Chris A Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Kona brukte parkbremsen i går, slik at det satt seg fast. Det ene hjulet løsnet, men det andre henger litt på parkbremsen. Litt varmgang og lukt etter å ha kjørt 1,3 km. Har feilmelding og lys i instrument panel. Det er jo elektronisk parkbrems på denne. Noen som har forslag, er det noe som er i stykker? KAn man ødelege noe dersom man løser den ut manuelt, bak i bagasjerom? Takk nemlig for svar!
Hakon Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Du ødelegger ikke noe ved å løsne den manuelt. Følg bruksanvisningen, så skal det gå helt fint! har gjort det selv uten dramatikk...
Chris A Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 Du ødelegger ikke noe ved å løsne den manuelt. Følg bruksanvisningen, så skal det gå helt fint! har gjort det selv uten dramatikk... Det høres bra ut. Kommer den til seg selv etterpå eller? Er ikke hjemme selv, kona kjørte bilen 1000m. Da var høre bakfelg/ calipper så varm at hun brann seg på den. Venstre var ikke så galt. Er det bare at det henger eller?
Hakon Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Godt spørsmål. Tør ikke uttale meg bombastisk her, men i mitt tilfelle hang parkbremsen seg slik at manuell avkobling av eneste mulighet. Det gikk helt fint, men det skal sies at det var helt andre omstendigheter (sommer og varmt). Det er i alle fall verdt et forsøk. Alt fungerte normalt etterpå hos meg. (07 E70)
Chris A Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 Godt spørsmål. Tør ikke uttale meg bombastisk her, men i mitt tilfelle hang parkbremsen seg slik at manuell avkobling av eneste mulighet. Det gikk helt fint, men det skal sies at det var helt andre omstendigheter (sommer og varmt). Det er i alle fall verdt et forsøk. Alt fungerte normalt etterpå hos meg. (07 E70) Jeg får bare teste dette. Det er jo tydlig at det henger, når det blir varmt. HAdde du orange lys/ feilmelding i display/instrumentpanel?
Chris A Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 Hvor langt måtte du dra håkon? Hun fikk den bare 2-3 cm.
Hakon Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Dro til det kom et dunk/smell. Det er en stund siden, så jeg husker ikke helt hvordan lyden var, men man må dra ganske hardt. Les bruksanvisningen, bør så beskrevet der hvordan fremgangsmåten er. (slik at det ikke skjer noe feil)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå