Gå til innhold

bakre eksos nær tank?

Bruce
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg 523 med E 39 karosseri og vil gjerne få ut den fantastiske lyden fra rekkesekseren og vil bygge litt større eksos/bakpotte. Jeg mener det hadde vært fint med en dobbel potte på hver side av bilen men tanken kommer litt i veien på en måte...hadde det vært mulig å montere en bakpotte under tanken hvis man bruker noe til å beskytte tanken med?

Håper noen har prøvd dette eller vet om noe som går:-)

b3zg2r3imt72qlmq5zuu.jpg

oweo0vteeuilkurj1e9u.jpg

n3qcgzbqi5283vde54wj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Bruce og velkommen til Bimmers.no :D

Det du kan gjøre er å kjøpe deg en rimelig m-bakfanger

dermed kan du få denna til å passe.

1262014629.jpg

Kjøpes hos GS.

Hvis du skal ha den fangern du har, så må du ha vinkelslipern klar :lol:

p1000897lowlm5.jpg

Jalla? :roll:

Den montreal blå fargen din var rå! :mrgreen: ... Samme som min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal til polen med bilen for lakkering, kan du like godt fikse eksosen der også. Er mye billigere og du kan til og med få et karosseriverksted til å slå inn hjulbrønnen og lakke/behandle den etterpå (det er denne som er i veien for et ekte "dobbel" eksos) og lage det skikkelig istedenfor dette "sugerør" oppsettet.

Du mister dog reservehjulet :P Er derfor M5 har heller ikke reservehjul hehe

Det kommer til å være veldig tydelig at dette er fake når det er kaldt ute og man ser dampen fra eksosen... Pluss det koster ca ti tusen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt meg til eksos på ene siden, med mindre du skal fjerne reservehjulsbrønnen og få plass til to lyddempere.. Sånt duplex-opplegg som er linket til lengre oppe er superharry!...

Potte fra bilxtra? Hvilken type er det snakk om? De typene jeg har sett har stort vært sånne universalgreier som ikke hører hjemme på noen bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noe bilde så prøvde å tegne...den er nokså stor og oval og er bendt litt opp på midten...

sz0i0sx5zum8gzq4yart.jpg

Er det noen plass dere anbefaler å kjøpe fra til en grei pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilextra i stavanger har iallefall simons eksos tilgjengelig både modelltilpasset (på bestilling) og universal husker jeg, vet ikke om dette gjelder andre bilextra butikker.

Ser at du er virkelig keen på ny eksos siden du tegner den til og med for oss :P

Det er vel en såkalt "DTM" potte og jeg syntes ikke det er noe som passer bmw i det hele tatt, men det er jo deg som skal like det og ikke meg :)

Her har du bilde av en slik potte med dobbel stuss og pre-facelift fanger.

5388370003_large.jpg?modal

EDIT:

Har samme bil som deg med samme motor og slo fra meg tanken med "effektanlegg" fordi det koster en del og er et helvete å montere vanligvis.

En annen ting er at jeg syntes "innsugslyd" er mye penere enn eksoslyd. Derfor gikk jeg for en BMC "sport" innsatsfilter som koster rett under tusenlappen fra GSbildeler og fikk veldig fin rekkesekser lyd. Skrur ofte av musikken bare for å lytte til motoren når jeg har litt tyngre fot ;)

15082008036.jpg

Pipercross lager slike filter til ca halv pris, om du vil ha billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i nærheten av stavanger? Kan la deg prøve filteret mitt en stund siden jeg fortsatt har den originale.

Greit å sjekke før man kapper originaleksosen :) Den må faktisk kappes på e39...

Slike billigpotter til "tusingen" er vanligvis søppel :P

Edit:

Finn deg en potte av et mer kjent merke, så sjekker du på youtube etter filmklipp med denne potten på lik bil. Beste måten å unngå å bli skuffet etter en del arbeid eller kostnader om den blir satt på verksted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...