Gå til innhold

bmw E93 PROSJEKT.Dynavin problem.. hjelp meg side 3

Anbefalte innlegg

hei!!!

jeg har da en bmw E93

og ønsker å oppgradere anlegget mitt! :)

jeg har vært i kontakt med Dynabel som jeg spørte om en plug and play forsterker.

da fikk jeg er tilbud på 7000 kr. For en forsterker med navn :Mosconi GLADEN ONE 120.4 - DSP,

da fikk jeg bekjed om at det var den eneste plug and play forsterkeren som fungerte. Og at

Blaupunkt var bare noe oppskryt som ikke fungerte..

så var jeg i kontak med bilradiospesialisten som anbefalte meg.

Blaupunkt THA-475 pnp

eller

Blaupunkt THA-1250 pnp

og dem sa at 9 av 10 kunder er fornøyde med disse

hva mener dere der ute ? busjette mitt er på 6500 kr

VH: rmb.bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaupunkt fungerer helt OK. Den er definitivt en ok oppgradering i forhold til original forsterker.

Du får ikke noe bedre lyd med å kjøpe en Blaupunkt men du får mye mer lyd :) Den originale forsterkeren/radioen bytter du jo ikke ut, kobler bare på Blaupunkten i serie. Det fine med Blaupunkt er at det er plug-n-play med eget kabelsett så man slipper å klippe/lodde etc. Dette kabelsettet kan også brukes på andre forsterkere vel å merke.

Den Mosconien vet jeg ikke så mye om, men vil tro den er "bedre" en Blaupunkt sin. Men igjen, hva er du ute etter?

Skal du bytte ut noe eller bare koble på som en utvidet forsterker? Om du bare skal koble den på i serie så ser jeg vel ikke poenget med å bruke 7000,- på den Mosconien. Tror ikke du merker så mye forskjell på den og Blaupunkten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

planen er å bytte ut mellom tonen foran og bak. Og diskant. Bassen under sete også. Og alt dette tenkte jeg å koble opp til en Blaupunkt forsterker vil dette fungere ??

Jeg har lest litt om høytalere i bilen og det blir focal har også en focal mono blokk liggenes som jeg tenkte å kansje bruke

Tenkte oså at hvis jeg får noe mer en 1 svar her skal jeg legge ut bilder osv av prosjektet

Men akuratt nå trenger jeg hjelp med forsterker. Nå veit du jo også hva som er av høytalere osv. Legger også ut bilder av de her senere i dag :D

Det somm sitter i bilen den dag i dag er helt orginal bisness

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Kjenneren sier - du får ikke bedre lyd av blåpunkten, bare mere lyd. Med Mosconi har du det beste lydkvaliteten oppnåelig tilgjengelig, så hvis du i tillegg bytter ut høyttalere og spiller vil det bli enorm forskjell. Mosconi/Gladen er det desidert beste du kan putte i en bil. Det koster, men er verdt hver krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Blaupunkt i E46en jeg hadde med Focal foran. Var helt OK oppgradering. Byttet denne til Pioneer senere men det var fordi den bare lå ubrukt.

Skal du bytte selve spillern også?

ja skal bytte til dynavin D99 den er allerede kjøpt inne :D

men må jeg fjerne gamle forsterkeren på bilen hvis jeg skal montere Blaupunkten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Kjenneren sier - du får ikke bedre lyd av blåpunkten, bare mere lyd. Med Mosconi har du det beste lydkvaliteten oppnåelig tilgjengelig, så hvis du i tillegg bytter ut høyttalere og spiller vil det bli enorm forskjell. Mosconi/Gladen er det desidert beste du kan putte i en bil. Det koster, men er verdt hver krone.

men får jeg ikke bedre lyd hvis jeg skifter høytalere og monterer blaupunkten ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på god lyd og mer lyd :) Nå kjenner jeg ikke til Dynavin så godt men vil tro den er bedre en original forsterker på lydkvalitet. Kombinerer du Dynavin, Focal og Blaupunkt får du nok noe som de fleste syns er mer en bra nok.

Men Blaupunkt er stort sett brukt som ettermontering på original stereo. Siden du bytter hovedenhet kan du egentlig velge hva som helst da Dynavin har egne linje utganger etter det jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan få en god oppgradering med å bare bytte høyttalere.

I min tilårskomne E39 uten noe forsterker, satte jeg inn en Blaupunkt forsterker og kan si meg enig i andre kommentarer som sier at du får mer lyd, men ikke bedre lyd. Det ble ikke noe bedre av å stille på innstillingene heller. Jeg tok derfor å skifta i frontdørene slik at jeg nå kjører rundt med en original bmw radio + blaupunkt forsterker og gladen sett fra dynabel. Skal sette i en sub, når jeg bare får rota meg til å lage ei smal lita basskasse til 10" jeg har hatt liggende i noen måneder nå.

Kjøper du Dynavin kan du investere i hvilken som helst forsterker da Dynavin har utganger ment for forsterker, som ikke originalspiller har.

Da er det budsjett, hvilken type lyd du ønsker osv som blir gjeldende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan få en god oppgradering med å bare bytte høyttalere.

I min tilårskomne E39 uten noe forsterker, satte jeg inn en Blaupunkt forsterker og kan si meg enig i andre kommentarer som sier at du får mer lyd, men ikke bedre lyd. Det ble ikke noe bedre av å stille på innstillingene heller. Jeg tok derfor å skifta i frontdørene slik at jeg nå kjører rundt med en original bmw radio + blaupunkt forsterker og gladen sett fra dynabel. Skal sette i en sub, når jeg bare får rota meg til å lage ei smal lita basskasse til 10" jeg har hatt liggende i noen måneder nå.

Kjøper du Dynavin kan du investere i hvilken som helst forsterker da Dynavin har utganger ment for forsterker, som ikke originalspiller har.

Da er det budsjett, hvilken type lyd du ønsker osv som blir gjeldende.

aha da er jeg litt mer med takk for alt hittil folkens

hei igjen folkens :)

jeg har allerede kjøpt dynavin med D99 plattform. jeg er ikke så god på å vite hva som er bra av annlegg men kan koble osv nå som jeg kan velge hvilken som hels forsterke...

har noen forslag til hva som vil bli bra som ikke vil brenne sjorta av meg.. send meg gjærne linker

skal kl 2 i morgen til strømmen bilradio og å få vite av dem hva dem mener og hva dem mener jeg må ha for å få en bra og rein lyd som ikke minst bllir til et høyt volum:D

kom gjærne med tips og linker i kveld for jeg sitter her en stund å titter etter ting og takg

ps hvordan mellom tone og diskant passer i dørene: jeg har tenkt litt på pioneer og de kjente merkene. hvis noen veit send gjærne link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se hvordan jeg monterte gladen sett i mine frontdører på min bil.

http://bmwguiden.no/forum/viewtopic.php ... 73&start=0

Du må finne det settet som har minst mulig størrelse på delefiltra, med mindre du vil skru fra hverandre og legge nye ledninger ut. Hadde plass kun 1 sted og da måtte jeg kutte i dempeplastikken som er i døra for å få det til og i tillegg kutte litt av plastikkrammen til delefilteret i bakkant.

Ser du på bilder osv så er det ganske tydelig. I tillegg må ikke diskantene være så veldig store. Klarte aaaaakkurat å få de tilhørende x-ion 130 settet inn der de originale var ved å ta ut alt av fester og skvise på plass.

Anbefaler litt dempemateriale også som du kan bruke til å feste skranglete deler osv. Navn og det jeg brukte står også i kommentarene mine.

Lyden ble krystallklar og skarp i forhold til originale høyttalere. Litt for skarpt etter min smak, men justere litt og fikk det litt "mykere". Får jeg satt i sub, blir det nok veldig bra. Akkurat nå mangler jeg en del i lydbildet.

Nå kan jeg spille så høyt at jeg kjenner lufttrykket på venstrebeinet når jeg kjører og ørene mine gir opp før høyttalerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se hvordan jeg monterte gladen sett i mine frontdører på min bil.

http://bmwguiden.no/forum/viewtopic.php ... 73&start=0

Du må finne det settet som har minst mulig størrelse på delefiltra, med mindre du vil skru fra hverandre og legge nye ledninger ut. Hadde plass kun 1 sted og da måtte jeg kutte i dempeplastikken som er i døra for å få det til og i tillegg kutte litt av plastikkrammen til delefilteret i bakkant.

Ser du på bilder osv så er det ganske tydelig. I tillegg må ikke diskantene være så veldig store. Klarte aaaaakkurat å få de tilhørende x-ion 130 settet inn der de originale var ved å ta ut alt av fester og skvise på plass.

Anbefaler litt dempemateriale også som du kan bruke til å feste skranglete deler osv. Navn og det jeg brukte står også i kommentarene mine.

Lyden ble krystallklar og skarp i forhold til originale høyttalere. Litt for skarpt etter min smak, men justere litt og fikk det litt "mykere". Får jeg satt i sub, blir det nok veldig bra. Akkurat nå mangler jeg en del i lydbildet.

Nå kan jeg spille så høyt at jeg kjenner lufttrykket på venstrebeinet når jeg kjører og ørene mine gir opp før høyttalerne.

men har du testet dette med blaupunkt ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...