Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Etter minusgradene kom(-15 osv..) har jeg aldri fått det skikkelig varmt inni bilen.

Men i går så så begynte tempmåleren og gå mot varm når jeg sto stille. Begynte å kjøre og etter kanskje sånn 20m så gikk den til normal. Stoppet opp også gikk den mot varm, kjørte litt også gikk den til normal.

Når jeg "drifter" rundt og har litt turtall er det ikke no stress, men med en gang jeg stopper så går den varm(Eller hvertfall tempmåleren går mot varm)

Er det "auxilary pump" som er ødelagt og må byttes da? Eller hva kan være galt?

Skrevet

Kan vel være 3 ting som er galt. Mye kan jo tyde på at "slurekopplingen" på viften er dårlig. En annen ting er vannpumpen. Kan også være termostaten, men den har jeg mindre tro på er gåen.

Skrevet

Da har jeg nok funnet problemet...

Så oppi kjølevæsketanken. Var jo ikke no kjølevæske der.. Radiatorslangene var også bare luft i.

Tips til hvordan jeg finner ut hvilken farge det er på kjølevæska?

Skrevet

Sett på tenninga...ikke start. Sett på varmeapp.på trinn to (ikke full drus). Tøm vann i eks.tanken...litt og litt...så vil sirkulasjonspumpen ta litt tak i dette selv. Da ser du fargen på det som sirkulerer ut i eks.tanken.

Skrevet

Nå var ikke problemer med sirkulasjonspumpen tema i denne tråden tror jeg. Men det "hører" vedkommende når han har satt på tenninga og V.app. og står forran med åpent panser. Mitt innlegg var vel mer for å hjelpe , ikke så mere tvil....

Men må si det er rart det ikke har kommet opp en feilmelding om kjølevann eller kuhlwasser i panelet siden det så tomt i tanken...

Håper det ordner seg.

Skrevet

Testa litt nå. Pumpa går.

Men finner jo ikke ut hvilken farge jeg har på væska... Ingen væska i tanken..

Fyller jeg på vann nå risikerer jeg at det fryser :S

What to do?

Skrevet

Så gjennom kvitteringene som fulgte med bilen. Der står det "Frostvæske NF". Google litt å fant Castrol NF. Hvilken farge er det?

Skrevet

Da fylte jeg på 4.5 liter med væske og nå blåser det varmt i kupeen og motortempen er stabil på tomgang og i fart :D

Tusen, tusen takk for all hjelpen jeg har fått! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...