Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Må bare starte å si at jeg er ganske så fersk både i BMW og diesel verden, så håper noen kan hjelpe en stakkars grønnskolling....

Jeg har en E46 320d som til tider har store problemer med å starte.

Det merkelige er at det er ganske så tilfeldig når den ikke vil starte egentlig, kan gå dager, uker eller måneder mellom hver gang jeg ikke får nøstet i gang bilen.

Det som skjer da er at jeg kjører starteren helt til batteriet blir flatt i grunn, så på med startkabler eller booster for å prøve på nytt....

De siste gangene har jeg tatt litt startgass til hjelp, da kan den gå på gassen i noen sekund et par forsøk før den kommer med en liten røyk sky.

Har byttet batteri, gløde plugger og gløde rele etter "hjelp" fra BMW verkstedet, leste av felkoder der i forrige uke.

Men var på lokalt mekonomen verksted nå å fikk lest av feil kodene:

9ni5aarenn5ptfzjeoj7_thumb.gif

Noen kloke hoder her som kan hjelpe meg med neste steg videre?

For mine øyne ser det skummelt ut med et pumpe bytte i grunn pga kode 48 og 49, men aner ikke hva kode 5 kan være?

mvh

Kenny

Skrevet

Litt skummel den der ja, men jeg mener at feil 5 er dyse nr 1 som absolutt kan være defekt.

Eller det kan også være pumpa såklart, da kan den trigge feil på nåleløftet på dyse nr 1.

Jeg vil tro det er vanskelig å få bekreftet hva som er feil før den evt starter.

Ellers kan man vel teste med dyse bytte for å sjekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...