frodekrs Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Jeg har den store navigasjonsskjermen i min e46. Plutseli en dag så er skjermen helt svart og ingen bilde. Der kommer avogtil ei flimrette stripe på skjermen. Noen som har vert borti noe slikt? kjennt problem? er det skjermen som er ødlagt tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2012 Det virker som det er liv i skjermen men ikke noe signal. skjermen er grå/svart bilde på og flimrer av og til. så den er ikke helt død. men ingen bilde. Har sjekket at pluggen bak på skjermen sitter som den skal. men hvor går signalkabelen som går inn på skjermen? går den rett til bagasjerommet? eller er der noen skjøter på vei bak som kunna ha løsnet? Dette skjedde etter jeg hadde bilen inne for å bytte rattvinkel sensor, kan det ha noe sammenheng? dratt ut en plugg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2012 Får ikke lyd i anlegget heller lenger. ikke verken radio eller fra cd veksleren. Trur dere det kan ver skjermen som er gåend? eller kan det ver nokke anna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 Er det noen som og er det lønnsommt å reparere slike skjermer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Kan var el delen på tenninglåsen. Får du ikke ut cd kassetten i cd veksleren ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 cd kassetten i veksleren kommer ut. Når jeg skrur på tenninga så kommer det på det lyset ved volumknappen på skjermen, så d virker som der e liv i den, men det er akkurat som når du skrur skjermen av. da blir skjermen "mørk grå" men i tillegg så får ikke jeg lyd lengre verken fra radio eller cdveksler. hva er den el delen på tenningslåsen? kan det ver en plugg til den kansje så kan ver litt dradd ut? siden først blei skjermen svart, så litt etter forsvant lyden me. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2013 Prøvde med en anna skjerm i dag. men samme problem. så det er ikke skjermen som er problemet. Hva kan det vere da? Er skjermen, cd veksleren og navigasjonen koplet til en felles "boks" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Skjermen er koblet rett til navigasjonscomputeren. Om du har tv-tuner går den via denne først. Alt som har med lyd å gjøre kommer fra en egen boks (radiomodul), og det er her CD-veksleren er koblet til. Problemet ditt virker ganske merkelig ut, da det somregel er enten eller. Om du har TV-tuner ville jeg forsøkt å koble fra navigasjonscomputeren. Om problemet er der fortsatt ville jeg koblet vekk TV-tuneren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2013 Har ikke tv-tuner. Hvor er kjørekomputern koplet til? Viss jeg kopler vekk navigasjonscomputeren, vil jeg da få bilde fra feks. kjørekomputern? eller radio? siden skjermen er koplet gjennom navi computern? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Om du ikke har TV-tuner er det kun navigasjonscomputeren som kan gi bilde. Kobler du fra denne blir det mørkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Okey. Men da må no det vel ver den navigasjons computern som er problem når det ikke er skjermen? Siden jeg ikke får bilde? Men lyden går ikke gjennom navigasjonscomputeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Nei, lyden kommer fra radiomodulen, det er derfor dette virker ganske merkelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Okey. Ja da blir det litt verre. Men til å begynne med så hadde jeg lyd. Så skulle dama skifte fra radio til cd i blinde på skjermen siden der ikke va bilde. Så blei det trykt en del og etter det har ikke jeg fått igjen lyden. Virker nesten som skjermen har låst seg på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Da tror jeg ikke det er noe galt med lyden, bare at den står på feil kilde, radiofrekvens e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Ja det er mulig. Og da blir det navi computern som blir det neste jeg bør prøve å bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå