Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Etter flere års trofast tjeneste, så er det nå på tide å la noen andre få glede av vår Nissan Pathfinder. Siden kona i det store og hele har adoptert/annektert BMW'en, og vi har behov for en bil som både har lastekapasitet og 4WD, så falt valget denne gangen på en nesten ny Land Rover Discovery 4. Så nå får jeg endelig lov til å kjøre noe med premiumfølelse igjen jeg også... (Og en motor fra Jaguar som virker sabla trivelig) ;)

Så til saken. Man forsøker jo å grafse til seg så mye som mulig når man forhandler i bilkjøp, og noe av det jeg fikk rapset til meg var ditecbehandling av bilen. Så spørsmålet er hvilke erfaringer folket har rundt Ditec?

Nei, jeg forventer ikke at jeg bare kan løfte opp hageslangen så ser bilen nypolert ut, og nei, jeg kommer ikke til å begynne å kjøre bilen gjennom vaskeautomat fordi jeg tror lakken har blitt skuddsikker, og nei, jeg tror ikke behandlingen varer evig. :) Snarere heller om det har forenklet bilholdet, om det har spart dere for arbeid, hvordan dere vedlikeholder behandlingen, hvor lenge den varer osv osv osv.

Alle erfaringer mottas med takk, slik at familiens nye "medlem" kan få best mulig pleie i tiden fremover.

Skrevet

Haddet det på en en e36 M3, følte det var litt å kasta pengene ut av vinduet. må også inn 1 gang i året, om garantien skal gjelde

varer vel 5 år. Merket ikke noe forskjell egentlig like vanskelig å vaske ren og ikke noe blankere en noe annet

Om den sparte lakken, tja?

Skrevet

Skal man først bruke så mye penger på detail er det MYE bedre å bruke noen av gutta på detailersclub.

Gå inn og søk litt rundt, så finner du fort ut hvorfor...

Skrevet

Kjøpte en bil som var ditec behandlet og har ikke blitt veldig imponert. Har aldri slitt så mye for å vaske vekk vintersøl.

Skrevet

Min E91 har også vært Ditec-behandlet fra den var ny (takk for den fattern). Så jeg badet den i 50/50 rødsprit og vann før jeg tok en skikkelig detail i sommer. Nå er det en fryd å vaske den.

Skrevet

Ett annet stort problem med Ditec er at du får en tynn hinne som blir grå-aktiv etter tid. Stygt som juling, og utrolig slit å få av hvis bilen skal detailes ordentlig senere, med ordentlige produkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...