Thomas-320 Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Gikk selvsagt ut ifra computeren:-) regna ikke på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Da tror jeg du får deg en solid overraskelse om du regner selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Da tror jeg du får deg en solid overraskelse om du regner selv. Kan så være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Ikke glem at bilene bruker mer bensin på vinters tid. Synes uansett at forbruket hørtes noe høyt ut, men kommer veldig ann på kjørestilen. Jeg tror nok jeg skulle klart å få en 318I under literen på blanda kjøring, IS'n min bruker jo mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian V Skrevet Desember 27, 2012 Share Skrevet Desember 27, 2012 Jeg er meget fornøyd med min 320d 2004 modell, brukte 0,4 til namsos har bilde, men på en ikke aktiv telefon, så ta meg på ordet:-)Og med blandet, by kjøring og litt motorvei, ligger den på 0,5 Dette var rimelig lavt. Min 116d med N47D20 brukte ca 0,5 l/m på langkjøring, hvilket var 0,07 mer enn fabrikktall. Min nåværende BMW Mini Cooper D bruker også 0,5 l/m på fin landeveiskjøring. Jeg hadde/har hatt begge bilene siden de var nye, og har målt forbruket hver gang mellom tanking. Forøvrig var det ganske små forskjeller mellom egne målinger og BC tall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian V Skrevet Desember 27, 2012 Share Skrevet Desember 27, 2012 Ellers syntes jeg ikke at pris på bil til trådstarter var avskrekkende. Det kommer naturlig an på tilstand på bil. Tror nok uansett enhver som er interessert i bilen gjerne vil prute litt, så når bilen blir solgt er nok salgssummen 10 % - 15% lavere enn prisantydning. Men du har vel lagt inn litt prutningsmonn ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet Desember 27, 2012 Share Skrevet Desember 27, 2012 Tallene dine er lavere enn de optimistiske BMW kommer med og vesentlig lavere enn hva jeg selv har erfart. Er man 'normal' så kommer man ikke ned på de optimistiske tallene til BMW. Jeg befinner meg selv i denne gruppen av mennesker. Har man derimot virkelig peiling på å kjøre økonomisk, da kan man knuse tallene til BMW. Jeg finner dessverre ikke artikkelen akkurat nå, men en 116d ED vant en konkurranse om økonomisk kjøring. Her skulle deltakerne kjøre en lengre tur mellom to steder i England, deriblant innom London. BMW-en hadde til slutt et snittforbruk på 0,27 på mila. Jeg skulle gjerne likt å ha visst hvordan de kjører for å oppnå slike tall, men jeg mistenker at tålmodigheten min ville ikke ha strukket til uansett. Edit: Jeg fant linken. http://www.worldcarfans.com/11211065022 ... during-rac Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 27, 2012 Share Skrevet Desember 27, 2012 Joda, jeg har klart å presse en E39 530dat ned rundt 0.5 med litt tiltak. Tøm bilen for alt unødvendig, minst mulig væsker på tankene, smale hjul med ekstra høyt lufttrykk osv. Den lå stort sett rundt 0.65 ved normalt langkjøring. I økonomiløp følger de ikke trafikkmønsteret som oss andre. Jeg har sett noen av de gærningene i aksjon og de kjører etter terrenget, ikke fartsgrenser og trafikkflyt. "Ingen" kjører slik til vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå