Gå til innhold

kople sub i 2 eller 4 ohm?

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg nok koblet i 4ohm dersom du sikter deg inn på noe såpass billig:) Dette for å ikke overbelaste forsterkeren unødvendig. Lavere impedans (ohm) fører til mer effekt ut fra forsterker som igjen er mer krevende for en forsterker. Etc etc...

Hvordan er det med strøm i bilen din? Kjenner ikke din bil noe, men du har batteriet bak?

Fortell gjerne litt mer om tankene dine rundt alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

batteri bak ja.

blir bare en liten enkel sub for å gje litt mer bass enn hva bavarian høytalerene mine klarer, bare det lile xtra.

er ikke ute etter noe hifi DB drag anlegg :P

har alltid koplet mine subber i 4 ohm, så blir vel til å kople denne i 4 ohm også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke 4 ohm med doble spoler på en monoforsterker.

Har du subben og skal bruke lite penger på forsterker er mitt råd å se etter en billig kl D monoblokk, de er såpass strømeffektive at det er mulig det kommer til å spille greit.

Vet Boss har en men jeg har aldri prøvd den.

Sånn generelt er det viktigere med en god forsterker enn en sub med fantastiske spesifikasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker bare 2 av inngangene på subben da... da er den 4 ohm.

hva er klasse d?

leker og litt me tanken på å kjøpe en alpine pdx forsterker, liten og grei i størrelse, men inni er den godt voksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke forsterker enda :P

blir en monoblokk, type billig, da dette er en helt enkel sub, i lukket kasse, ca 34 liter.

leger faktisk me tanken på en biltema monoblokk... haha

er denne subben

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... tid=28&id=

Du skal ikke kimse av monoblokken på Biltema. Det ser for meg ut som omdet er samme forsterkeren som Hertz HDP monoblokka! Eneste forskjellen er at Hertz har flyttet delefilterkortet opp på toppen av chassiset. Samme forsterkeren selges også som mange andre merker slik som Polk, Ampire og mange andre. Synd Biltema ikke har 4-kanaleren i samme serie.

Ps: subben din blir enten 2 ohm i parallell eller 8 ohm i serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du kun en spole halverer du vel også effekttåligheten da den ene viklingen i subben vil måtte ta alt av effekt. Så en sub som tåler 400w med begge spolene koblet til tåler kun 200w med kun en spole tilkoblet.

Du skader den ikke om du prøver, men jeg ville ikke presset den noe særlig uten begge spolene koblet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...