tvensen Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 jeg har en e36 98mod 316i med ac. når bilen står på tomgang eller når jeg kjører så går tempmåleren opp på normal, men så fort jeg skrur på varmluft inne i bilen så går tempmåleren ned og den blåser lunken/kald luft inn i bilen. Har bytta termostat men har fortsatt samme prob. noen som har noe peil på hva det kan være `?
Myshan Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 hørest ut som om termostaten opner for tidli og tempen i cuperadiatoren blir lav. derfor lunken/kald luft inne i bilen. Hva med å bytte til en termostat som opner ved høyere varme ?
Robin L Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 kommer det varme om du ruser den litt på tomgang? isåfall, luft eller vannpumpe. men har en finger på termostaten. den står nok åpen hele tiden. bytt den
tvensen Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Skrevet Desember 7, 2012 har byttet termostat, den blåser varme når jeg står på tomgang men så fort jeg kjører så synker temp måleren også blåser den kald luft. men skal bilen stå på flat mark eller i motbakke når jeg lufter systemet ?
AndreTheGiant Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 viewtopic.php?t=105814 Flat mark, er en myte at det fungerer bedre i oppoverbakke.
Robin L Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 da er det nok luft det er snakk om ja : D kan være ett mareritt å få bort... jeg måtte gi opp på 740n og leverte den til gs
FredrikE24 Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 Sjekk også om du har nok vann på kjøleanlegget, har nettopp gjort dette på en tilsvarende bil! 97 316i. Fyllte på vann og problem løst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå