Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet orgianl specsa på m50b25 NV kammen

har lest noe om at man kan bytte ut utblås kammen med insugs kammen

så man kjører 2 stk insugskammer ( eller utblås kammene husker ikke vilket det var)

er det noe jeg har drømt eller er det funk :) ?

god jul

Skrevet

Husker ikke specs, men det er vanlig å kjøre med 2 innsugskammer ved turbokonvertering ja.

Jeg og en kompis skal ha doble innsugskammer i e34'n vi bygger turbo på. :)

Må dreie av medbringeren til kamdrevet 2mm for å få drevet i linje med det andre.

Skrevet

okay. ja leste at man må dreie av noen mm . men hvor fikk jeg ikke med meg. medbringeren hvor er det på kammen?

er det hvor du skrur på kamdrevet? der hvor gjengene til drevet er?

å kjøre 2 insugs kammer uten turbo eller annen trimming. har det no effekt?

Skrevet

Ja, jeg skreiv jo medbringeren til kamdrevet, så da er det der kamdrevet ligger imot. :) Det gir nok mer effekt bare som sugemotor også, men hvor mye det skal jeg ikke gi meg inn på... :)

Skrevet

hmm noen som kan svare på om det virkelig er noe effekt å hente på og bytte utblås kam med innsugs kam på en suge motor? er dette noe vits? jeg har selv m50b20 som jeg har lyst å piffe opp litt 8) har også lest at vis man bruker b25 innsugspjeld på b20 så vil dette også legges merke til på respons? men dette var m20 motor vil dette også ha noe og si på m50? b20 spjeldet var vist stupet ned i forhold til b20,

har også hørt ang b23 at dette er egentlig en b25 men bare med strupet innsug så vis man satte på komplett b25 innsug så har man b25? stemmer det?

Skrevet

2 litern får du mest effekt ut av hvis du setter på en 2,8 liter motor.

å suge trimme en 2.0 er vertfall 0 vits. hvis du ikke skal koste på deg flere 10 tusner til 100k

men m50b25nv insugspjeld på en 2,8l gjør susen. og antagelig så får du litt mer futt i en 523 med org 170 hk som er en 2,5l

Skrevet
hmm noen som kan svare på om det virkelig er noe effekt å hente på og bytte utblås kam med innsugs kam på en suge motor? er dette noe vits? jeg har selv m50b20 som jeg har lyst å piffe opp litt 8) har også lest at vis man bruker b25 innsugspjeld på b20 så vil dette også legges merke til på respons? men dette var m20 motor vil dette også ha noe og si på m50? b20 spjeldet var vist stupet ned i forhold til b20,

har også hørt ang b23 at dette er egentlig en b25 men bare med strupet innsug så vis man satte på komplett b25 innsug så har man b25? stemmer det?

Nei det stemmer ikke B20 innsuget er ikke strupet ifht. resten.

b23 finnes ikke, 323\523 hadde 2.5 liters motor, altså M52B25. B2x står for motorvolumet, og man øker ikke motorvolum ved å bytte innsug.

Skrevet

noen som har sendt inn org kammer til KM cams og fått de omslipt?

steg 2 skulle vel gå akkurat, uten at motor begynner å gå ugjevnt m.m

hadde vert morsomt me m54b30 veiva i en m52b28 med m50 insug og omslipte kammer med bbtb. og chip. +grenrør..

noen som har prøvd

leter etter org speccsa til kam på m50 og m52. anyone?

Skrevet

fikk nå kam detaljer fra KMcams

STD M50b25nv:

Totalduration in: 244°

Løft: 9.7mm løft.

Totalduration ex: 232°

Løft 8.7mm

det var jo gnake stor forskjell på dem syns jeg,så er kanskje verdt å sette kjøre 2 innsugs kammer .

må gjøres til summern og teste..

har 1 sett med insug\utblås kammer som selges hvis noen skal ha.. :)

• 1 month later...
Skrevet

Jeg har kjørt med 2 innsugskammer på M50 2.8!

Dette fungerte veldig bra. Men jeg hadde også chip til dette oppsettet

Fra Fekzen.. Skal nå kjøre med 3.0 veiv råder og stempel, andre kammer og Electromotive!

Anbefaler ikke å stroke m52 blokka, da denne som regel ikke tåler de. Nikasil (alusil) belegget havarerer der gamle slitekanten er( kan gå bra vist blokka er som ny)... Jeg har prøvd! Bruker nå en M52 blokk med foringer..

Skrevet
Jeg har kjørt med 2 innsugskammer på M50 2.8!

Dette fungerte veldig bra. Men jeg hadde også chip til dette oppsettet

Fra Fekzen.. Skal nå kjøre med 3.0 veiv råder og stempel, andre kammer og Electromotive!

Anbefaler ikke å stroke m52 blokka, da denne som regel ikke tåler de. Nikasil (alusil) belegget havarerer der gamle slitekanten er( kan gå bra vist blokka er som ny)... Jeg har prøvd! Bruker nå en M52 blokk med foringer..

Takk for svar! Skal du selge denne chippen? Har M52B28 dyser på min. Bruker kun M50 stålblokker her i gården. Har en M50B30 delvis ferdig også. Finnes det noe gode DIY på eksakt hva som må gjøres for å få 2xinnsugkamm? Vet kammen må maskiners noe,men hvordan er det med innstilling av timingen? Kan vel ikke bruke kam-låser i bakkant eller?

Skrevet

Den kan jeg selge ja, den er for 98 oktan så du er klar over de:) Må dreie av innsugskammen litt, innbiller meg de var 1,8 mm! Men de er lett å måle eksakt! Jeg justerer kammene med måleur, kommer litt an på hvordan du vil ha motoren, men jeg bruker oftest å justere 2-3 mm løft på innsug å 1mm på eksos i Ø.d.

Skrevet

Hvordan dyser o.l bruker du til denne chippen? Hvordan oppsett hadde du på 2.8 motoren?

Jeg brukte M50B25 non vanos blokk,stempler og kammer/topp. M52B28 veiv og dyser. Og M20 råder. Kjørt ca 40-50000km med motoren etter bygging,funker svært bra! Men savner kanskje litt mere fres etter 6000rpm. Utrolig bra bunndrag i den som begynner TIDLIG.

Vil den flytte kurven opp med ny eksoskam? Min sperrer på 7000rpm nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...