Gå til innhold

M Performance Power Kit på nedtrimmet bil

Bradbury
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed da jeg fikk min x4 35d i mars at mppk til min ikke var klart enda på grunn av uklarheter i forbindelse med euro6 kompatibilitet. Senere har BMW forhandler fortalt meg at BMW ikke prioriterer dette til min motor. Ut fra tråden kan dette se ut til å gjelde flere motoralternativer.:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, rst026 skrev:

Jeg fikk beskjed da jeg fikk min x4 35d i mars at mppk til min ikke var klart enda på grunn av uklarheter i forbindelse med euro6 kompatibilitet. Senere har BMW forhandler fortalt meg at BMW ikke prioriterer dette til min motor. Ut fra tråden kan dette se ut til å gjelde flere motoralternativer.:?

Det ser ut som at det stemmer det Mr. Tromsø! Forbanna irriterende, siden jeg har skjønt det slik hele tiden at de vil komme med dette, men da av ulike årsaker nå velger å ikke lansere mppk.

Så da er spørsmålet - hva gjør man..? Som jeg har skrevet før er jeg veldig skeptisk til uoriginalt utstyr i denne sammenheng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke aktuelt å bruke noen enkle uoriginale løsninger som setter garanti I fare. Ac schnitzer har en løsning som øker effekten fra 313 til 360 for min motor og mener de også har løsninger for firerne også. Felles er at Ac schnitzer overtar garanti på motor og drivverk inntil to år slik jeg har forstått det men kan ha tatt feil. Uansett usikker på om jeg blir å gjøre noe med dette da jeg har nok i utgangspunktet. Vil tro at frustrasjonen er større på en nedtrimmet 2 liters:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, rst026 skrev:

For meg er det ikke aktuelt å bruke noen enkle uoriginale løsninger som setter garanti I fare. Ac schnitzer har en løsning som øker effekten fra 313 til 360 for min motor og mener de også har løsninger for firerne også. Felles er at Ac schnitzer overtar garanti på motor og drivverk inntil to år slik jeg har forstått det men kan ha tatt feil. Uansett usikker på om jeg blir å gjøre noe med dette da jeg har nok i utgangspunktet. Vil tro at frustrasjonen er større på en nedtrimmet 2 liters:?

Støtter deg der - begynne med enkle uoriginale produkter er ikke veien å gå. Joda, du har nok litt mer power enn meg, så jeg føler muligens litt mer på å få litt mer skyv ja8) Vet du om noen seriøse i Norge som selger og monterer utstyr fra Ac schnitzer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Aafk skrev:

Jepp, men det får jeg ikke gjort så mye med akkurat nå...:oops: Litt skeptisk til de som driver med chip-tuning (e.l.), siden det ikke blir skiftet intercooler, motorstyringsboks, større bremseskiver (og sikkert noe annet småtjafs) - kun en programmering eller en boks som blir satt på. Vil tro det er en årsak til at BMW skifter ut disse tingene i de tilfellene de monterer power kit i de bilene som kan ha dette kitet. I tillegg mister man ikke garantien.

Har hørt at enkelte forhandlere har lagt inn fulleffekt programvare på nedjusterte biler i etterkant. Så det kan være håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, flobben skrev:

Har hørt at enkelte forhandlere har lagt inn fulleffekt programvare på nedjusterte biler i etterkant. Så det kan være håp.

Nå ser jeg håp her! :-D Vet du hvem dette er, slik jeg får ringe og bestille time asap?:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...