Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsøkt å søke litt på forumet her og nettet generelt ang. Hartge tuning. Hvordan står dette seg med tanke på garanti fra BMW? Leser enkelte steder at garantien opprettholdes om det utføres av et BMW autorisert verksted/forhandler. Mens andre hevder at Hartge overtar garantien på de delene som omfattes av deres tuningprogram. Er det noen her som har en fasit på hva som faktisk er tilfelle? Nå er det vel Strandveien Auto som er importør for Hartge i Norge, og disse er jo også BMW forhandler.. 438 hk og 850 Nm begynner å friste litt... Men er ikke villig til å miste garantien over det.

Hvis det ligger noen andre tråder som omhandler dette, feel free til å slette denne. Fant ingen veldig relevante da jeg søkte selv...

Skrevet

Nå skal ikke jeg garantere for dette, men jeg mener absolutt det er Hartge som tar over motor og drivlinje-garantien din, OM det monteres på et godkjent BMW verksted.

Du kan jo sende en forespørsel til Strandveien auto selv.

Skrevet

Siden Strandveien er importør og forhandler av Hartge og BMW ville jeg tatt en telefon dit og ikke gamblet på noen internettinnlegg. Ganske heftige tall man oppnår der!

Skrevet

Har sendt en mail til produktsjefen for Hartge hos Strandveien nå.. Så får vi se hva de kommer opp med. Forhørte meg også hva de sier ang. rapportering til Staten med tanke på avgifter o.l. Hadde de tatt ut litt mindre av tuningen sin, så hadde det jo nesten falt innenfor 10%´s økningen man kan foreta seg uten avgiftspåslag :)

Skrevet
Om jeg husker riktig er den økningen på 15%, eller har det kommet strengere regler?

Kan helt sikkert stemme det! Mente bare jeg hadde leste 10%, men mulig du har helt rett her :)

Skrevet
Og da faller Hartge tuningen rett innenfor avgiftspåslaget ;)

Det kunne vel ikke passet bedre, om det det stemmer ;) Mangler bare at garantien opprettholdes, så er det bare å sette seg i bilen ;)

Skrevet

Tror ikke merkeforhandlerene monterer Hartge lengere, vet at Bavaria gjorde dette slik at garanti ble opprettholdt men det var relativt kostbart. De dro ut 175 hk av 318d, 215 hk av 520d, 272 hk av 325d/535d og 330 hk av 535d/X5 35SD ved å sende hele moduler til Hartge for omprogramering, dette ble det slutt på i 2010 om jeg ikke tar feil.

Går ikke 550en godt nok da? Mye vil ha mer vet du :wink:

Skrevet

Strandveien er merkeforhandler av både Bmw og Hartge, så det skal ikke være noe problem.

Men du får jo svar fra de, og da kan du fortelle oss hvordan det går. :)

Skrevet
Tror ikke merkeforhandlerene monterer Hartge lengere, vet at Bavaria gjorde dette slik at garanti ble opprettholdt men det var relativt kostbart. De dro ut 175 hk av 318d, 215 hk av 520d, 272 hk av 325d/535d og 330 hk av 535d/X5 35SD ved å sende hele moduler til Hartge for omprogramering, dette ble det slutt på i 2010 om jeg ikke tar feil.

Går ikke 550en godt nok da? Mye vil ha mer vet du :wink:

Den går vel godt nok den jo, men etter å ha sett Hartge sin video med F11 hvor de har gjort dette, så får man lyst på det.. 13,(ett eller annet) kontra 17,50 originalt på 80-200 frister.. :)

Skrevet
Den går vel godt nok den jo, men etter å ha sett Hartge sin video med F11 hvor de har gjort dette, så får man lyst på det.. 13,(ett eller annet) kontra 17,50 originalt på 80-200 frister.. :)

Det må være 0-200, ikke 80-200.

Skrevet
Den går vel godt nok den jo, men etter å ha sett Hartge sin video med F11 hvor de har gjort dette, så får man lyst på det.. 13,(ett eller annet) kontra 17,50 originalt på 80-200 frister.. :)

Det må være 0-200, ikke 80-200.

Ikke i følge de... Du kan se her:

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...