bjorneoen Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Hei! Fant ut i går da jeg vasket bilen at noen tydeligvis synes det er gøy å lage ripe i bilen min.... Utrolig surt da bilen så og si er helt strøken ellers.. Fant denne ripen på panseret: Den ser ikke kjempedyp ut, men om jeg drar neglen over den så setter den seg såvidt fast i den.. Hva kan jeg gjøre med denne ripen? Tenkte å bruke meguiars scratch remover 2.0 og tech wax 2.0 nå til helga! Vaske godt først og så prøve med disse to, kommer det til å hjelpe? Hva bør jeg gjøre?
PenguiN- Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 www.dcn.no Garantert noen som kan hjelpe deg der
Kimmey Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Er så surt når sånt skjer! >:/ jeg har prøvd mye med Meguiars scratch remover 2.0 og denne syns jeg bare hjelper på lette riper. Tror jeg ville brukt en occillerende maskin på dette, men skal ikke si det for sikkert.
PenguiN- Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 våtslip + rubbing eller kun rubbing (prøv det først..) Bruk helst en skikkelig dundersak som Scholl S03+ Gold den er GROV og fjerner det meste av ting i lakken, men etterlater kjørespor, derfor; deretter S17 og avslutt med S40 (grov, finere og finest) = bør bli bra..om det ikke funker må du våtslipe og deretter den komboen jeg nevnte! Eller er det noen som mener at det hørtes helt teit ut ?
mossing91 Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Støtter S03 gold på roterende med enten lilla eller gul pute, holder som regel å kun kjøre over med s30 til slutt for å avslutte holo og uten kjørespor. S30 og oransje gir som regel bra sluttresultat på BMW lakk.
Hollabaloo Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Jeg har fjernet riper i klarlakken med våtsliping + maskinpolering. Man bør være veldig forsiktig når man våtsliper så man ikke sliper vekk all klarlakk...
mpwr Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Visst ikke ripen er nede i baselakken kan du gjøre dette: Våtslip med 1500 og så 3000... gå på med rubbing og hard pute... ta finishen med maskinpolering gjør dette ca hver dag på jobb
larserso Skrevet Januar 11, 2013 Skrevet Januar 11, 2013 Bildet gir inntrykk av en ripe som ikke er for dyp. Jeg ville derfor ventet med våtsliping og prøvd Scholl S03 eller S17 på roterende med f.eks. lilla pute før jeg hadde gått såpass drastisk til verks som våtslip.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå