Gå til innhold

Ettermontere ekstrautsyr E39

m520
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 96 520IA som er renska for utstyr..

Er litt småtteri jeg kunne tenkt meg å montert;

Tlf, avblendbart speil, el.vindu bak, rullegardin i hattehylle, el.seter(helst med memory), lys under dører, PDC forran(har bak), varmeseter..

Noen som vet om hva som må til for å gjøre noe av detta? Eller event annet ekstrautstyr noen vet hvordan man ettermonterer?

Ettermonterte tåkelys, kjørekomputer(liten) å leselamper bak.. Alt gikk veldig greit, men lurer veldig på detta andre.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående memory-funksjon.

Antar det er noenlunde likt som på E46.

Isåfall er det en kontakt under hvert fremsete, disse må ha pins med strøm for el regulering.

Ved ettermontering til el.seter på min bil, var det en ledig pin med strøm i. Mener det var fra korsrygg-justering eller noe sånt på de forrige setene. Så det var plug and play. Greit å sjekke at du har riktig sikring for el.seter på den kretsen.

Ellers bør batteriet kobles av før du frakobler/tilkobler kontaktene under fremsetene, ellers vil du få feilkode på airbag, og varsellampe.

Memory-funksjonen trenger en egen styringsenhet, og denne skal ligge bak dørpanel etc. i førerdøren (hvertfall på E46) Så der må du koble til strøm, strekke kabler osv.

Må sikkert kodes inn med diagnoseutstyr også(antar jeg)

Varmeseter må også ha strøm, og strekkes til bak girspaken. Der må du bytte dekselet, eller evt. åpne opp to av "lokkene" hvis du har mulighet for det. Så må du selvsagt ha en bryter til hvert sete, og montere disse inn i dekselet bak girspaken (med ASC/DSC)

Kan ihvertfall fortelle deg at dette blir fort et dyrt prosjekt! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem om det koster litt. Kan ta litt etter litt:)

Jeg er veldig glad i E39 min, å kvitter meg ikke med den for alt i verden, Så ettermontering er tingen her.

Har lagt endel penger i den bilen allerede, så endel til gjør ingen ting;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående memory-funksjon.

Antar det er noenlunde likt som på E46.

Isåfall er det en kontakt under hvert fremsete, disse må ha pins med strøm for el regulering.

Ved ettermontering til el.seter på min bil, var det en ledig pin med strøm i. Mener det var fra korsrygg-justering eller noe sånt på de forrige setene. Så det var plug and play. Greit å sjekke at du har riktig sikring for el.seter på den kretsen.

Ellers bør batteriet kobles av før du frakobler/tilkobler kontaktene under fremsetene, ellers vil du få feilkode på airbag, og varsellampe.

Så det du sier er at det ligger strøm frem til pluggen under setet?

Eller må jeg legge opp denne selv?

Airbaglampa lyser, å jeg har allerede bytta fra blått til svart interiør, å pluggen under setet passa ikke!(lampa lyste fra før det ble gjort da)

Memory på setet er ikke ett must, men hvis det er fort gjort ville jeg hatt det, men kan se ut som om jeg skal bryne meg på El.seter med varme i førsteomgang da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El seter er lett, men med memory må du regne en god del arbeid. Avblenbar, inklapp bare sidespeil, hydralisk bagasje, er det jeg har gjort med min, så langt. Du finner en god del tips med kjapp søk på google. Ønsker du en Diy kan jeg sende deg det på pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.

Jeg har forresten ikke sånn knapp til å åpne koffertlokk innen fra bilen heller. Har skaffa knappen, men noen som vet om det er mye jobb å koble den til, å hvor jeg må koble den på?

Om du har noen DIY må du gjerne sende de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...