Gå til innhold

Problemer med navigasjonsskjerm e46

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Det virker som det er liv i skjermen men ikke noe signal. skjermen er grå/svart bilde på og flimrer av og til. så den er ikke helt død. men ingen bilde.

Har sjekket at pluggen bak på skjermen sitter som den skal. men hvor går signalkabelen som går inn på skjermen? går den rett til bagasjerommet? eller er der noen skjøter på vei bak som kunna ha løsnet?

Dette skjedde etter jeg hadde bilen inne for å bytte rattvinkel sensor, kan det ha noe sammenheng? dratt ut en plugg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cd kassetten i veksleren kommer ut.

Når jeg skrur på tenninga så kommer det på det lyset ved volumknappen på skjermen, så d virker som der e liv i den, men det er akkurat som når du skrur skjermen av. da blir skjermen "mørk grå" men i tillegg så får ikke jeg lyd lengre verken fra radio eller cdveksler.

hva er den el delen på tenningslåsen? kan det ver en plugg til den kansje så kan ver litt dradd ut? siden først blei skjermen svart, så litt etter forsvant lyden me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Skjermen er koblet rett til navigasjonscomputeren. Om du har tv-tuner går den via denne først. Alt som har med lyd å gjøre kommer fra en egen boks (radiomodul), og det er her CD-veksleren er koblet til.

Problemet ditt virker ganske merkelig ut, da det somregel er enten eller.

Om du har TV-tuner ville jeg forsøkt å koble fra navigasjonscomputeren. Om problemet er der fortsatt ville jeg koblet vekk TV-tuneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Ja da blir det litt verre. Men til å begynne med så hadde jeg lyd. Så skulle dama skifte fra radio til cd i blinde på skjermen siden der ikke va bilde. Så blei det trykt en del og etter det har ikke jeg fått igjen lyden. Virker nesten som skjermen har låst seg på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...