Thomas-320 Skrevet Januar 8, 2013 Skrevet Januar 8, 2013 God kveld, Her en dag, når dama kjørte hjem fra jobb, så startet hu bilen, og bremsevarsel lampen lyset. Etter det, har den ikke forsvunnet. Bilen skiftet jeg bremser på i sommer, foran og bak + bremsevarsleren. Hadde bilen på firehjulskontroll, og han mekanikeren så over. Så ser ikke ut som det er noe brudd på synlig kabler. Prøvde og slette varsel lamp. Men den kom tilbake. Alt virker som det skal, abs og kraftig nedbremsing. Hva kan feilen være? Mekanikeren nevnte at vag hadde relee feil osv. Men hadde ikke vært borti det på bmw Erfaringer? Forslag?
morty92 Skrevet Januar 8, 2013 Skrevet Januar 8, 2013 Kan være ABS kompressoren. (DYRT) Det skjedde på dama mi sin E46 compact. Ta en diagnose på bilen så finner du det ut
lagunilla Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Les dette hvis det er gul lampe. Hvis du kjører med 15" felger så har nok bremsevarselen truffet felgene mens du har kjørt. Har opplevd dette 3 ganger (Lærer ikke av egne feil:p). At det er ABS en som tullet et nok feil. Én liten feil på ABS en så lyser lampa uansett. Sjekk bremsevæske, og om klossene er slitte. Klosser kan slites bort i et år de også. Varer ikke evig vet du.
Thomas-320 Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Skrevet Januar 9, 2013 Hehe, vet de ikke varer evig. men 3-4 mnd brude de holde har 16" felger. Men for litt siden løsnet bremseskoen til brekket fra bremseskjoldet, så dette byttet jeg. Kan hende det skjedde noe rart der også får prøve å slette den en gang til. Evt skifte sesnorer. Men det er jo et lite skudd i blinde mener jeg da:-)
lagunilla Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Ja. Prøv å nullstille sånn. 1. Skru på tenning (hakk 2) 2. Hold "Resume cruise" knappen inne i 10-12 sek. (den øverste på høyre side av rattet) 3. Slipp "Resume cruise" knappen. 4. Hold inne "Accelration" knappen i 2-4 sekunder. Dette funker kun på bmw er fra 1999 til 2003 trur jeg
Thomas-320 Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Skrevet Januar 9, 2013 Hmmm, har 2004 men verdt ett forsøk fordet:-)
Cbrooen Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Virker abs på bilen Thomas? På min E39 begynner lampa å lyse etter en liten stund med kjøring, da slutter abs å virke. Er vist abs/bremsemodulen som må byttes. Mulig du har samme problem? Hmm
Thomas-320 Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Skrevet Januar 17, 2013 funker den:/ hørtes dyrt ut... fant du ut det ved diagnose Christian?
Cbrooen Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Nei jeg er 90% sikker på at det er den på E39 hvertfall. Lest litt om det, kommer også en liten klikkelyd fra modulen når bremse lampa begynner å lyse. Har en ny modul som skal monteres. Kan være annet problem på din, kanskje liten lekkasje på bremserør? men mye mulig det er modulen som på min. Eller så må det være brudd i følere
rekorden Skrevet Januar 18, 2013 Skrevet Januar 18, 2013 Er det nok bremsevæske på bilen? Skjønner ikke hvorfor folk alltid skal slette feilkodene før de leser av hva som egentlig er problemet...
Thomas-320 Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Skrevet Januar 18, 2013 Er det nok bremsevæske på bilen?Skjønner ikke hvorfor folk alltid skal slette feilkodene før de leser av hva som egentlig er problemet... har da ikke prøvd å slette noen feilkode heller jeg skal sjekke engang til:-) kan jo være så simpelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå