Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er helt ny om automat gir, men en kompis snakka om å låse bilen i 1 eller 2 gir hvis det skulle bli nødvendig, noen som gidder å forklare hvordan?

Skrevet

jævlig irriterende hvis det er glatt og det slipper litt.. bilen girer.. farten blir borte.. bilen girer igjen.. slaget er tapt..

edit.. altså.. i en lang oppoverbakke.. som hos meg..

Skrevet

Det er slik på min e39 med steptronic også, kan fint låse den i 1-5 gir, men den girer opp/ned uansett om du presser omdreiningene for langt ned/opp.

Det jeg syntes er utrolig irriterende er når automatkassen bestemmer seg for å så gire ned og bremse med gir helt ut av det blå i en glatt og bratt nedoverbakke!

Skrevet

Automatkassen er vel programmert slik at den skal gire ned og bremse girene i lengre nedover bakker, hvis du holder inne bremsen. Fungerer bra på min e39.

Skrevet

Joda, er klar over at den har en slik funksjon, men ville ha vært fint om man kunne skru av denne funksjonen f.eks når spaken er i "sport" eller noe. Er jo veldig praktisk til vanlig!

Skrevet
Joda, er klar over at den har en slik funksjon, men ville ha vært fint om man kunne skru av denne funksjonen f.eks når spaken er i "sport" eller noe. Er jo veldig praktisk til vanlig!

Kjempe praktisk å kjøre girkasse så hard (om den hadde vært låst) til helvette. Thumbs up for you

Skrevet

Girkassen ville ikke blitt kjørt "hardt" om den ble låst slik at den ikke bremset med gir ved å gire automatisk ned i nedovernakker når det er glatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...