JonasFB Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Skrevet Desember 30, 2012 tipper det er lysmodulen (ZKE) som fjusker. Hm, hvor ligger denne på e46? Hadde bilen inne hos BMW for ettermontering av tåkelys, men de har gjort et eller annet feil så hver gang jeg tråkker på bremsen skrur dem seg av. Det er også etter dette alle disse problemene bak har oppstått. Mulig BMW har kløna noe til? Og hvis jeg bender litt på ledningene fra overgangen fra bagasje til karosseri på en spesiell måte, kommer høyre ryggelys på, selv om bilen ikke står i revers. Dette kan da umulig ha noe med modulen å gjøre? Men skjønner ikke hvordan det er mulig at ryggelyset skrur seg på ved å bende på noen ledninger?? Nevner også at alt av det oransje lyset i bilen kan bli svakt i perioder (kommer og går), men dette skjer sjeldent.
mspec Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 jeg trur den ligger under hanskerommet.Den styrer ikke bare lysene,den styrer også centrallås,nøkkelfunksjoner,alarm osv. Tøver centrallåsen ellers noe? Om BMW har gjort noe feil eller ikke kan ikke jeg svare på,men grøftelysene skal iaf ikke slå seg av hver gang du bremser Hvorfor ryggelyset kommer på ved bending av kabel vet jeg ikke,om feilen tilhører samme greia eller om det er 2 forskjellige feil. Jeg hadde noe liknende en gang i tiden,da "ordnet" alt seg når jeg koplet prøvelampa inn på noen ledninger.(canbus mld ble borte,lås fungerte). men når jeg tok bort prøvelampa funket ikke tingene igjen.ble ikke klok på dette og gjorde ikke noe mer før jeg solgte bilen Prøvde å skifte låset eneste,men ble ikke bedre av den grunn.. Du kan jo prøve å skru av gripelisten og gå over ledningene med en prøvelampe for å se om bryteren får strøm. *edit* Jeg kom nu på at jeg tok egen diagnose å fikk opp feil på ZKE modulen.
JonasFB Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Skrevet Desember 30, 2012 Nei sentrallåsen er helt fin. Bilen skal inn til BMW igjen over nyttår. Er helt håpløst å kjøre med grøftelys som skrur seg av hver gang jeg bremser. Får spørre om disse andre elektriske feilene samtidig. Takk for svar!
And-reas Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 Har en e46 sedan selv, hvor sentrallås osv. virker. Men varsellampe for åpent bagasjerom lyser konstant. Fant du ut av feilene på din bil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå