Gå til innhold

Atle's F31 320i Glaciaresilver metallic M-Sport

Anbefalte innlegg

Har du stilt noe særlig på Harman lyden enda..?

Jeg sliter litt med å finne optimal lyd, har hittil kjørt med alt helt "flatt" eller som det kommer fra fabrikk. Funker veldig bra da også, men jeg vet at det blir store forskjeller om man stiller inn EQ som man vil selv..

Problemet er at det er så mye å stille på ;)

Hører mest på rap selv.. Også noe annet innimellom. Rock, pop, noe techno..

Jeg har ikke justert så mye på EQ, da jeg sliter med å finne en innstilling som fungerer til forskjellig musikk. Enten blir det for mye bass, eller for lite. Det er veldig avhengig av hva man hører på, radio, mp3, bluetooth streaming. Kunne tenkt meg å satt opp memory knappene 1-8 med forskjellige EQ settinger, men vet ikke om det går.

Men jeg har sett på DVD film, og det er ganske digg med full surround, faktisk like bra som kino lyd hjemme, dette var imponerende, mangler bare storskjerm så har jeg rullende kino på hjul :lol:

DVD er kjekt å ha, brukte det faktisk noe i min E92, men ikke testet i den nye enda..

(DVD følger med navi prof. uavhengig av veksler)

Enig med deg, kan bli veldig varierende i forhold til hva man hører på, selv innenfor samme sjanger..

Får prøve å finne noe man kan leve med mest mulig hele veien.

Fant et godt oppsett på e90post.com til forrige bilen, men kan ikke huske å ha sett noe til F30 enda..

Tror ikke minneknappene kan brukes til forskjellige lydoppsett, men har jo ikke testet...

Jeg har lagt inn DAB kanaler, navi ruter og hurtigtast for tlf, veldig greit :)

Stilig hvordan man bare kan føre fingeren over knappene for å se hva som er lagret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å finne optimal lyd, har hittil kjørt med alt helt "flatt" eller som det kommer fra fabrikk. Funker veldig bra da også, men jeg vet at det blir store forskjeller om man stiller inn EQ som man vil selv..

Usikker på om det er samme anlegget som i F10, men bruker disse innstillingene og syns det fungerer meget bra. Eventuelt endre bassen om det trengs.

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=505033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det er samme anlegget som i F10, men bruker disse innstillingene og syns det fungerer meget bra. Eventuelt endre bassen om det trengs.

HIFI professional i F10/F11 har også 16 høyttalere og 600W, altså tilsvarende likt i F30/F31 med Harmon Kardon.

Dette kan være helge prosjekt, å prøve innstillinger :D

Innstillinger tatt fra Bimmerfest forum.

Fader +2 towards rear
Treble +4
Bass 0
Surround off!!!
100Hz -2
200Hz -1
500Hz 0
1KHz +2
2KHz -3
5KHz +4
10KHz +6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIFI professional i F10/F11 har også 16 høyttalere og 600W, altså tilsvarende likt i F30/F31 med Harmon Kardon.

Dette kan være helge prosjekt, å prøve innstillinger :D

Innstillinger tatt fra Bimmerfest forum.

Fader +2 towards rear
Treble +4
Bass 0
Surround off!!!
100Hz -2
200Hz -1
500Hz 0
1KHz +2
2KHz -3
5KHz +4
10KHz +6

Var det jeg trodde så da er det likt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg trodde så da er det likt ja.

Jeg prøvde oppsettet idag, men kan ikke si det passet meg, det ble litt for mye diskant og litt for lite bass. Tror det oppsettet fungerer bra med klassisk musikk :)

Kjører alt på standard utenom at jeg har kjørt opp bassen litt, og diskanten helt øverst. Tror dette må til etter at hørselen min ikke lenger er slik den engang var i ungdommen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja folks ører er forskjellige så ikke sikkert det høres bra ut for alle. Har selv øket bassen til+3 i forhold til det som står. I tillegg så endra jeg equalizern på IPad til Rock og slo av volumjustering. Virker som den da spiller litt høyere enn å ha den på. Jeg er ikke noen lydfreak så godt mulig det er noe jeg innbiller meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det gikk akkurat 4 uker fra bilen ble hentet til første skade er oppstått, kona oppdaget dette idag, skaden er på bakdøren :uh:

s373feezzg4o8ty0ihw3.jpg

Ok første spørsmål.... må døren lakkeres på ny, eller finnes det metoder for å "fikse" denne type skade?

Off så tragisk at folk ikke kan se seg for, og ta hensyn til andre sine biler :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at den må lakkes gitt:-s

Kan jo pensle, men trur ikke du vil få detn100%

I tilegg er visst sølvfargete biler de litt mere avanserte å lakkere i følge en kompis som er lakkerer.

Men skal ikke si forsikkert da:-)

Utrolig surt å irriterende. Noen folk klarer bare ikke å vise hensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør fint kunne flekklakkeres av noen som har spesialisert seg på det (type "spotpaint"). Jeg har fått gjort dette ved flere anledninger på sølvgrå bil uten at dette har vært merkbart. Fordelen er naturligvis pris og at du slipper å lakke f.eks hele døren (med større sannsynlighet for lakkforskjell).

Forøvrig en meget flott og velutstyrt F31 du har anskaffet deg. Sølvfargen er en sikker vinner.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør fint kunne flekklakkeres av noen som har spesialisert seg på det (type "spotpaint"). Jeg har fått gjort dette ved flere anledninger på sølvgrå bil uten at dette har vært merkbart. Fordelen er naturligvis pris og at du slipper å lakke f.eks hele døren (med større sannsynlighet for lakkforskjell).

Forøvrig en meget flott og velutstyrt F31 du har anskaffet deg. Sølvfargen er en sikker vinner.. :)

Takker, jeg er godt fornøyd med bilen. Sølvfarge var det eneste valget jeg ville ha etter blå som jeg også kunne tenkt meg, men vi har hatt 3 blå biler på rad og dermed var det på tide med en forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...