Maxmek Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 Hei, jeg har en e-60 som er importert. Jeg hadde tidligere en 525d 2005 mod, den hadde et sjalusi mellom radiator og grillen. Det har ikke den jeg har nå en 2009 mod. Er dette blitt fjernet, eller har jeg en utgave uten cold climate. Bilen har oppvarmede speil og setevarme. Synes bilen levere dårlig varme i kupeen når det er kaldt. Men har oppdaget at hvis jeg kjører i sportmodus(automatgir) så gir den varme. Er det eventuelt mulig å ettermontere et slikt sjalusi mellom radiator og grill?? Takker for tips.
Maxmek Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Skrevet Januar 5, 2013 Hei da har jeg fått opplyst av en på forumet her at bilen ikke har cold climate i utstyrslisten (takk Evenol). Mitt spørsmål da er om det er mulig å ettermontere et slikt sjalusi, eller om det er andre ting som bør sjekkes.
SweetBMW Skrevet Januar 5, 2013 Skrevet Januar 5, 2013 Dette driver jeg for tiden og undersøker også. Hittil ser det ikke lyst ut fra BMW sin side i hvertfall, mulig det må monteres selv. Det jeg har funnet ut er at på fattern sin 2004, var det ingen styring på dette, det gikk kun opp når radiatorvifta sugde inn luft over radiatoren eller når bilen kjørte. Altså av vindstyrken i seg selv. Men på nyere biler var dette en del av Efficient Dynamics og der ble jeg fortalt at dette hadde en el-servomotor som styrte denne "sjalusien".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå