Gå til innhold

BMW E83 X3 2.0D 2007 vil ikke starte!! Hva er feil??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har en BMW E83 X3 2.0D 2007 som har gått 78000km som alltid har vært trofast og aldri vært noe problemer med. Den har alltid startet hver gang og har fungert ypperlig.

Her om dagen da min mor var på jobb, startet hun bilen og så lyste DSC lampen.. Hun stoppet litt og så forsvant den plutselig så vi tenkte ikke mere over den. Etter dette fungerte bilen fortsatt fint og lampa så vi ikke noe mere til..

Plutselig i går tidlig da hun skulle starte bilen i garasjen for å dra på jobb, så ville den absolutt ikke starte.. Bilen kinner fem-seks ganger uten noe tegn til tenning, og så virker det som strømmen resetter seg, og klokka resetter seg også, så prøver den å kinne på nytt og sånn går det hele tiden. Ikke noe tegn til liv! :( Inniblant, kanskje 1 av 20 kinn på motoren så kan det høres ut som den holder på å tenne men vil ikke starte..

Hvis jeg vrir om nøkkelen og gløder, og venter til alt av systemet har gjort seg helt ferdig så kommer det et varselspip og så begynner håndbrekk lampen å lyse gult sammen med 4x4 symbolet.. Sjekket hva dette var i instruksjonsboken og der står det at det betyr at xDrive systemet ikke fungerer. Alle jeg har pratet med av bilmekanikere synes fortsatt det er rart at bilen ikke vil starte selv om xDrive plutselig ikke fungerer, men er jo veldig rart at dette kom sammen samme tid som bilen ikke ville starte, så tror det henger sammen. Batteriet er fulladet så det er ikke det som er problemet, og dieselen har heller ikke fryst.

Når bilen kinner så blinker abs symbolet også.. Jeg har prøvd alt, vet ikke hva jeg skal gjøre..Prøvd også å ta av minus polen i 10 minutter, hjalp ikke!

Hva kan dette være for noe??

Noen som har vært borti dette før??

Trenger hjelp, bruker bilen daglig!

Her er en video så kan dere se selv hva som skjer:

http://www.youtube.com/watch?v=2il2g5aK4qw&feature=youtu.be

Skrevet

Takk!

Okei så selv om vi lader batteriet opp fult og den kinner jo og virker som den har strøm, så er det fortsatt batteriet som kan være slitent?

Må batteriet kodes til å fungere med bilen?

Skrevet

Bilen er nå fraktet med NAF og inn på verksted for å lese av feilkoder og får å varme seg :)

Hadde diagnose verktøy selv, men selvfølgelig fant jeg ikke det nå..

Blir spennende å se hva det kan være og hva som kommer opp :)

Men om det er batteriet som er slitent, kommer det opp som feilkode det?

Skrevet

bilen kinner sterkt å så mangen ganger du har prøvd å den likevell kan kinnes så er det tvilsomt det er battariet,

sikkert en styreenhet som har tatt kvelden.

Skrevet

Rele til DDE som "henger", det er grønt og er plassert over sikringsboks bak hanskerom, tipper verkstedet får frem feilkode på lavt railtrykk og begynner å bytte ting og tang i dieselsystemet.

Skrevet

Voldsomt mange påståelige meninger her..

Hva om ha hadde byttet alt dere sier er feil, og det ikke hadde virka? Hadde blitt noen tusen bare på gjetting..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  • 2 weeks later...
Skrevet

Bilen ble sendt på verksted med naf bilen og stod natten over varmt inne der.

Startet lett opp dagen etterpå, var kun diesel som hadde fryst i dieselfilteret og en del vann som hadde samlet seg opp.

Verkstedet fjernet feilkoder som var kommet pga at vi ikke fikk start og byttet dieselfilter og bilen er i tipp topp stand igjen!

:)

Skrevet

Så da var det verken batteri, styreenhet eller rele til dde som det ble påstått var feil.

Hadde blitt en dyr affere om en hadde byttet alt dette etter oppfordring fra folk over nettet, som ikke en gang har sett på bilen selv men bare tipper. :roll:

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...