Gå til innhold

Atle's F31 320i Glaciaresilver metallic M-Sport

Anbefalte innlegg

Har ikke så veldig peiling jeg, men virker jo bare som den passerte et låseledd?

Nei, det tror jeg ikke, var iallefall ikke slik når jeg hentet bilen. Tror den henger seg opp i varmeskjoldet ved eksosen der, er nokså trangt der hvor kroken skal opp. Blir nok en telefon til Bavaria på mandag.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at vifte hastigheten på klimaanlegget mitt øker ikke når det står i auto. Det vises hvertfall ikke i displayet som det gjorde på e46'en jeg hadde og jeg hører heller ikke noe til at viftene blir skrudd opp. Hvordan er det i din, skal det være sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at vifte hastigheten på klimaanlegget mitt øker ikke når det står i auto. Det vises hvertfall ikke i displayet som det gjorde på e46'en jeg hadde og jeg hører heller ikke noe til at viftene blir skrudd opp. Hvordan er det i din, skal det være sånn?

Hos meg øker vifte hastigheten, men jeg følger ikke med når det skjer endringer. Men kan tenke meg at hastigheten øker en liten stund etter at bilen har startet fra kald til å bli varm.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil:-) den var nydelig. Hvordan er kjøre comfort i forhold te e46 og e91, har den vårtig bedre? Kan f31 begyn å sammenligne e39 eller e61 inn vending plass i baksetet og bagasje rommet?

Jeg vet ikke hvordan F31 er sammenlignet mot E61, men siden jeg har en E39 kan si følgende.

Ben plassen bak er om temmelig lik som E39.

Bagasjerommet er betydelig kortere i F31 enn i E39, omtrent 20cm.

For meg fungerer bagasjerommet i F31 greit, kjører med skiboks når vi reiser på turer, da jeg må ha barnevogn med, og fikk testet dette i helgen, og det fungerte fint, selv om vi ikke hadde så veldig med bagasje med.

F31 er dårligere isolert mot hjulstøy etc, men ikke så veldig mye dårligere, men det merkes for meg.

Det er lettere å komme seg inn og ut av førersetet på E39, fordi jeg føler at dør åpningen på F31 er lavere, så det er lett for meg å dunke hode i kanten på taket ved utstigning.

Alt i alt vil jeg heller ha min F31 enn E39, den gir mye mer kjøre glede, er fastere i understellet.

F31 føles ikke som en liten bil, men man merker at E39 "er" større, og virker mer som et cruise skip på veien, mens F31 er mer sporty.

Det beste er å teste ut en F31, og så vurdere selv, men skulle du gå for en F31 med M-sport understell, velg adaptive understell!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Min og er slik, funnet ut noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke i displayet hvor mye den blåser i auto. Stolpediagrammet der er en videreutvikling av "soft - medium - intensive auto" som kom på blant annet x5.. Det man ser er om man har valgt "lite eller mye" vifte i autofunksjon (justeres med vifteknappene). Skrur man av auto kommer tvangsstyringen av viften opp. Etter min smak gjør de to laveste nytten til enhver tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på påske ferie med bilen min, og sitter igjen med en skuffelse over at kart data som ligger inne må være gamle, eller så oppdateres disse veldig sent.

Jeg har vært i Danmark i påskeuken, og vei som var nye ifjor vises ikke på navigasjonen i bilen min, og det virker til å være merkelig.

Er det mulig å finne ut hvilket år kart data er ifra, versjon eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se hvilken versjon du har i bilen din, men usikker om du ser hvilket år det er selv..?

Du kan jo høre med forhandleren din.

Jobbet selv med bil tidligere og erfaringsmessig så var land nedover i Europa mer prioritert enn oss i lille Norge...

Husker at det tok noen år (!) før tunnelen ved Tusenfryd f.eks ble lagt inn i norske kartdata.

Men Danmark har jeg aldri hatt noe problem, hvordan vei var det..?

Ellers kan jeg tenke meg at det var en behagelig biltur? :)

Gleder meg til første skikkelige langtur med min!

Mulig det blir tur med den til Frankfurt messa i September...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...