chimei Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 hvordan justeres dieselpumpa på 525 td, e39? var ut me den og satte inn igjen, men nå går den på tomgang, og bare så vidt fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 Har du flytta på lokket på pumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chimei Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2012 Har du flytta på lokket på pumpa? er ikke sikker, tror ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 Du vet ikke hva du har gjort med pumpa? Da er det iallefall ikke lett å feilsøke over et forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chimei Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2012 trenger ikke og feilsøke, veit det er pumpa som ikke står rett som er problemet.. trenger bare og vite hvordan jeg stiller den inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 ja, pumpa justeres ved å vri, og ved å flytte lokket. Da må jeg nødvendigvis vite om du har flytta på lokket eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chimei Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2012 sett to tilfeller, at jeg har det, og at jeg ikke har det da, hvordan gjøres det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chimei Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2012 har tatt over et prosjekt så aner ike hva som er gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 Om lokket ikke er rørt, så må du løsne mutrene på pumpa og vri den til en av siden til den går fint, men på et normalt turtall. etter det må man bruke indikatorklokke for å finjustere. er det som TRF tror, at lokket er rørt , så for han forklare ang det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chimei Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2012 Om lokket ikke er rørt, så må du løsne mutrene på pumpa og vri den til en av siden til den går fint, men på et normalt turtall. etter det må man bruke indikatorklokke for å finjustere. er det som TRF tror, at lokket er rørt , så for han forklare ang det den går fint på tomgang, og klarer å ruse den , men når jeg setter i drive er det så vidt den går fremover, (får ikke opp turtall) så antar lokket ikke er rørt.. hvordan gjøres da dette med indikatorklokke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 For meg høres det nesten ut som at lokket er rørt. men justering med indikatorklokke gjør man bak på pumpa. der er det en skrue som man skruer ut,så setter man inn en pinne fra klokka i. men du må ha utstyret som passer på ei VE pumpe og man må sette motoren i ØD og låse den. har du ikke helt peiling,så er det kanskje like greit at noen med peiling hjelper deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chimei Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2012 man får no aldri peiling om man ikke prøver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 sant det men jeg er ikke den som er flink til å forklare med ord Og utstyr MÅ du ha. dieselgrosisten.no har det du trenger. Men er det lokket som må røres, så må du prate med TRF-Racing. han har peil på dette. mye bedre han forklarer ang d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 Ved å vri pumpa (løsne to 13mm muttere) justerer man SOI (start of injection). Dette skal egentlig gjøre med måleur, men med goid hørsel får man grovjustert, evt ved å bruke DIS. Ved å flytte lokket (hele lokket), justeres dieselmengden. 1/10mm er forskjellen på en bil som ikke drar (som du har nå), og en bil som ikke vil gå ordenltig på tomgang. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chimei Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2012 hvordan ser dette lokket ut? er det det som er firkantet på toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå