Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte bilen for ca to uker siden, etter fire dager stoppet den. Det som skjedde var at strømmen først forsvant inne i bilen (stereo, dashbord slokna, blinklys osv) også hostet den litt før den slokna. Lot bilen stå en 10 minutters tid og da gikk det å starte den igjen, men etter ca 1 min så slokna den igjen.. Fikk den heldigvis hjem, men dagen etter når jeg skulle starte den hjemme var det ingen lyd. Målte batteriet og det var tomt. Er det dynamo som er ødelagt eller er det regulator? Har ikke mye peiling selv så derfor jeg håper noen her kan opplyse meg :-P

Skrevet

Lad opp eller sett inn et ladet batteri... Start bilen og mål spenningen over batteripolene. Hvis spenningen er under13v så lader den ikke. Da er mest sannsynlig regulatoren (børstene) gåen.

Skrevet
Null peiling her, oleo sa det mest sannsynelig var var regulatoren (børstene) og du sier børster i dynamo, er det da det samme? :$ hah

Heh, trøtt og leste visst ikke posten hans så nøye.. Er det samme ja.

Finnes sikkert på biltema til etpar hundrelapper.

Sikkert lurt å få med en bilkyndig kompis og gå over koblinger på bilen også. På dynamo, jord mellom motor og bil osv.

Skrevet

Var nytt uka før, har ikke vært helt tomt, bare veldig lite, var rett før den røde streken på lader "tingen" :P Noen som veit om det er det laderelé jeg søker på biltema?:) Takker så mye for hjelp!

Skrevet

Jeg har hatt dårlig erfaring med regulator fra biltema på BMW dynamo.

Kjøp fra koed.no eller gs bildeler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...