Durochris Skrevet Desember 15, 2012 Skrevet Desember 15, 2012 Hei Etter minusgradene kom(-15 osv..) har jeg aldri fått det skikkelig varmt inni bilen. Men i går så så begynte tempmåleren og gå mot varm når jeg sto stille. Begynte å kjøre og etter kanskje sånn 20m så gikk den til normal. Stoppet opp også gikk den mot varm, kjørte litt også gikk den til normal. Når jeg "drifter" rundt og har litt turtall er det ikke no stress, men med en gang jeg stopper så går den varm(Eller hvertfall tempmåleren går mot varm) Er det "auxilary pump" som er ødelagt og må byttes da? Eller hva kan være galt?
Wolfy Skrevet Desember 16, 2012 Skrevet Desember 16, 2012 Er det frostvæske på bilen? Kjenn på slangene til radiatoren om det er luft eller vann i dem.
nimitz Skrevet Desember 16, 2012 Skrevet Desember 16, 2012 Kan vel være 3 ting som er galt. Mye kan jo tyde på at "slurekopplingen" på viften er dårlig. En annen ting er vannpumpen. Kan også være termostaten, men den har jeg mindre tro på er gåen.
Durochris Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Skrevet Desember 16, 2012 Da har jeg nok funnet problemet... Så oppi kjølevæsketanken. Var jo ikke no kjølevæske der.. Radiatorslangene var også bare luft i. Tips til hvordan jeg finner ut hvilken farge det er på kjølevæska?
Wolfy Skrevet Desember 16, 2012 Skrevet Desember 16, 2012 Har du ekspansjonstank tror jeg fargen henger litt igjen der prøv å lys inn fra siden e.l
jolly Skrevet Desember 16, 2012 Skrevet Desember 16, 2012 Sett på tenninga...ikke start. Sett på varmeapp.på trinn to (ikke full drus). Tøm vann i eks.tanken...litt og litt...så vil sirkulasjonspumpen ta litt tak i dette selv. Da ser du fargen på det som sirkulerer ut i eks.tanken.
jolly Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Nå var ikke problemer med sirkulasjonspumpen tema i denne tråden tror jeg. Men det "hører" vedkommende når han har satt på tenninga og V.app. og står forran med åpent panser. Mitt innlegg var vel mer for å hjelpe , ikke så mere tvil.... Men må si det er rart det ikke har kommet opp en feilmelding om kjølevann eller kuhlwasser i panelet siden det så tomt i tanken... Håper det ordner seg.
Durochris Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 Testa litt nå. Pumpa går. Men finner jo ikke ut hvilken farge jeg har på væska... Ingen væska i tanken.. Fyller jeg på vann nå risikerer jeg at det fryser :S What to do?
Durochris Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 Så gjennom kvitteringene som fulgte med bilen. Der står det "Frostvæske NF". Google litt å fant Castrol NF. Hvilken farge er det?
Wolfy Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Eneste metoden jeg kommer på en mandags quell er å ta av en slange til radiatoren å se hvilken farge som kommer ut
jolly Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Blått og grønt går fint....rødt og blått/grønt blir klin. Men om du fyller vann for å få frem fargen , så er det bedre enn det meste. Da er det jo bare å ta av slangen , tappe av og fylle på konsentrat av den fargen som er der. Og som sagt....av Otis..Helt sikker blå....SF er rød...NF er blå.. http://www.castrol.com/castrol/multiple ... Id=6007950
Durochris Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Skrevet Desember 19, 2012 Da fylte jeg på 4.5 liter med væske og nå blåser det varmt i kupeen og motortempen er stabil på tomgang og i fart Tusen, tusen takk for all hjelpen jeg har fått!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå