Gå til innhold

Min første BMW, e34 530i

bergan01
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med virkelig pen bil, siden jeg ikke har sett denne før nå :) Som noen sa lenger opp, la denne bilen vokse på deg og du vil elske den med tiden. Eneste denne bilen trenger er M5 baklamper, eller de med sotet blinkers, og sorte Hella DE frontlykter. Jeg liker heler ikke angel eyes, da dette er for å illustrere runde lykter på nyere biler med helglass-lykter, og ser alt for voldsomt ut på en bil som faktisk har runde lykter originalt.

De sorte er jo bare nydelige (si fra hvis jeg skal fjerne bildet)

[ Bilde ]

Men dette er jo min mening :) Nydelig bil du har uansett og med fin og bunnsolid motor. Også må jeg s at felgene dine er noe av det grommeste man kan ha på E30, sammen med Rondell D58 og diverse BBS.

Takk for et veldig informativt innlegg!

Jeg skjønner godt hva du mener når jeg ser det bildet der og det du skriver, det ser rått ut! Kommer til å gå til anskaffelse av det så fort jeg har mulighet. For all del, ikke fjerne slike motivasjonsbilder :)

Når det gjelder felgene er jeg enig, jeg er jævlig glad for at jeg slapp en slik utgiftspost. Jeg kjøpte bilen usett og da ante jeg ikke hvordan felger som sto på engang, så det kan man si var en positiv overraskelse. Jeg er litt usikker på hvilken farge jeg skal gå for, men skal uansett beholde polert kant. Jeg har 3L hvit lakk liggende, så lurer på om jeg skal teste hvordan det blir på senter. Med svarte bolter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har det blitt gjort noe på bilen igår også,

-Lakket opp frontfanger der det var flasset

-Tok rusten, rustgrunnet og lakket opp baksjerm h.side og under bensinlokk.

Alt dette ble desverre gjort med 1-komp, men alt skal av igjen neste høst for hellakkering, men jeg orker ikke at skjermene og slikt skal se jævlig ut frem til da.

Gjorde det iallefall "riktig", våtslipte fint før klarlakk og la tjukt med klarlakk over slik at jeg kan få overflaten blank med maskin. Følte jeg fikk fadet ut overgangene ganske bra også

pocc00p88uym3ac5yqsu.jpg

2kj91j5wuqexvfwuxj21.jpg

-Sotet lykter, blinklys og grøftelys fremme med film fra biltema

-sotet blinklys bak

Synes stuket ble ganske tøft i fronten nå:

11wvl6gmejw15a9tlenw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal følge med på denne her :)

Jeg brukte faktisk også sotfilm fra biltema på lyktene mine her om dagen..

ble ganske fornøyd, men har ikke fått sett di på bilen enda :/

Syns det så veldig bra ut på denne hvertfall.

Men du skulle hatt Shadowline.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal følge med på denne her :)

Jeg brukte faktisk også sotfilm fra biltema på lyktene mine her om dagen..

ble ganske fornøyd, men har ikke fått sett di på bilen enda :/

Syns det så veldig bra ut på denne hvertfall.

Men du skulle hatt Shadowline.. ;)

Ja, synes sotfilmen hjalp betraktelig og var lett å jobbe med også :)

Shadowline vil si sorte DE lykter og svarte lister rundbaut?

flott bil :D ville fjernet angel eyesene da... ikke helt sansen for det på disse ...

Skal gjøres når jeg har råd til å kjøpe nye lykter :) Takk for kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg angel eye'sene ut for salg på bimmers eller spør om noen vil bytte :) finnes de som liker disse lyktene og!

Will do, har 2 par, et som er i klart glass og så har jeg disse litt mørkere med kryss. Så vet iallefall de som er innom tråden min at jeg er interessert i å bytte i mørke vanlige lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må jeg si var fin.Så er det vel ekstra gøy når du har en motor som ikke akkurat så mange andre har.Denne ser jeg får godt stell og det fortjener den.Fortsett med det og du har en kongebil lenge :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadowline betyr at kromlistene er byttet ut med svarte ;)

Riktig, mulig jeg lakker de ganske snart

felgene var rå i hvit!

Jeg sier meg enig, og tror det blir meget pent på bilen!

Denne må jeg si var fin.Så er det vel ekstra gøy når du har en motor som ikke akkurat så mange andre har.Denne ser jeg får godt stell og det fortjener den.Fortsett med det og du har en kongebil lenge :) .

Takk for det, skal ta godt vare på denne

Nå ser det ut til at jeg får en b35 topp og innsug i hus ganske snart, sendes avgårde til porting med en gang. Bestiller en vassere kam, og muligens en chip som er satt opp etter oppsettet.

Mattes ned:

ecxe9kjcl265g8gt2bj6.jpg

Lakkes:

njohwwnnu28fyki28buj.jpg

sz63l6onoxxzl31loa0r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig e34 (=

Takk for det!

Jeg håper den bare skal bli finere!

Fikk tak i v8 front, panser og nyrer for hele 500kroner i sverige, så nå skal det planlegges en liten helgetur dit snart.

Ellers vurderer jeg om jeg kun skal gjøre arbeid på toppen som kommer i hus, eller om jeg skal gå for en 3,5blokk mens jeg er i gang. Motorguruen jeg snakker med mente at det var like greit om jeg vurderte det i lengden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal lakkere chromelistene, må du bruke Plasti Dip på sprayboks. Vanlig lakk flasser av chrome etterhvert, det gjør ikke Plasti Dipen siden den blir til "folie". Du vil trenge 2-3 slike: http://www.plastidip.no/productdetails.php?product=32

Ble mye bedre i fronten nå med lyltefilmen! Skal nok prøve denne selv så fort jeg får tak i facelift lykter til min E30. Gleder meg til å se felgene dine monterte på bil ;) Driver og mekker meg hvite felger selv om dagen, selvom dette bare er vinterfelger.

Blir spennende å se om du går for b35, 535 motoren er jo noe for seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...