BlueM Skrevet Desember 14, 2012 Share Skrevet Desember 14, 2012 Heisann. Etter flere års trofast tjeneste, så er det nå på tide å la noen andre få glede av vår Nissan Pathfinder. Siden kona i det store og hele har adoptert/annektert BMW'en, og vi har behov for en bil som både har lastekapasitet og 4WD, så falt valget denne gangen på en nesten ny Land Rover Discovery 4. Så nå får jeg endelig lov til å kjøre noe med premiumfølelse igjen jeg også... (Og en motor fra Jaguar som virker sabla trivelig) Så til saken. Man forsøker jo å grafse til seg så mye som mulig når man forhandler i bilkjøp, og noe av det jeg fikk rapset til meg var ditecbehandling av bilen. Så spørsmålet er hvilke erfaringer folket har rundt Ditec? Nei, jeg forventer ikke at jeg bare kan løfte opp hageslangen så ser bilen nypolert ut, og nei, jeg kommer ikke til å begynne å kjøre bilen gjennom vaskeautomat fordi jeg tror lakken har blitt skuddsikker, og nei, jeg tror ikke behandlingen varer evig. Snarere heller om det har forenklet bilholdet, om det har spart dere for arbeid, hvordan dere vedlikeholder behandlingen, hvor lenge den varer osv osv osv. Alle erfaringer mottas med takk, slik at familiens nye "medlem" kan få best mulig pleie i tiden fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 14, 2012 Share Skrevet Desember 14, 2012 Haddet det på en en e36 M3, følte det var litt å kasta pengene ut av vinduet. må også inn 1 gang i året, om garantien skal gjelde varer vel 5 år. Merket ikke noe forskjell egentlig like vanskelig å vaske ren og ikke noe blankere en noe annet Om den sparte lakken, tja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 14, 2012 Share Skrevet Desember 14, 2012 Bortkastet ja. Må jo uansett levere inn bilen for etterbehandlinger. Så da er det like greit å benytte seg av noen av de flinke detailerne du finner her: http://www.detailersclub.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Skal man først bruke så mye penger på detail er det MYE bedre å bruke noen av gutta på detailersclub. Gå inn og søk litt rundt, så finner du fort ut hvorfor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 Kjøpte en bil som var ditec behandlet og har ikke blitt veldig imponert. Har aldri slitt så mye for å vaske vekk vintersøl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 Min E91 har også vært Ditec-behandlet fra den var ny (takk for den fattern). Så jeg badet den i 50/50 rødsprit og vann før jeg tok en skikkelig detail i sommer. Nå er det en fryd å vaske den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 Ett annet stort problem med Ditec er at du får en tynn hinne som blir grå-aktiv etter tid. Stygt som juling, og utrolig slit å få av hvis bilen skal detailes ordentlig senere, med ordentlige produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå