Gå til innhold

Atle's F31 320i Glaciaresilver metallic M-Sport

Anbefalte innlegg

Har ganske like erfaringer som deg da. Ikke mye kos å ligge på motorveien nei.. Må passe på hele tiden.

Var innom forhandleren en dag og han som solgte bilen til meg anbefalte å fylle i 10 % mer luft enn det som står i døra. Jeg syns ikke det var noe bedre..

Ser noen dekkbutikker selger brukte dekk.. Betyr det at de tar lett brukte dekk i innbytte? Er hakket i fra å kjøpe Michelin Pilot Sport dekk.. gidder ikke å ha det sånn i en ny bil.

Har du også 19" M felger med 225 foran og 255 bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at når dere går fra vinter til sommer så sporer det alltid mer. Kjører selv 19" rft og merket noe sporing helt i begynnelsen men nå tenker jeg ikke over det lenger. Kompiser med andre biler uten rft klager på akkurat det samme, sporer mye mer enn på vinterdekk.

Kjører man som man ville gjort i øs pøs regn med mye vann i veien så er mye gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra det der! Gjorde det samme selv i helgen, deilig å gi bilen litt skikkelig pleie:)

Det er en glede å vite at man har pleiet bilen utvendig, når gjenstår bare innvendig, men venter på litt godsaker til å shine opp med fra Swissvax, så blir det fullvask å kos til helgen håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RFT er jo extreeeeme til og spore. På min tidligere E91 07 M-sport hadde jeg org 17" felger med Potenza rft på.. De spora så sykt at det var uholdbart. Monterte så nye continental vinterdekk på 17" felgene, og sporing fantes ikke. Monterte 20" sommerfelger med Falken-dekk, heller ikke de sporet.. Så Rft er for min del helt uaktuelt og kjøre med når det ødelegger kjøreoppevelsen så mye.

Flott bil Atle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RFT er jo extreeeeme til og spore. På min tidligere E91 07 M-sport hadde jeg org 17" felger med Potenza rft på.. De spora så sykt at det var uholdbart. Monterte så nye continental vinterdekk på 17" felgene, og sporing fantes ikke. Monterte 20" sommerfelger med Falken-dekk, heller ikke de sporet.. Så Rft er for min del helt uaktuelt og kjøre med når det ødelegger kjøreoppevelsen så mye.

Flott bil Atle! :)

Blir litt som å si at abs er dritt fordi det var ræva på min 85 modell... (Satt på spissen) Utviklingen går fremover og mye har skjedd siden 07 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
  • 1 month later...

Er du fortsatt fornøyd med F31? :)

Ja det er jeg. Bare synd jeg ikke bruker den for mye, da jeg har firmabil som blir brukt dagen lang. Men dersom familien skal avgårde på noe, er det alltid jeg som kjører, og slik fortsetter det med  :bmw: 

Det eneste negative jeg kommer på å si om bilen, er at bilen har lite feedback fra dekk til rattet, slik at man mister litt "bakke" kontakt. Men ellers er bilen god å kjøre, samt at den ser bra ut. 

Bilen blir 1år om noen dager, og jeg angrer ikke 1 sekund på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...