Gå til innhold

Dekkdimensjon på e28 for BBS RC 090 8Jx17'' ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er kurrant å sette på av sommerdekk på denne dimensjonen?

Bilen skal være grei å kjøre uten å måtte gjete den.

Komfort er også viktig.

Skrevet

Kva er originaldimensjon?

Antagligt er 225/45 ein grei dimensjon. (avhengigt av originaldimensjonen)

4-hjulskontroll, bra dekk og rett lufttrykk skader nok ikkje.

Skrevet

Jeg har 235/45-17 på disse felgene, og det fungerer stort sett veldig bra.

Hadde problem en gang ved stor oppakning, da subba det litt på utsiden av dekket i dumper. Dekket tok borti falsen på bakskjermen.

Da var det riktignok fem personer i bilen, fult bagasjerom, pluss fire sykler på tilhengerfestet.

Neste gang kommer jeg nok til å kjøpe 225 eller 215.

Kjøper man gode dekk, og har resten av understellet i orden er ikke sporing noe stort problem.

Kjører på "Michelin Pilot Sport 2", og er fornøyd med disse med tanke på sporing.

Skrevet
Jeg har 235/45-17 på disse felgene, og det fungerer stort sett veldig bra.

Hadde problem en gang ved stor oppakning, da subba det litt på utsiden av dekket i dumper. Dekket tok borti falsen på bakskjermen.

Da var det riktignok fem personer i bilen, fult bagasjerom, pluss fire sykler på tilhengerfestet.

Neste gang kommer jeg nok til å kjøpe 225 eller 215.

Kjøper man gode dekk, og har resten av understellet i orden er ikke sporing noe stort problem.

Kjører på "Michelin Pilot Sport 2", og er fornøyd med disse med tanke på sporing.

Takk for tipset. Har du senket bilen noe?

Skrevet

Nei jeg har ikke senkefjærer, men bilen ble levert med m-tech fjærer, som vil si at det er 9 vindinger bak, mot "normalt" 11 vindinger. Og 6 vindinger forran, mot "normalt" 7 vindinger.

Men m-tech fjærene er en del stivere, så bilen er ikke direkte lav. Heller høy etter dagens standard.

Skrevet
Nei jeg har ikke senkefjærer, men bilen ble levert med m-tech fjærer, som vil si at det er 9 vindinger bak, mot "normalt" 11 vindinger. Og 6 vindinger forran, mot "normalt" 7 vindinger.

Men m-tech fjærene er en del stivere, så bilen er ikke direkte lav. Heller høy etter dagens standard.

Ok, begynner å tro at H&R 15/30mm vil være en grei kombinasjon med disse felgene.

• 3 weeks later...
Skrevet

175HR14 er orignaldimensjon.

Felgene er fortsatt BBS RC 090 17''

Det står nå mellom:

215/45-17 gir -1,62% avvik (mindre rulleomkrets)

eller

215/50-17 gir 1,72% avvik (større rulleomkrets)

eller

225/45-17 gir 0,21 avvik (mindre rulleomkrets)

Hva vill dere valgt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...