Sungam Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Har hatt en e46 318i i noen år nå, men har lyst å skifte til en litt større bil med firhjulstrekk og vil gjerne ha en bil med litt bakkeklaring. Er egentlig veldig interessert i en e53 x5 2004+ i prisklassen 3-400 000kr. Men har hørt at det kan være en god del trøbbel med disse bilene og at de bruker mye bensin, skjønner at en bil i denne størrelsen bruker en del men noen som har noen målinger på ca forbruk? Og generel synspunkter om denne bilen? Så har jeg også sett littpå KIA Sportage 2011 mod i sirka samme prisklassen, og med en nybilgaranti på 7 år virker det rimelig gunstig? Har dere noen formeninger om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Min har et forbruk på ca 1,4 ved blandet kjøring og ca 1 ved langkjøring. Det er da 3,0ltr bensin. Det er spesielt dieselen som har hatt problemer og da ved girkasse havari. Hvis du er ute etter en fantastisk kjøreglede og fremkommelighet så er x5'n virkelig verdt å se på. Madammen har en 2013 mod 116d (2ltr twin turbo) som er en flott liten sak på alle måter, men jeg foretrekker å kjøre x5'n da denne gir meg så mye mer kjøreglede. For min del har jeg hatt ledningsbrudd i bakluke samt defekt motstand i varmeapparat og så byttet jeg en lenkearm. Ikke noe mer problematisk en det egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet Desember 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2012 Erjo så klart en del mere en hva jeg er vant til nå men ikke så ille som jeg kanskje hadde fryktet. Ja hører folk beskriver dette som en god bil å kjøre så må få se om jeg kan få prøvekjørt en. Så bensin bilene er generelt mer problemfrie? Hadde jo egentlig diesel i tankene men vist det byr på trøbbel styrer jeg heller unna. Men noen sier også at reprasjoner på en slik bil er generelt ganske mye dyrere enn på andre biler, kanskje 2-3 gamger så kostbare deler/reprasjoner, stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Jeg kom på at jeg måtte bytte bensinpumpa... skulle starte bilen en ettermiddag og da var det full stopp. BMW verkstedet i Skien gjorde jobben og her overrasket de virkelig. Jeg hadde nemlig på forhånd spurt på GS bildeler om prisen på pumpa... den kostet da 4800,- over disk. BMW tok 4600,- totalt, for jobb OG pumpe. Grunnen var at siden bilen var over 5år gml så fikk jeg rabatt på både deler og timepris... og jeg kjøpte ikke bilen der engang. Ellers er det ikke dyrere deler enn for andre BMW modeller. Og bare for å nevne... det er en nyyydelig lyd fra 3.0ltr / 6´eren... men jeg har jækla lyst på 4,8ltr/ V8 neste gang. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2012 Hvor lenge og lang har du kjørt med den forresten? Og hvilken årsmodell er det? Det er vell kanskje slik jeg håper å slippe å betale for vist jeg evt skulle ha gått for en Sportage med 7 års garanti. Men harmere lyst på en x5 Og du sier at det er diesel bilene som har problemet med girkassen, men er det på årsmodeller fra 2003 og bakover? Så altså 2004 og 2005 3.0diesel ikke har det girkasseproblemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Om jeg husker rett så har jeg lest flere plasser her på forumet at så lenge girkassa har vært bytta så er man som regel safe.. Men om ikke det har blitt gjort noe bør man prute en del. Dette gjaldt vel kanskje de under 2003 tror jeg. Men prøv og søk så tenker jeg du finner mye Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Hvor lenge og lang har du kjørt med den forresten? Og hvilken årsmodell er det?Det er vell kanskje slik jeg håper å slippe å betale for vist jeg evt skulle ha gått for en Sportage med 7 års garanti. Men harmere lyst på en x5 Og du sier at det er diesel bilene som har problemet med girkassen, men er det på årsmodeller fra 2003 og bakover? Så altså 2004 og 2005 3.0diesel ikke har det girkasseproblemet? Jeg har hatt bilen siden november 2011 og den har gått 188K nå. (Jeg har kjørt 18K) Det er en 2001 mod. Stemmer bra... fra 2004 kom X5 med ny kasse som visstnok ikke hadde samme problem med havari. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet Desember 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2012 Hørest bra ut når det er 2004+ jeg ser etter og at det er så og si bare disel X5 til salgs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 Du vil nok ikke angre ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet Desember 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2012 Jupp satser på det, bli vell kanskje et kjøp på nyåret da Men lurer litt på hva for en vedlikehold man burde gjøre på en slik bil og hvor ofte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 Jupp satser på det, bli vell kanskje et kjøp på nyåret da Men lurer litt på hva for en vedlikehold man burde gjøre på en slik bil og hvor ofte? Det er vel ikke så mye annet enn vanlig... vask og stell, oljeskift, filterskift og følge servicene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 Om kassa er bytta så har det ikke såååå mye å si. Du vil vel kanskje ha litt lengre tid på deg før den ryker. Kassene på biler før 04 er like dårlig uansett om de er byttet eller ikke.. Finns ikke noe forsterking til de heller. Så greia der er å passe på å skifte olje/filter jevnlig. hver 50 000km ellerno. Og IKKE chippe bilen, og ikke dra masse tung henger osv.. Synd, men sånn er det.. En jeg kjenner hadde en chippa 02mod 3l diesel. Kassa røyk, fikk den overhalt, kjørte 10 000km, så røyk den igjen.. Fikk ny kasse, og fjernet chip og solgte greia.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feiringbruk Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Om kassa er bytta så har det ikke såååå mye å si. Du vil vel kanskje ha litt lengre tid på deg før den ryker. Kassene på biler før 04 er like dårlig uansett om de er byttet eller ikke.. Finns ikke noe forsterking til de heller. Så greia der er å passe på å skifte olje/filter jevnlig. hver 50 000km ellerno. Og IKKE chippe bilen, og ikke dra masse tung henger osv.. Synd, men sånn er det..En jeg kjenner hadde en chippa 02mod 3l diesel. Kassa røyk, fikk den overhalt, kjørte 10 000km, så røyk den igjen.. Fikk ny kasse, og fjernet chip og solgte greia.. Vet du hva som er gjort med di kassene som kom etter 2004? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Ny kia Sportage exclusiv m 18" hjul 4wd 6-trinns automat 184 hk kommer rett over 500.000kr Blanda kjøring bruker denne: 0.72 Viss du velger den med 136 hk så er det 50.000kr billigere med samme utstyr. Blanda kjøring ligger denne på 0.69. Du kan og få den exclusiv med 163hk Bensin motor får ca 460.000 kr hos oss, denne ligger på 0.85 på blandet kjøring. Her har du en ny bil til prisen av en gammel Bmw. Eg har kjørt Kia Sportage i 6 mnd nå å vil sei det er en fantastisk bil å kjøre med god Comfort. Men litt vanskeligt å sammenligne Sportage med X5 da det er over 500.000kr i forskjell på desse bilene nye Men eg kan virkelig anbefale Kia Sportage. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegah Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Om kassa er bytta så har det ikke såååå mye å si. Du vil vel kanskje ha litt lengre tid på deg før den ryker. Kassene på biler før 04 er like dårlig uansett om de er byttet eller ikke.. Finns ikke noe forsterking til de heller. Så greia der er å passe på å skifte olje/filter jevnlig. hver 50 000km ellerno. Og IKKE chippe bilen, og ikke dra masse tung henger osv.. Synd, men sånn er det..En jeg kjenner hadde en chippa 02mod 3l diesel. Kassa røyk, fikk den overhalt, kjørte 10 000km, så røyk den igjen.. Fikk ny kasse, og fjernet chip og solgte greia.. X5en gamlingene hadde var chippet, ble brukt til hengertrekking osv. Kassa va like fin da de solgte den etter å ha gått 190,000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå