laerkl Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Hallo! Har en 2000 modell e46 coupe hvor bl.a. airbaglampen lyser og motorlampen kommer og går, når motoren er kald. Har koblet den til 3 forskjellige feilkodelesere uten å få ut noe informasjon i det hele tatt, får kontakt med noen av modulene, men ingen informasjon utover dette. Har prøvd Mekonomen sitt utstyr, utstyret til en jeg kjenner som driver verksted (husker ikke navnet på dette) og Biltema-leseren. Kan nevne at jeg hadde samme problemet når jeg skulle nullstille oljeservicen. Prøvde da 20-pins kontakten ca. 20 ganger, før jeg til slutt fikk satt den tilbake. Er dette et kjent fenomen, eller er det noen som har en anelse på hva som kan være galt?
Jokka Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Jeg snakket med Jæger i dag, der jeg har min bil stående nå. De hadde også hatt problemer med å få kontakt. Da manglet det visst en sikring i plass 29? Det er også 2000 E46. De hadde byttet en kontakt også, men da jeg er på jobb fikk jeg ikke med meg alt han snakket om. Men du kan jo sjekke sikring. Ellers kan det virke som det er ett gjentagende problem på 2000 E46. Var vel første året BMW begynte med OBDII i europa?
laerkl Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Skrevet Januar 4, 2013 Jeg snakket med Jæger i dag, der jeg har min bil stående nå. De hadde også hatt problemer med å få kontakt. Da manglet det visst en sikring i plass 29? Det er også 2000 E46.De hadde byttet en kontakt også, men da jeg er på jobb fikk jeg ikke med meg alt han snakket om. Men du kan jo sjekke sikring. Ellers kan det virke som det er ett gjentagende problem på 2000 E46. Var vel første året BMW begynte med OBDII i europa? Hmm.. Det må sjekkes ut når jeg kommer ut igjen i bilen! Ja, mulig det, men det er jo også en 20-pin i motorrommet, noen som vet om begge funker til alt, eller om det er tildelt forskjellige funksjoner til hver av dem?
laerkl Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Skrevet Januar 4, 2013 Mulig prøve et BMW verksted? Kun om det er siste utvei.. Over gjennomsnittlig dyrt BMW verksted her i byen, så prøver meg her på forumet en tur først
laerkl Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Skrevet Januar 4, 2013 Det er 20-pin du skal bruke Til alt? Har akkurat det samme problemet der, skjønner du Jeg snakket med Jæger i dag, der jeg har min bil stående nå. De hadde også hatt problemer med å få kontakt. Da manglet det visst en sikring i plass 29? Det er også 2000 E46.De hadde byttet en kontakt også, men da jeg er på jobb fikk jeg ikke med meg alt han snakket om. Men du kan jo sjekke sikring. Ellers kan det virke som det er ett gjentagende problem på 2000 E46. Var vel første året BMW begynte med OBDII i europa? Sikring 29 var på plass og hel, den.. Hadde det bare vært så lettvint
SweetBMW Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 OBD kontakta kom pga krav til eu kontroll osv. Der kan du leseut motor og airbag stuff. Resten må du via 20 pin. Hvor holder du til? Jeg kan prøve mitt gear også.
SweetBMW Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Trenger ikke bruke 20pin til absolutt alt. Man kan ta noen ting ut av OBD også. Er ikke bare til pynt.
Azeton Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Nei, det er sant.. Men på 20-pin får du gjort alt
bmwmaxi Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 De skal være en service bulletin på bmw. Som sier at de plikter og oppdatere softweren for og fjerne den feilen, gratis. For og tilfreds stille eu-direktivet. Omfatet flere modeller. Hadde det samme på en x-5 jeg skrudde på. Bmw var vrange, helt til jeg kom med kopien av den buletinen. Som dem aldrig hadde sett før. HA HA Skal se om jeg finner den igjenn.
laerkl Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Skrevet Januar 5, 2013 OBD kontakta kom pga krav til eu kontroll osv.Der kan du leseut motor og airbag stuff. Resten må du via 20 pin. Hvor holder du til? Jeg kan prøve mitt gear også. Holder til på Gjøvik, men får prøve meg en tur oppe på bmw verkstedet, tror jeg. De skal være en service bulletin på bmw. Som sier at de plikter og oppdatere softweren for og fjerne den feilen, gratis. For og tilfreds stille eu-direktivet. Omfatet flere modeller. Hadde det samme på en x-5 jeg skrudde på. Bmw var vrange, helt til jeg kom med kopien av den buletinen. Som dem aldrig hadde sett før. HA HASkal se om jeg finner den igjenn. Hmm... Det hørtes ikke dumt ut, om dette skal være tilfellet Flott om du hadde funnet den igjen!
laerkl Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 Fant ut en lettvint og god løsning på dette problemet. Etter å ha prøvd flere diagnose-programmer som nevnt over, bestilte jeg meg en fancy liten OBD-II dings, som man kobler trådløst over til iPhone/iPod/iPad. Med denne fikk jeg ut alle feilmeldingene og fikk slettet de. I tillegg fungerer den som en kjørecomputer, hvor du får ut alt av nyttig (og unyttig) informasjon. Vil på det sterkeste anbefale denne til alle som er ute etter noe slikt. Xtools iOBD2 er navnet på den og den får man kjøpt for snaue 350 kroner på dealextreme! Appen lastes gratis ned fra appstore.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå