Durochris Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 Hei I dag tidlig skulle jeg starte bilen, men så begynte motorlampa å lyse også fikk tomgangen veldig ujevn. Den holdt nesten på å dø også kom den seg, også holdt den på å dø ut igjen osv... Jeg kom hjem fra Trysil i gårkveld(4 timers tur). Ingne problemer før det eller på turen. Fikk varsel i speedoen at bilen trengte olje, så jeg fylte på noen dager før vi dro fra Trysil, sånn hvis det kan være til info.. Noen som vet hva dette kan være?
gullsakar Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 Har lampa lyst ligger det en feilkode lagret.. Ta diagnose hvis du vil slippe å spekulere. Kan være mye rart..
Durochris Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Skrevet Januar 3, 2013 Hvor skaffer jeg meg diagnoseverktøy raskt og billig? EDIT: Prøvde å starte nå. Gikk helt fint i sånn 3-5 sekunder så begynte lampa å lyse og turtallet oppførte seg rart..
CrZyWiz Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 Falskluft, mest sannsynlig sprukket veivhusventilasjon. Da vil den ofte oppføre seg slikt, spesielt når det er kaldt ute.
Mariuse34 Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 Jeg tenkte også veivhusventilasjon. Den går ofte tett i kaldt vær når den går mot slutten.
Espen02E30 Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Tomgangsregulator, denne setter seg over tid. Går fint å plukke den ut og rengjøre den.
kravez Skrevet Januar 5, 2013 Skrevet Januar 5, 2013 Veivhusventilasjonen ble vel byttet på denne bilen for ca 2år siden. Var vel ca samme symptomer da, men motorlampa forsvant og motoren gikk greit hvis man kjørte i normal fart, ved rushtrafikk-kjøring/tomgangskjøring kom lampa på, og motor gikk ujevnt.
Durochris Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Skrevet Januar 5, 2013 Hmm, nå gikk jeg ut for å høre etter lyder og se om jeg så noe. Startet bilen, den går helt fint noen sekunder så begynner den å gå rart. Åpna panseret, skrudde av oljepåfyllingslokket mens motoren var på da gikk den enda værre, men når jeg skrudde det på igjen så gikk den helt fint. Turtallet og alt er nå helt fint. Motorlampa lyser fortastt da... kravez: Din gamle bil?
Durochris Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Skrevet Januar 7, 2013 Det virker som alt er i orden nå, men motorlampa lyser fremdeles. Er det fordi det ligger en feilkode inn? Hvordan fjerne denne?
pelle123 Skrevet Januar 7, 2013 Skrevet Januar 7, 2013 Sjekk alle slanger for høres ut som falsk luft. Enklest å lese og slette feilkoder med bmw scanner 1.4.0.
kravez Skrevet Januar 8, 2013 Skrevet Januar 8, 2013 Durochris: ja er det. Stikk innom et verksted og få sjekka dette med diagnose, slik at du finner ut av hva som er feil, aldri bra å kjøre rundt med feil på bilen...
Durochris Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Skrevet Januar 9, 2013 Hvordan fant du ut dette? Awesome bil i hvertfall! Jeg koser meg og det tror jeg bilen gjør også, men de nye modsa Var hos BMW i går og booket time i dag, men tror du ikke når jeg skal dra fra BMW så lyser ikke den lampa?!?! Ligger feilkoden der fordet?
kravez Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Feilkoden ligger nok der ja.. Lampa slukket og tente litt hipp som happ, tente hvis bilen gikk på tomgang og slukket når jeg hadde kjørt vanlig en stund.
ropa Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Vil ikke kapre tråden, men har samme greie på E46"en min, motorlampa lyser, dette problemet er verst på vintern, da jeg må la bilen stå en stund på tomgang for at den skal bli varm, av og til dør den nesten helt ut og det har skjedd at den har død, men er bare å fyre den opp igjen. Må fyre den igang 3-4 ganger før den begynner å gå skikkelig (irreterende feil når du er trøtt tidlig på mårran og det er kaldt ute), lampa kan lyse dagen lang,men man merker ingen forskjell på verken effekt eller noe på bilen. Enkelte ganger forsvinner også lampa når jeg har stoppet bilen på feks ettermiddagen og skal ut igjen en tur, den er borte når man fyrer opp igjen. Dette problemet eksisterer nesten ikke på sommern, pga at man kan kjøre direkte når man starter opp bilen, feilkoden når ikke å slå inn da Har vært på diagnose og skiftet faktisk alle 6 coilene (bilen det gjelder 320IAT) uten at det hjalp, skiftet også LMM=luftmengdemåler da forsvant koden av seg selv etter 2dgr og Kom ikke tilbake før kulden slo inn på høsten/vintern. Kan ta med noe som jeg ikke vet er relevant for saken da, da jeg hentet bilen mistet jeg tannlokket og var uten i 2uker, kan det ha kommet noe dritt i drivstoff system som svekker bilen? Kan det være lurt å prøve å skifte feks bensinfilter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå