Larsinnj Skrevet Desember 20, 2012 Skrevet Desember 20, 2012 Men stemmer ikke det som mange skrev i den andre tråden, at det ikke er lov til å ta karosseribytte på en utbrent bil? For jeg regner med at bilen ble kondem, så eventuelle myndigheter vet at "denne" bilen egentlig er vrak? For om politiet sjekker opp regnummeret og det viser seg at den er vraka, så hjelper det jo lite hvor mye effekt det står i vognkortet.. Bilen trenger kun en EU kontroll den. Ja, altså.. Å få ut skiltene går sikkert greit, og vedkommende får kjøre med den. Men jeg tipper at etatene vet om skiltnummeret på denne bilen, óg hvilken tilstand bilen er i per i dag. Så om dette rammenummeret kommer på veien til sommeren, eller si neste sommer i en annen bil, så vil de stoppe h*n å sjekke bilen litt grundigere. Da kan jeg se for meg at vedkommende som eier bilen har et lite forklaringproblem..
Ballder Skrevet Desember 20, 2012 Skrevet Desember 20, 2012 Kan være at vedkommende bud vinner var ute etter dokumentasjon til ett identisk nybygg.
Bushnell Skrevet Desember 20, 2012 Skrevet Desember 20, 2012 er da vel ikke umulig å bygge opp igjen bilen slik den er, selv om det er mye jobb.. husker jo bare e30'en til limmet som kvissel har nå, det var ikke igjen mye av den etter han hadde kappa ut alt å bygde om, så å bygge opp igjen orginalt er da sikkert mulig, selv om det er litt forskjell på en driftebil og en gatebil
Jan E-28 Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 Var innom tilsynet for å få litt info om klossene de bruker under godkjenning av senkesett. Siden jeg husker skiltnr på denne måtte jeg nesten si at jeg vurderte å kjøpe en bil, og lurte på om de hadde noe heftelser registrert på bilen. Svaret var at det kun manglet EU kontroll på den. Så da er det fritt frem å bygge opp, om, og ellers hva en har tanker om kan det se ut til.
Jørgen-A Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 jeg kan si hvorfor denne ble så dyr så den ble. jeg vurderte denne litt selv. jeg sjekka opp med tollvesnet om eet gjikk og ta larros bytte på denne. og fikk til svar att det akurat har blitt mulig på brannskadde biler. før måtte di ha hvert med på trafikkskade vist det skulle være mulig. så det er altså mulig og registrere denne lovlig igjen ved karros bytte. lykke til til den nye eieren:-)
NBCustom Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 Dette fikk meg til å ikke angre på å betale 21.000 for en gjennomrusta w123:) 120k for noe sånn skrap?! Ja ja, hver sin lyst heldigvis:)
Silverboy Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 Bare å kjøpe fyrstikker folkens Spørsmålet er jo da: denne har vel ett modifisert karosseri.. Tør plutselig da bt å godkjenne bilen etter karosseribytte, iom at dette ikke er en standard bil / karosseri.. ? Da må de jo i så fall sitte med informasjon på hva som er modifisert, og det må man jo som ny eier få tilgang til skulle jeg tro, med tanke på at man må få gjort de riktige endringene.. Og vips sitter man med "fasit" på 398hk godkjenninger.. De hevder jo at enkeltgodkjenninger ikke er overførbare på andre chassisnr , men det er jo det som må gjøres her....
Dirty Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 tar du chassi bytte, må det vel byttes over på en standard 320? kan jo ikke hente en m3 akkuratt
Superbeetle Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 Om den kun mangler EU-kontroll så tviler jeg på at biltilsynet blir blandet inn, med mindre de skal ta kontrollen Tror vel heller ikke at denne blir bygget opp på samme chassie.
M3 Yngve Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 Kjøpe en fin rust fra E30, så bygge M3 skjermer, C stolpe osv. Da blir det lovlig og godkjent shassi bytte. Ellers kan man skjøte den med en M3 bakpart, for fronten har vist ikke vært så jævla varm. Motoren går sikkert å redde, og mye annet også. Vet at ny eier er meget dyktig, så tror denne kommer til å bli knall bra igjen.
Pedi Skrevet Desember 25, 2012 Skrevet Desember 25, 2012 Kjøpe en fin rust fra E30, så bygge M3 skjermer, C stolpe osv. Da blir det lovlig og godkjent shassi bytte. Ellers kan man skjøte den med en M3 bakpart, for fronten har vist ikke vært så jævla varm. Motoren går sikkert å redde, og mye annet også. Vet at ny eier er meget dyktig, så tror denne kommer til å bli knall bra igjen. Regner med at den nye eieren er BMW-gutt, tvilsomt at en DKW-eier kjøper et utbrent BMW-vrak for 120.000 lapper og ser butikk i det.. Sitter også med følelsen av at vedkommede nok gjerne er/har vært innom Bimmers. Men magefølelsen min sier meg at denne bilen ikke får en prosjekttråd før den er lakkert ellerno... Hvis den i det hele tatt får en tråd... Men du som kjenner til ny eier Yngve, kan vel gjerne trekke i noen tråder og overbevise ny eier om at han må legge ut tråd her.. Det vil jo utvilsomt bli den mest besøkte tråden på Bimmers, oppbyggingen av Norges mest kjente og Most-Wanted E30... Det er iallefall en E30-tråd jeg ville følge...
bmw-e46-m3 Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 Fett, Håper denna GROM igjen.. Håpe vedkommene klarer seg UTEN de jalla "skien`s" buene bak som ødelegger e30m3 bakskjerme i mine øyne..
oddis Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Skrevet Desember 26, 2012 Syns det var skjermene som gjorde den ekstra rå jeg Var vel tatt 3.5cm på hver side bak. Muligens halvparten, husker ikke. + Valsing.
BmwKlovn Skrevet Desember 28, 2012 Skrevet Desember 28, 2012 Kjøpe en fin rust fra E30, så bygge M3 skjermer, C stolpe osv. Da blir det lovlig og godkjent shassi bytte. Ellers kan man skjøte den med en M3 bakpart, for fronten har vist ikke vært så jævla varm. Motoren går sikkert å redde, og mye annet også. Vet at ny eier er meget dyktig, så tror denne kommer til å bli knall bra igjen. Regner med at den nye eieren er BMW-gutt, tvilsomt at en DKW-eier kjøper et utbrent BMW-vrak for 120.000 lapper og ser butikk i det.. Sitter også med følelsen av at vedkommede nok gjerne er/har vært innom Bimmers. Men magefølelsen min sier meg at denne bilen ikke får en prosjekttråd før den er lakkert ellerno... Hvis den i det hele tatt får en tråd... Men du som kjenner til ny eier Yngve, kan vel gjerne trekke i noen tråder og overbevise ny eier om at han må legge ut tråd her.. Det vil jo utvilsomt bli den mest besøkte tråden på Bimmers, oppbyggingen av Norges mest kjente og Most-Wanted E30... Det er iallefall en E30-tråd jeg ville følge... Blir nok ikke noe tråd regner jeg med. Han har nok å bruke tiden sin på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå