Kimmey Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Deilig bil! Denne burde du holde clean. Syns ikke du burde gå så høyt som 18" felger på denne klassikeren, men er jo bare forslag! følger med!
bmwtussan Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Gratulerer med nydelig bil. Digger utseende på disse. Får på senkesett/felger og kanskje en frontspoiler, så har du en nyyydelig bil.
bmwkizn Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Grattis med en nydelig E9 Gleder meg til å se arbeide underveis, og ikke minst resultatet
joggis Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 tror 18" blir for stort på denne, ville prøvd 17" eller 16" med lav profil først
Oberland Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Denne lurte jeg på å kjøpe selv da den låg til salgs Håper å få se denne clean og fin etterhvert! Insprasjon?:
Sund.M3 Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 gatulerer med en nydelig klassiker, skal følge med her vær flink til å legge ut masse bilder underveis
Mexos Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Tøft prosjekt Blir litt bimmers versjon av a car is reborn dette
e9coupe Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 Hyggelig at så mange er inereset i prosjektet! Kan jo fortelle litt mer spesifikk om planene for bilen. Orginalt i denne bilen sitter en M30b28 med forgassere og 4 trinns kasse. Skal ha i M30B35 med spjellrekke fra S38, ny kam, stembler og sprut. Blir 5 trinns kasse. Har nå en Getrag 260. Må skaffe meg en 265 siden jeg har makanisk speedo så slipper jeg å bygge elektronisk. (si i fra hvis noen selger eller vil bytte) Har lyst til at motorrommet har så mye "motor" som mulig og ikke alt annet fjas. Så jeg flytter bateriet bak. samt ha vannbeholder og andre beoldere i dashen hvis jeg klarer å få plass til alt. Siden jeg allerede har rusthull inn til dashen så sveiser jeg dette slik at det ikke kommer "inn" i bilen. På eksos fronten har jeg ikke noen spesifikke planer ennå, men blir nok 2,5" hele veien fra grenrøret i rustfritt. Blir såklart nytt grenrør. Understell: Har muligheten til å kjøpe en diff med 25 brems , så handler nok den når jeg har muligheten. Skal ha coilovers på bilen. Dette vokser ikke på trær akkuratt så her må jeg finne noe som passer sånn tålig og modifisere litt. KW leverer til denne bilen med det koster 20k og senker bare 4cm. Planen er at skjermen skal ligge nesten i kant med felgen. Blir mest sansynelig 17". prøvde noen speedtech felger hos Parts and retards før jeg satt inn bilen, kan legge ut det bilde når jeg kommer hjem. Alt av bærearmer, travers, spindler m.m blir sandblåst og pulverlakka. Nye foringer. Interiør: Har blir det lagt nye isoleringsmatter, nytt gulvteppe (svart), nytt taktrekk, trekke om dørpaneler og stoler (usikker på farge men mulig det blir sort her også) Må se litt på kostnadene, men har lyst på klassiske bøttestoler. Treverket blir pusset ned og får nye lag med lakk. Prikken over I'en blir et Nardi deep corn ratt. Når det kommer til lyd, blir det 2stk kvalitets høytalere i front. Eksteriør: Sandblåse bilen, Skal blåses hos Roar i Drøbak. Han skal vist ha en skånsom sandblåsing av veteran biler. Ny lakk, usikker på farge. men har funnet en grå/blå som jeg synes er fin. Har ikke fargekoden på denne, men kan jo legge ut bilde senere. Kom også gjerne med innspill. Så kommer det så klart på en fanger fra CSL modellen. Så bilen kommer til å fremstå orginal og clean utenom høyden og felger. Motorrommet skal det meste bli sort. Her er den tidligere bilen til Mike hos Stanceworks før han bygde luft og kjøpte nye hjul. Dette er ca høyden og utseende jeg går for.
e9coupe Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 Denne lurte jeg på å kjøpe selv da den låg til salgs Håper å få se denne clean og fin etterhvert! Insprasjon?:[ Bilde ] Dette er nok en av de fieste som er der ute! Så er absolutt en stor inspirasjon
Pedi Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Nå skal ikke jeg spørre deg hva du betalte for bilen, men hva ligger slike biler på i pris sånn ca?
e9coupe Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 Nå skal ikke jeg spørre deg hva du betalte for bilen, men hva ligger slike biler på i pris sånn ca? Kan ikke de prisene opp og ned. så dette blir mer gjetting Kommer an på om det er 2,8L 3,0L eller CSL. Er sikkert noen her på forumet som kan komme med noen gode svar. Vil tror at du får en "pen" 3.0 L fra 130 000. En CSL vet jeg ikke hva koster men vet det koster en god del mer.
Pedi Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Ok, takk for svar. Hvilken årsmodell er din? Har du bilde bakfra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå