Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey

Har en ett år gammel peugeot 508 SW (diesel). Ser at frostvæske nivået står litt under Min (kald bil) tenkte å etterfylle litt. Jeg ser at fargen på frostvæsken i beholderen nå er grønn. Jeg har kun blå fra biltema tilgjengelig. Er det ok å blande disse? Har googlet litt, noen sier ja og noen sier nei. Har også lest at blå frostvæske kan bli grønnlig over tid?

Skrevet
blå+grønn=Ok

Blå+rød=Ikke ok

Grønn+rød=ikke ok

2 siste utgaver av rød hos VAG kan blandes med alt.

Dog er det aldri fornuftig å blande om det kan unngås.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

Min andre bil er også Peugeot / 2011, fikk montert motorvarmer på merkeverksted, etter dette er kjølevæsken blitt LILLA, det betyr at man har blandet to forskjellige farger. Husker ikke hva den originale fargen skal være, men jeg vil anta at den var rød. Skal få de til å bytte tilbake til original type/farge ved neste service.

Ellers så er jeg enig med teksten over...

Skrevet
Min andre bil er også Peugeot / 2011, fikk montert motorvarmer på merkeverksted, etter dette er kjølevæsken blitt LILLA, det betyr at man har blandet to forskjellige farger. Husker ikke hva den originale fargen skal være, men jeg vil anta at den var rød. Skal få de til å bytte tilbake til original type/farge ved neste service.

Ellers så er jeg enig med teksten over...

Blå og rød blir lilla...

Merkeverksted burde ikke blande uten først å ha forespurt om det skulle skiftes til original og fått nei fra kunde på det... Dog, om det hår rødt, og er rødt som er originalt, virker det jo litt rart om de har fylt på blått. Men ikke alltid man kan få fornuftige svar da... :-P

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

Finnes mange universale frostvæsker som man kan blande med alle typer.

Kan ha forskjellig farge utifra produsent.

Mange autoriserte verksteder (også merkeverksteder) som bruker slike for å slippe risikoen ved å fylle feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...