Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.. Ny på forumet, så velkommen til meg :)

Jeg har en E46, 2002 modell. 318Ci blir det vel da. Strålende bil på alle måter, og er lav km på 100.000. Allikevel er det et par ting jeg vil fikse på, så håper på litt hjelp på hvor jg kan henvende meg da jeg er litt blank..

- Litt rust over fremre venstre hjulbue. Ca 7 X 2 cm. Er dette noe som kan pusses på, eller bør jeg bytte hele skjermen?

- Slark i sikkerhetsbeltet.. Noen god måte å fikse dette på?

- Knust glass på et av blinklysene foran.. Kan dette kjøpes og monteres selv?

- Nye blinklys. De er hvite bak glassene.. Lett å kjøpe riktig type?

Takk for tips :-)

Skrevet

du har koed.no de er rimlige i pris.

www.gsbildeler.no er veldig bra jeg har aldri hatt noe tull med de

www.schmiedmann.no de kan vere litt trege :P

ang rust på skjermen ville jeg kjøpt ny pga når det først har kommet rust kommer det som regel tilbake :P

blinklys foran er veldig lett og bytte

hvis du går på koed og taster inn reg nr ditt så ser du på etk. der ser man som regel hvordan alt sitter :P

Skrevet

Hvis det er rust i forskjermen på E46 og det ikke skyldes en skade... har rusten kommet innenfra. Ergo er det lettere å skifte hele skjermen enn å sveise inn et nytt stykke stål. Vedr. slark i sikkerhetsselen kan du forsøke å vaske selen med sepevann (type: Zalo oppvaskmiddel) og en lett fuktig klut (skal ikke dryppe). Trekk ut hele selen og bruk kluten på begge sider. Du kan også forsøke å "massere" rullemekanismen ved å trekke selen helt ut et par-tre ganger.... :)

Skrevet

Skal prøve med zalo. Får overlate massasjen til frøkna :-)

Skal kjøpe nytt emblem og, det på panseret er slitt.

Og jo, angående å reparere lydanlegg. Noen tips til hvem jeg kan henvende meg til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...