Gå til innhold

Lite olje etter service, 09' 320d

quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

Ja er veldig skuffet. Pinnen på disse er omtrent på midten så en så slakknedoverbakke skalikke gi det syke utslaget. Kombinasjonen av alarmen som sa fyll på en liter og at det ikke var noe olje på pinnen gjorde at jeg fylte først en, så en halv så en kvart til slutt. Dette er 0-30w olje som er tynn og renner veldig lett. Jeg har snakket med verkstedet og de sa keg kankjøre bilen opp til de mandag slik at de finner utav det.

Enten er det som shoetang sier, at de har glemt pakningen, glemt å fylle nok eller at det er noe gale med partikkelfilteret eller høytrykks dieselpumpen. Lest noe om at e90 har litt problemer med det. Nå står det en 0,65 cm over maks når den er kald så,jeg regner med det vil renne ut hvis det lekker fra bunnpluggen.

Uansett er jeg overrasket fordi fra min til maks er det en liter og fra min til du kan registerere noe på pinnen omtrent det samme. Så at jeg fyller 1,7 burdeikke gi det utslaget. Kan jo hende det har lekt over diesel for oljen virket veldig tynn.

23000 km på klokken, skla ikke være sånn :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Det som har skjedd videre er rød oljelampe 21.desember og Viking til verkstedet. Grunn: feillevert olje av Castrol til BMW service verkstedet som har resultert i et verkstedsbesøk som snart teller 4 uker. Det skal understrekes at servicen har vært upåklagelig med leiebil etc fra verkstedet sin del. Om det er flere som har opplevd det samme så kan dere jo gi en lyd. Er litt spent på hva som egentlig skjer videre og om motoren er skadet mer enn bare foreløpig oljepumpe.

Utrolig trist og jeg savner bilen min! VW Passat 2012 mod er en vannseng! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...