Gå til innhold

Medlemspriser på senkesett fra Lowtec, H&R, Bilstein og D2 m

Anbefalte innlegg

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
er det noe forskjell på demperoppsettet på Pro kit og Sportline? Hva med fjæringsrate?

Hovedforskjellen på disse settene er fjærene og hvor mye de senker.

Pro Kit senker opp til 40mm og Sport Kit senker opp til 50mm.

• 3 weeks later...
Skrevet
savner litt info vedr forskjell på de forskjellige lowtec setta, og litt mer komplette specs..

Kort info følger:

HiLOW 9.1 er innstegsmodellen.

Double tube olje/gass standard støtdempere, standard fjærer for HiLOW settene, Cu-Ni-Chrome overflatebehandling i sort, justeringsnøkler.

Beskyttelses spray kjøpes separat.

HiLOW 9.2/R

Double tube olje/gass premium støtdempere, topp kvalitet Race fjærer tilpasset HiLOW settene, ekstra motsandsdyktig overflatebehandling på gjenger, spesielt antirust behandlede braketter, justeringsnøkler.

Finnes i standard utgave eller Racing®.

Beskyttelses spray kjøpes separat.

HiLOW 9.3/R

Double tube olje/gass premium støtdempere individuelt testet, topp kvalitet Race fjærer tilpasset HiLOW settene, rustfrie gjenger, spesielt antirust behandlede braketter, justeringsnøkler, beskyttelses spray.

Finnes i standard utgave eller Racing®.

HiLOW 9.4

Double tube olje/gass exclusive støtdempere individuelt testet med hardhetsjustering, topp kvalitet Race fjærer tilpasset HiLOW settene, rustfrie gjenger, spesielt antirust behandlede braketter, justeringsnøkler, beskyttelses spray.

Denne infoen finnes også her.

Fjæringsrate er 50N/mm på standard og 60N/mm på Race utgaven.

Demperrate er 150N/mm på standard og 180N/mm på Race utgaven.

Man får også den suverene høydejusteringsteknologien hvor man justerer lengden på fjærbeinet i stedet for å klemme sammen fjæren som man må på tradisjonelle justerbare senkesett.

Dette gjør at man ikke forandrer fjærspennet og man vil derfor ikke miste komfort selv om man justerer bilen veldig lavt.

Fjæringsveien blir også uforandret samt at demperene alltid arbeider i sitt mest optimale området og demperene for derfor lengre levetid.

Mulighetene for å justere er også mye lengre enn tradisjonelle sett selv om godkjent området ofte ligger ca. på det samme.

Om man er ute etter meget lav bil vil jeg påstå at Lowtec er det beste alternativet.

Håper dette var greit med info.

Skrevet

Den infon du linket til hadde jeg allerede sett. regner med fjær og demper rater er likt forann/bak? siden du ikke nevner dette. Er det mulig å kunne få andre rater ? Er demperne justerbare?

Har du lengder og diameter på fjærene fram, til e30? Det er jo som du sier, en fordel å kunne justere på fjørbeinet, isteden for kun på fjæra, men da får du et nytt problem som på feks D2 settene. At du må finne et kompromiss mellom felgbredde og kjørehøyde, siden fjær/justeringsmutter veldig raskt kommer i konflikt med felg, dette både med 16 og 17" felg

Har du solgt mange av disse settene til E30? har du noen brukernavn som referanse ?

Skrevet
Den infon du linket til hadde jeg allerede sett. regner med fjær og demper rater er likt forann/bak? siden du ikke nevner dette. Er det mulig å kunne få andre rater ? Er demperne justerbare?

Har du lengder og diameter på fjærene fram, til e30? Det er jo som du sier, en fordel å kunne justere på fjørbeinet, isteden for kun på fjæra, men da får du et nytt problem som på feks D2 settene. At du må finne et kompromiss mellom felgbredde og kjørehøyde, siden fjær/justeringsmutter veldig raskt kommer i konflikt med felg, dette både med 16 og 17" felg

Har du solgt mange av disse settene til E30? har du noen brukernavn som referanse ?

Har ikke info som lengder og diameter.

Problemet du nevner med kompromiss mellom felghøyde og kjørehøyde er noe som gjelder for alle justerbare sett uansett hvilken måte man justerer høyden på.

Alle senkesett uansett produsent er laget med tanke på å passe orginale felgdimensjoner.

Skrevet

ja det er klart ;) bare nevnte hvorfor jeg lurte på det.

regner med ratene er like fram/bak på settenem siden du ikke sa noe om dette ? har du noen referanse personer, solgt mange av disse settene for e30 ?

Skrevet
ja det er klart ;) bare nevnte hvorfor jeg lurte på det.

regner med ratene er like fram/bak på settenem siden du ikke sa noe om dette ? har du noen referanse personer, solgt mange av disse settene for e30 ?

Ratene skal være samme foran og bak.

Har ikke levert noen til E30 av disse settene ennå, men har levert sett av HiLOW serien til flere medlemmer her inne.

Har desverre ikke klarert med disse om de vil være referanser, men om du vil ha referanser kan jeg altids høre med dem.

Vet det finnes noen prosjekttråder med montering av HiLOW sett levert fra meg.

Skrevet

B14 har jeg hatt bare tull med. Blir ødelagt etter 1 år. Kjøpte et sett i 2010, etter 8 mnd var demperen defekt. Fikk ny på garanti. GS bildeler monterte dissa på bilen, etter 1 år så var de ødelagt igjen. Da ringte jeg igjen og nevnte at dette hadde skjedd en gang før, så sa de at jeg hadde montert det feil, og det var grunnen til at demperen var gåen. Rart, fordi det var GS jeg kjøpte dem fra, og at de monterte dissa på bilen. Gikk over til B16. Lever fortsatt.

Skrevet
Hvor lang leveringstid har du på b14 bilstein til e90?

Leveringstid må jeg sjekke i morgen.

E90 er en såpass kurrant bil at jeg regner med det er ganske kort leveringstid der.

Hva har du av tûv-godkjente senkefjærer til en 97.mod E39 525 TDS Touring uten nivåregulering, og pris på dem? :)

Mvh

Lowtec:

30/0, 40/0 koster 1390,-

30/20, 30/30, 45/20, 45/30, 55/20, 55/30 koster 1590,-

H&R:

40/15 koster 2590,-

10% rabatt kan trekkes fra disse prisene.

Frakt på 100,- kommer i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...