AHellem Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Har nettop kjøpt 525 med m50b25 som er gått 320.000... motoren tikker ikke i det hele tatt og går helt greit, men lurer på hvordan det er med bytte av kamaksel f.eks på disse? noen som har noe tips generellt sett for å hente tilbake litt av de tapte hestekreftene? Noen som vet hva som er vanlig at ryker på disse motorene etter mange km?
bcrazy Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Hvilken årsmodell har du kjøpt? Du har m50b25 og ikke M50B25TU? Om det er TU har du i så fall vanos, da kan du begnne her www.beisansystems.com. Det er ikke vanlig at kammene slites på disse motorene.
AHellem Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 er ikke TU... non vanos. men takk for tipset! har funnet ut at jeg uansett ikke gidd å bytte kammer uansett... for dyrt og for mye arbeid å legge i en så gammel motor! skal du først begynne da tar ikke du BARE kammene noen som vet om noen svakheter på disse motorene som har gått så langt?
bmwmann24 Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Skal være ganske skuddsiker innmat. Men, generellt så ryker toppen/pakningen om du er uheldig med overkok. Kjøp inn termostat, vannpumpe. Bytt dette samtidig når du er i gang! Som sagt følsom for overkok disse. Har selv lært på den kostbare metoden:P
AHellem Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 termostat og vannpumpe funker helt fint foreløpig da! hadde vert greit å vite om vannpumpen som står i er den med svakhet, eller den forbedrede.... men om den hadde vert den dårlige så tror jeg neppe den ville holdt 320k km da... termostat bytter jeg ikke før den begynner å skrante men kan jo kjøpe inn så jeg har tilgjengelig ! takk for oppløftene ord Morty999! 320k KAN være mer enn nok for en slik motor om den har hatt 9 18årige eiere da men denne er kjørt fint!
oddis Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Ta en kompresjonstest så ser du hvordan motoren ligger ann. Så lenge den ikke bruker merkbart med olje eller vann så er det ingen grunn til bekymring. Du bør jo selvsagt ha et våkent og preventivt øye med ting som slark i vannpumpa, dårlig viskoclutch i vifta, sprekker i termostathus (bytt til alu hus) og sprekker i radiator + termostat, som nevnt. Bytt også bensinfilter, hold plugger i god stand og sjekk over sprekker på bensinslanger og vakumslanger. Det er stort sett det som kommer på gamle biler. Bare kjør bilen varsomt da den er kaldt og varm den opp, og vær nøye med å bytte olje og filter på 10k intervaller, alt avhengig av kjøremønster. Drittoljen i dag er god nok for disse motorene til normalt bruk, og de er så billige at du burde holde deg hyppig på oljeskiftene ihvertfall vinterstid.
CrZyWiz Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Sålenge motoren i god stand, så er det ikke sikkert at hestene har forlatt beitet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå