Hernik Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Heisann! Min bmw e39 tar kulda litt verre en forventent... pasasjer døra vil ikke gå igjen etter å ha blitt åpnet! altså - Åpner døra, døra "lukkes" *Men vil ikke låses* så når jeg svinger til venstre så flyr døra opp (har midlertidigt fikset dette med å strame setebeltet gjennom dørhåndaket å knytte godt som fan!) etterhvert når jeg har kjørt sakte men sikkert, (når bilen har fått varmen i seg, så kan døra lukkes å låses!) Har noen peiling på hva som skjer? og eventuelt forslag til hva som kan gjøres? Mvh Henrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Wire som går i fra dørhåndtaket har fryst fast. Normalt på e39. Må av med dørtrekket å smør opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hernik Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2013 Wire som går i fra dørhåndtaket har fryst fast. Normalt på e39. Må av med dørtrekket å smør opp. allright, noe heksekunst å få av trekket? har observert en skrue bak dørhåndaket, men er det noen andre utenom denne? ? og noe forslag til hva å smøre med? WD-40 eller noe andre greier ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 er en i handtaket og en i luftehullet oppe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Heisann!Min bmw e39 tar kulda litt verre en forventent... pasasjer døra vil ikke gå igjen etter å ha blitt åpnet! altså - Åpner døra, døra "lukkes" *Men vil ikke låses* så når jeg svinger til venstre så flyr døra opp (har midlertidigt fikset dette med å strame setebeltet gjennom dørhåndaket å knytte godt som fan!) etterhvert når jeg har kjørt sakte men sikkert, (når bilen har fått varmen i seg, så kan døra lukkes å låses!) Har noen peiling på hva som skjer? og eventuelt forslag til hva som kan gjøres? Mvh Henrik Prøv heller å låse sentrallåsen for å få døra til og holde seg igjen. Det hjelper på E34'en min. Så slipper du å knyte rundt belte. til meg hjelper det å smøre opp låsekassen, prøv å spray inn smøremiddel som tåler frost i kassen før du demonterer trekk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hernik Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2013 Prøv heller å låse sentrallåsen for å få døra til og holde seg igjen. Det hjelper på E34'en min. Så slipper du å knyte rundt belte. til meg hjelper det å smøre opp låsekassen, prøv å spray inn smøremiddel som tåler frost i kassen før du demonterer trekk osv. Dette har jeg prøvd, men går desverre ikke, men takk for smøre tipset da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Akkurat det samme skjedde på min e34 når det krøp under - merket lot bilen stå litt på tomgang hvær morgen så den fikk varme i seg da lukket døra seg syyyykt irriterende! sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Satser på at det er selve låsekassa i døra. Hvis det er dårlig med fett, og det i tillegg er møkk og vann/fuktighet der så vil selve kroken i låsen stå stille nå i kulda. Døra blir lukket, men låsen lukker seg ikke. Sett bilen i en varm garasje og smør opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Skjer avogtil på min bil, jeg dytter bare med fingeren på låsepinen littegrann åsså tar jeg døra igjen så pleier det å funke, må kanskje gjøre det noen ganger, men funker alltids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet Januar 19, 2013 Share Skrevet Januar 19, 2013 Skjer avogtil på min bil, jeg dytter bare med fingeren på låsepinen littegrann åsså tar jeg døra igjen så pleier det å funke, må kanskje gjøre det noen ganger, men funker alltids Dette er vel også tegn på lite smøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Januar 19, 2013 Share Skrevet Januar 19, 2013 Kondens i døra,smøring hjelper(Hvit vaselin spray)ellers lønner det seg å tørke skikkelig med en kupevarmer vendt mot døra over natten,dette løste problemet for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet Januar 19, 2013 Share Skrevet Januar 19, 2013 Hvordan smøring bruker egentlig verkstedene i låsekasser feks.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vladhetland Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Har hatt samme problemet med min E39, tok å fikklet litt med låsen også sprayet masse wd-40 nedi, på wiips den kom med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aambakk89 Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 få tina bilen litt, ta av dørtrekk, ta trykkluft og blås tørre deler somhar med opne/lukke mekanisme og gjøre for så og smøre wire og bevegelige deler:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå