Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet motor på bilen i helga.

M52b20- > b28

Flyttet over starter å dynamo ifra 2 literen.

Alle koblingen er greie,( viss det ikke er noe spesielt jeg må kikke over! )

Nå når jeg kjører ligger strømmen på 12,35 å når den står på tomgang då har den 12,50- 12,88

Rart!

Ladet nettop batteriet med en skikkelig bilader, men fortsatt så er det så vidt at starteren går rundt.

Tar jeg der igjen, å setter strøm på + terminalen fremme med et Anna batteri, så går starteren fint!

Når jeg kobler på defaen, så lyser ladelampe på defaen i 10sek, så slår den seg av?

Å batteriet var nytt ifjor.. Det virker som om noe "stjeler" strømmen når starteren går rundt..

Håper noen kan hjelpe meg!

Martin Hay Olsvik

Skrevet

Skal prøve å måle rett på dynamo i mårra!

Kan det være noe feil med dynamoen som gjør at den ikke tar imot strøm ? Lada batteriet ista, men var så vitt den gikk rundt..

Skrevet

Regulator med børster kan det være. Eller så er det et greit tips og ta en startkabel fra motor til chassie. så sjekker du ladespenning. Det kan være dårlig jording og siden du har skrudd på alt sånt så er det verdt og sjekke

Skrevet
Har du målt hvilespenningen på batteriet?

Når måler jeg hvilespenning? Sorry for jeg maser!

Regulator med børster kan det være. Eller så er det et greit tips og ta en startkabel fra motor til chassie. så sjekker du ladespenning. Det kan være dårlig jording og siden du har skrudd på alt sånt så er det verdt og sjekke

Takk! Skal prøve det med jordinga!

Skrevet
Den måler du når alt av tenning er slått av

Og et par timer etter alt er slått av, helst.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

10 poeng til deg azeton!

La ene startkabelen over ifra topplager bolten, så over på motor løfte hullet, å den starta med en gang! Skal ta å pusse rein den jordingen på labben, å kanskje legge opp en litt tjukkere minus! Skifte kabelsko å smøre på noe kontaktspray!

Takk ellers får all hjelp til dere alle !

Skrevet

Er det på touringen med megasquirt? Kjører du logg der så får du sett ladespenning. Enten viser defaen for lite, eller så er det noe feil et sted.

Jeg har 14.2 volt ihvertfall.

Skrevet
Er det på touringen med megasquirt? Kjører du logg der så får du sett ladespenning. Enten viser defaen for lite, eller så er det noe feil et sted.

Jeg har 14.2 volt ihvertfall.

Mhm. Men det er alltis tap i kabler og megasquirten er koblet på ca samme plass som defaen, viser den mer enn med motor av tar jeg det som et tegn på at lading finnes..

Skrevet

Ja Jordledning er viktig at det blir montert skikkelig. Det er fort å overse ved motorbytte og alt har vært ute,

For noen år siden, skrudde jeg til jord med fingrene etter bytta motor. Kjørte biln i 1 uke starta og gikk, men plutselig "levde sitt eget liv" hele instrumentpanelet svikta til tider og mottorn kutta flere ganger på kjøreturer, ble helt svett å tenkte nymotorn var føkka? Sto å kikka på dritn å kom da på jeg ikke hadde skrudd til Jord skikkelig. :)

Bra du fant ut av det :) Azeton er bra å ha :applause:

Skrevet
Bra det ordnet seg, målte du ladestrøm også?

A100bbt: Drukket mye aceton i det siste ? hvorfor skal bilen stå av i flere dager?

På slitte batterier ramler hvilespenningen i opptil et par timer etter avsluttet lading. derfor.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...