Gå til innhold

Dør går ikke i lås - frosset? E39

Hernik
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Min bmw e39 tar kulda litt verre en forventent... pasasjer døra vil ikke gå igjen etter å ha blitt åpnet! :applause: altså

- Åpner døra, døra "lukkes" *Men vil ikke låses* så når jeg svinger til venstre så flyr døra opp :D (har midlertidigt fikset dette med å strame setebeltet gjennom dørhåndaket å knytte godt som fan!) etterhvert når jeg har kjørt sakte men sikkert, (når bilen har fått varmen i seg, så kan døra lukkes å låses!)

Har noen peiling på hva som skjer? og eventuelt forslag til hva som kan gjøres?

Mvh Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wire som går i fra dørhåndtaket har fryst fast. Normalt på e39. Må av med dørtrekket å smør opp.

allright, noe heksekunst å få av trekket? har observert en skrue bak dørhåndaket, men er det noen andre utenom denne? :)?

og noe forslag til hva å smøre med? WD-40 eller noe andre greier :D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Min bmw e39 tar kulda litt verre en forventent... pasasjer døra vil ikke gå igjen etter å ha blitt åpnet! :applause: altså

- Åpner døra, døra "lukkes" *Men vil ikke låses* så når jeg svinger til venstre så flyr døra opp :D (har midlertidigt fikset dette med å strame setebeltet gjennom dørhåndaket å knytte godt som fan!) etterhvert når jeg har kjørt sakte men sikkert, (når bilen har fått varmen i seg, så kan døra lukkes å låses!)

Har noen peiling på hva som skjer? og eventuelt forslag til hva som kan gjøres?

Mvh Henrik

Prøv heller å låse sentrallåsen for å få døra til og holde seg igjen. Det hjelper på E34'en min. Så slipper du å knyte rundt belte.

til meg hjelper det å smøre opp låsekassen, prøv å spray inn smøremiddel som tåler frost i kassen før du demonterer trekk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv heller å låse sentrallåsen for å få døra til og holde seg igjen. Det hjelper på E34'en min. Så slipper du å knyte rundt belte.

til meg hjelper det å smøre opp låsekassen, prøv å spray inn smøremiddel som tåler frost i kassen før du demonterer trekk osv.

Dette har jeg prøvd, men går desverre ikke, men takk for smøre tipset da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det er selve låsekassa i døra. Hvis det er dårlig med fett, og det i tillegg er møkk og vann/fuktighet der så vil selve kroken i låsen stå stille nå i kulda. Døra blir lukket, men låsen lukker seg ikke. Sett bilen i en varm garasje og smør opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer avogtil på min bil, jeg dytter bare med fingeren på låsepinen littegrann åsså tar jeg døra igjen så pleier det å funke, må kanskje gjøre det noen ganger, men funker alltids :)

Dette er vel også tegn på lite smøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...