priset ifht. de andre på finn.no at jeg nå føler det er lite mer å hente der. Ville trodd at det i hvertfall var henvendelser når den lå til denne prisen. Derfor begynner jeg å lure på om det er mye fornuft i dette å selge denne type bil i kommisjon via forhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Det er nok mulig at folk heller betaler litt mer for å få en bil med lavere km og utstyr som M-pakke, full skinn osv. Det ligger mange E61 for salg og markedet er tøft for tiden. Lykke til hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Har du satt ned prisen på samme annonse eller laget en ny annonse? Det gjør STOR forskjell.. Forøvrig så er det første bilen jeg har sett med komfortseter og delskinn.. det er jo en kombinajson som egentlig ikke er mulig.. men må jo tydeligvis ha vært en mulighet en kort periode i ett eller annet land.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 en ting er sikkert. Markedet KRYR av E60/61. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Nå er ikke jeg en potensiell kjøper, men her er iallefall mitt inntrykk av annonsen. 1. Setene dine ser ut til å være skitne. Man ser på bildene at de er skjoldete. En rens tror jeg nok ville hjulpet. Kanskje er det mer synlig på bildene enn i virkeligheten? 2. Ta bilder med originale felger. Tror ikke folk som vurderer denne bilen er spesielt interessert i store felger. Itillegg skriver du jo at du skal ha mer betalt for dem. Enten må du inkludere dem i prisen eller ta dem vekk fra hovedbildene. 3. Jeg tror veldig mange som kikker etter en slik bil vil ha automat dessverre. 4. Forrige eier av min E91 325d ble også tilbudt salg på kommisjon. De satte opp prisen en god del men fikk aldri solgt bilen for ham. Det endte med at jeg kjøpte den basert på hans nye privatannonse der han satte prisen ned betydelig. Kommisjoren mente han skulle få over 500.000 for bilen, Jeg betalte ca 435.000. Mye redigering her nå; bruker telefonen :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet November 30, 2012 Forfatter Share Skrevet November 30, 2012 Tips tas til etteretning! Setene var nyvaska på bildene og derfor ikke helt tørre. Ser det kan være forvirrende. Jeg har kun justert prisen på gjeldende annonse, ikke endret bilder eller ny annonse. Har prøvd å ta den rolig da jeg trodde den ville gå når den nærmet seg 280 eller deromkring. Hadde håpa komboen komfortseter og ikke(!) msport, men manuell skulle friste noen likesinnede da veldig mange er nettopp M-sport og automat og "alle" klager over hvor vanskelig det er å finne gode biler med manuell. Gjelder nok ikke E61 Når det gjelder komfortseter i delskinn så kom dette som en mulighet i 2008. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Tror nok m-sport og manuell nok frister mest for oss interesserte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Når det gjelder komfortseter i delskinn så kom dette som en mulighet i 2008. Da ble det fort borte igjen i så fall, for merket aldri at det var mulig, og sjekket listene for 2009 nå og der finnes det ikke.. Men ser nå at du har en tysk Fleet edition, så kan ha noe med det å gjøre. (som det forvrig ble snakket om i en annen tråd her inne rundt dette med nedtrimmet versjon også i tyskland) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Tror nok m-sport og manuell nok frister mest for oss interesserte Det stemmer nok.. men det finnes selvfølgelig unntak. Gjelder bare å finne en far til en 16åring Ser man i gamle "rødboka" gir M-sport ett prisløft på 23.000kr og manuell ett trekk på 39.000kr.. men det finnes selvfølgelig alltid unntak fra regelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Hvilken bok er denne "rødboka" den kunne jeg tenkt meg å se i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Da får du stikke innom en forhandler og spørre om du kan få en gammel bok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Hvilken bok er denne "rødboka" den kunne jeg tenkt meg å se i. "- Uten Steptronic -32.000,- kr." M-sport gir et tillegg på 25000 kr. // Utpris (eks. reg. avg.): 247.762,- kr Herav utstyr: 24.500,- kr Km. justering: -14.250,- kr Innpris: 205.063,- kr Bestem om du skal selge felgene med bilen eller ikke. Tror også bilen er overpriset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Jeg har hatt min e61 05mod maport manuell ute på finn.no til lav pris i 9mnd.. Siste pris er 230000,- Kmstand 137000. Ikke en eneste henvendelse på den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå