Alpejohn Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Hei, I høst bytta jeg alle løpehjul til multireima mi, men bytta ikke reima for den så nesten ny ut (Ingen tegn til sprekker overhode.) Men nå har det blitt -8-10 grader og der er en ulyd... Rasle/gnisselyd. I fjor vinter var der en svak lyd, var derfor jeg bytta nå, men nå er lyden verre en den var i fjor.. Kan dette være reima? Det kan jo ikke være rullene som var helt nye og kun brukt et par måneder?
a100abt Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Kan gjerne være reima. Kjøp deg silikonspray og la reima dusjes av den mens motor går. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Alpejohn Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 Har ny reim liggende da.. Men bytta ikke da den så så fin ut.. Men vil ikke siliconsprayern påvirke den nye når den blir montert? Kan den skade noe?
2000Touring Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Er ikke viberasjonsdemperen din som er på vei til å ta kvelden da? Vet ikke hvor utsatt den er på M57, men på M47 så tar den kvelden når den har gått langt nok... Da kan man få en skrike/knirkelyd, var i hvert fall det på min.
Alpejohn Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 Det vet jeg ikke, bilen har bikka 230 000 km nå.. Da jeg bytta reimer kikka jeg så vidt på den og den så jo ok ut, men det betyr jo nødvendigvis ikke at den er det.. Er det denne som er et helvete og bytte?
2000Touring Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 På M47 er det bare å fjerne deksler for å komme til, deretter løsne reim og skru ut bolt(sitter hardt) - deretter montere sammen igjen. Halvtimes jobb om bolten løsnes lett. Men det gjør den nok ikke PS! Se etter aluminiumsspon i motorrommet, foran ved vibrasjonsdemperen - det kan tyde på at den er gåen.
Alpejohn Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 Var ikke noe spon som jeg kunne se da jeg bytta ruller da, alt så fint ut.. Den så som sagt også helt ok ut.. Lurer på om jeg har 4 skruer som holder den.. Så slik ut på TIS. Og der brukte de speisalverktøy for og holde igjen.. Det kan jo bli ei utfordring kanskje..
2000Touring Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Du får nok sjekke litt til før du sier at det er den som evt. er problemet. Kan si at om det går for lenge og den deler seg så kan den røske godt opp i motorrommet...
Alpejohn Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 Du får nok sjekke litt til før du sier at det er den som evt. er problemet. Kan si at om det går for lenge og den deler seg så kan den røske godt opp i motorrommet... Ja, jeg bytter reima i første omgang. Tok en film av lyden nå og legger ut når jeg kommer hjem Har foresten ikke byttet noe på ac reima, skal byttes til våren. Så får sjekke den og Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
mspec Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 den sitter temmelig godt ja.Jeg måtte inn på bmw for å få løsnet min Du kan også prøve å se etter sprekker i gummien. *edit* Du kan jo også prøve å snurre på løpehjulene for å høre om lagerene er gått til pokker.
Alpejohn Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 Ja, jeg får demontere vifta og ta av reima og inspisere litt Her er en video, ikke beste lyden, men høres best i starten. Når panseret er igjen høres det godt ut fra grillen.
mspec Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 var ikke bare å høre..like før min røk så kom det en høy tikking som fulgte turtallet.Har du lyden hele tiden eller kun ved kald motor?
Alpejohn Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 var ikke bare å høre..like før min røk så kom det en høy tikking som fulgte turtallet.Har du lyden hele tiden eller kun ved kald motor? Lytta igjen i sta etter en lang kjøretur og da var der ikke noe lyd, annet en tikkelyden fra vakumpumpa som altid har vært der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå