bmw-markus Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Min 1996 E36 323i coupe -Norsk bil -Montrealblau metalic -Sort M3 Vader skinn interiør -Komplett utvendig M optikk -KW Variant 3 Coilovers -Dave-F induction kit -Scorpion eksos med 328 Katalysator -Svart invendig tak -Svart dashboard -Sota bakrute og sideruter bak Vært i mitt eie siden begynnelsen av Desember 12. Detter er min første BMW og er ganske ny i dette gamet, så det er bare å fyr løs med masse tips og råd på hva jeg bør gjøre med denne bilen Nåværende km stand: 237.000-bil/175.000-motor (Des 12) Utstyrsliste fra fabrikk: Lakk: Montrealblau metallic (297) Setetrekk: Stoff Klee/Grau (D6TT) 209 - Differensialsperre 240 - Skinnratt 243 - Kollisjonspute for sidepassasjer 314 - Oppvarmbare ytterspeil og vindusspylerdyser 320 - Bortfall av modellbetegnelse 401 - Soltak 473 - Midtarmlene 481 - Sportsseter for fører og forsetepassasjer 494 - Oppvarmbare forseter 498 - Hodestøtter bak 502 - Lyktespylersystem 520 - Tåkelys 556 - Utvendig temperaturvisning 687 - Radioforberedelse 704 - M sportsfjæring 806 - 3. bremselys # Ligger klar til montering. X ikke bestilt enda. > Montert på bilen / Utført arbeid. Har planer om gjør med bilen: X Hellakering av bilen X Bytte kanal på begge sider # Bytte til orginale speil X Bytte til baklykter med mørkere hvitdel av glass X Bytte til frammlykter med svart innmat X Bytte til grøftelys med mørkere glass # Fikse oppigjen sommerfelga > Bytte til Svarte nyrer # Bytte til E36 M3 ratt > Bytte girkule med skinn # Bytte ut alle høytalerene i bilen X Csl bagasjeluke X Bytte gjennomgående båltene i kant på felgen # Oransje blinklys foran X Sette inn nytt instrumentpanel X Bytte sideskjermer foran høyre og venstre side X Bytte panser X Bytte sideskjermer bak høre og venstre side slik så bilen ut i 2011, da var ikke bilen i mitt eie. men ganske lik blir den nok til sommeren igjen Slik bilen ser ut nå, utrolig hvor mye felger å litt vasking har og si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gs123 Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Hva ga du for denne? Jeg var å så på den selv, og må vi karroseriet ikke var mye å ta vare på Men et veldig flott utgangspunkt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Gratulerer med tøff bil, gamle bilen til -Anders- her på forumet om jeg ikke tar feil. Liker planene, men du bør også bytte til sort teppe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-markus Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2012 Hva ga du for denne? Jeg var å så på den selv, og må vi karroseriet ikke var mye å ta vare på Men et veldig flott utgangspunkt!! Jeg ga 15.000 under det den lå ute for. er nokk sikkert i det dyreste lage det å, side karosseriet har mye rust å kanalene må byttes. men jeg digget bilen sann at måtte bare ha den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-markus Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2012 Gratulerer med tøff bil, gamle bilen til -Anders- her på forumet om jeg ikke tar feil. Liker planene, men du bør også bytte til sort teppe. Stemmer det, for se hva det blir til. er ikke helt ferdig med planene enda. tenkte først og fremst å få tatt vekk all rusten, lakere oppigjen bilen og bytte kanalene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 følger med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Denne må jeg følge med på, husker jeg hadde lyst på de felga der Blir E36 Coupe på meg til nesteår også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gs123 Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Hva ga du for denne? Jeg var å så på den selv, og må vi karroseriet ikke var mye å ta vare på Men et veldig flott utgangspunkt!! Jeg ga 15.000 under det den lå ute for. er nokk sikkert i det dyreste lage det å, side karosseriet har mye rust å kanalene må byttes. men jeg digget bilen sann at måtte bare ha den Daså Jeg droppa det på grunn av all karrosseri arbeidet, men skjønner hva du mener! Bilen er jo ganske rå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0xx Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 denne var rå digg ja! spurte om han ville bytte i min bil men han svarte aldri kunne gjerne hatt denne <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-markus Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2012 Gleder meg som en unge til karosserijobben er ferdig å sommerfelgene er kommet på Få litt fortgang i jobben når snøen reiser å det begynner å bli litt mildere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-markus Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2013 Etter noen dager så gikk jeg lei av å høre musikk fra bare 1 høytaler i bilen, så da begynte jeg så smått å koble opp anlegg, men er langt i fra ferdig. etter litt plaserig av signalkabler og føring under lister og diverse andre kabler som skulle rundt om i bilen, så ble jeg tilslutt ferdig bake med hattehøytlere,sub og forsterker. Noen som har erfaring med "dynamostøy" i høytalerene? For det er det nokk av i min... Hva man bør gjøre og hva som kan funke? Det ble endelig noen plussgrader i lufta her i Ålesund for noen uker siden. Så da heiv jeg meg rundt å fant frem vaskeutstyret, slik at det gikk ann å ta en skikkelig vask av bilen. Forigje uke tok jeg storservice å fikk gidd litt kjærlighet til bilen. da ble det byttet: -Olje -Oljefilter -Tenplugger -Luftfilter -Div lyspærer Etterfylling av: -Kjølevæske -Servovæske -Bremsevæske gikk også over motoren for slitasje, lekasje og div. Etter motor biten var ferdig gikk jeg over resten av bilen med smøring dører, dørlåser, justerte lys og sjekket foringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-markus Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2013 Ellers venter jeg en pakke fra Koed i morgen, blir spennende å montere nye nyrer og div stesj. Gleder meg Ser fortiden slik ut uttenfor med meg. Kan ikke si jeg finner helt gnisten til å skru bil, Men det kommer vell når sola titter fram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monssen91 Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Fin bil ! Men angående dynamostøy ville jeg nok begynt med å skru fast forsterker (og subkasse?) Også lagt kablene opp på en skikkelig måte ! Tar ikke lange tiden før ting ryker når det ligger løst ! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marhag11 Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 pen bil! får vell følge med her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Gratulerer med fin bil! er stort sett alltid noe rust man finner på så gamle biler i Norge. Er godt det finnes folk som vil ta vare på dem, og gi dem nytt liv! Jeg liker bilen og planene, så her følges det med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå