Gå til innhold

E90 320i n46 drar ujevnt/lugger helt plutselig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veivsensoren ligger under starteren og er veldig vanskelig og komme til uten og demontere div ting. Den ligger over oljenivået så det kommer ikke olje ut når du skal bytte.

Skrevet

Beklager du, men det er nok en MAP-sensor :P

Står og en tempsensor på innsugs-belgen din.

Uansett, mye samme funksjonen. Desverre tror jeg ikke denne er problemet, da bilen vil starte og gå i nødmodus vis denne er defekt. Virker bilen uten?

EDIT: Ble visst usikker. Deleprogrammet her sier faktisk at den har Luftmengdemåler, men om det er skrivefeil eller ikke vet jeg ikke, for den ser virkelig ut som en MAP-sensor :-k

Skrevet

tja 300kr tap om det ikke er lmm, syns det er sjangs å ta iaf. så får jeg se videre hva jeg finner på.

går ikke bare det pris på feilsøking, men har ikke så mye tid til å stå uten bil heller(vente på verksted + få bilen ut der). leiebil er noe dyrt..

kamaksel sensorene og virka lette å bytte, så event kjøpe en og prøve den først på innsug siden så på eksos. er ikke så forferdelig dyrt å drite seg ut på en. 1000 lapp.

Skrevet

bytta lmm. fullstendig dødt ennå. ikke litt tegn til liv. selv om den er i nødmodus så burde den jo starte?

satser på få den på bavaria så fort som mulig. var smuule travelt på telefonen der.

• 2 weeks later...
Skrevet

kan vell oppdatere litt her.

dem så på bilen på fredag og sa at bensinpumpa var gåen. så den ble bestilt og skal komme i morgen og blir bytta da. så håper virkelig det.

kosta 8300,- for alt..

Skrevet

Går som ei kule no :D (i den grad den beveger seg)

Lugga første 15 min jeg kjørte den. Men var vell noe luft igjen i systemet.

Fikk avslag i prisen og uten å spør samt nyvaska bil :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Hvordan kom dem frem til dette? Fruen har en E91 316 som oppfører seg litt merkelig med at den lugger litt. Hatt den flere ganger inne uten at dem finner noe feil. Lyst til å komme til bunns i det ;)

Skrevet

ingen aning. leverte den bare inn og sa hvordan bilen oppførte seg og at jeg hadde prøvd å bytte lmm. og hvilke feilkoder jeg hadde lest av.

hvor lenge har den vært sånn?

er vell kanskje verd å nevne at min bil er gått 217k km, så har fått tid å ryke på for å si det sånn :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...