Gå til innhold

Min første BMW, e34 530i

bergan01
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble mye gris på gulvet og generelt mye "lakk-støv" men går lett av, vaskejobben spares til imorgen :D Her er bilde av ferdig peelet produkt:

[ Bilde ]

Det ble kun et par steder jeg må gå over rundt chromen

writeup med speilrefleksbilder imorgen

:shock::shock: snakk om total øeleggelse av en ellers fin e34...

sorry, men måtte bare få det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ble mye gris på gulvet og generelt mye "lakk-støv" men går lett av, vaskejobben spares til imorgen :D Her er bilde av ferdig peelet produkt:

[ Bilde ]

Det ble kun et par steder jeg må gå over rundt chromen

writeup med speilrefleksbilder imorgen

:shock::shock: snakk om total øeleggelse av en ellers fin e34...

sorry, men måtte bare få det ut..

Det er da ytringsfrihet i dette landet, og sist jeg sjekket var dette et åpent offentlig forum, så det skal du selvfølgelig få lov til å mene.

Om det er noen trøst så er plasti-dip som folie, og det er bare å ta av når man er lei eller vil ha orginallakk igjen. Planen med tiden er uansett å lakke den opp på "riktig" måte, men dette blir nok 2013 stuket. I tillegg var jeg nysgjerrig på å prøve produktet, og med litt sliten lakk så syntes jeg det var en god og billig idé for å friske opp bilen igjen.

Det tok nøyaktig 8 timer fra start til slutt(inkl vask, tørk, maskering og lakkering+peeling)

Personlig synes jeg den ble ganske tøff, men som alle har hørt 1000 ganger, smaken er som baken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble absolutt ikke galt altså, jeg fikk ganske god pris på dippen, og slik enkel farge som jeg valgte er billigere enn de sjukere fargene.

Jeg havnet nok rett over 2000kr totalt, sprøyte og 6L tynner+dip.

Svarte ang gunmetal-grey på forrige side, den fåes ikke i gallon-spann i Norge enda, evt må man få Norbond til å blande og da havner fort 2 spann på 3000+ i bare dip.

tipper at man kan få kjøpt kit fra dipyourcar.com og frakt via jetcarrier som kan lønne seg, men har ikke regnet på dette.

Det gikk med ca 7l ublanda dip og 4,5l tynner

Få på noen gullfelger ;)

har nettopp pusset opp de jeg har, men skal vurderes om til neste år om den skal beholdes svart matt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo ikke gale pris det :D fikk ikke med meg svaret ditt ang. gunmetal-grey, emn kjipt at det ikke er kommet enda da!

er spent på å se hvor lenge det holder! :D tåler det at en skraper borti med en glidelås på en jakke eller lignende? har du troen på at det holder en hel sesong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo ikke gale pris det :D fikk ikke med meg svaret ditt ang. gunmetal-grey, emn kjipt at det ikke er kommet enda da!

er spent på å se hvor lenge det holder! :D tåler det at en skraper borti med en glidelås på en jakke eller lignende? har du troen på at det holder en hel sesong?

Jeg kommer iallefall til å være enda mer forsiktig enn jeg pleier for å si det slik, men utifra erfaringene til folk på f.eks dipyourcar.com så virker det å holde bra sålenge man holder petroleumsbaserte eller sterkt syrebaserte rengjøringsmidler vekk fra bilen.

Selv de som bor i veldig kalde klimaer som i Norge forteller om bra holdbarhet.

Jeg kan jo rapportere litt underveis, drar nå hjem fra "lakkeringsverkstedet" og kommer med en writeup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på jobb kl 16, etter en kjapp tur hjem for å hente de viktigste tingene dro jeg tilbake til jobb.

0lhxn6mpjuafif50nqxz.jpg

wok9h0j9oq9x3biurex1.jpg

Begynte med en grundig vask og avfetting, tørket av det meste og lot resten stå til tørk med dører og bakluke åpen en god stund.

33odhruncd9sifdy0t6h.jpg

lvou40d18h61v6xcc7te.jpg

Her fikk jeg lagd meg litt jobb da sluket tettet seg, og jeg plutselig vasset i vann, gravde ut 5l med dritt ca. Etter dette ble det sokkeskift med matchende gule poser nede i skoa resten av natta :)

Maskerte deretter grovt og lot det være ca 2-3 cm vindu igjen etter maskeringen slik at jeg fikk gode skjøter når jeg skulle peele og at det skulle bli lettest mulig å rive.

syw82pk4axr1dx52dklh.jpg

Blandet opp 4L dip og 3L tynner, noe jeg måtte gjøre en gang til underveis, og la første laget, veldig tynt. Men allerede etter første laget ble bilen betraktelig anderledes i lakken.

3e1hx7ii3p9lh8lrxpwz.jpg

18mdzkgvmna6acbbgemz.jpg

8hggq52er8z7356spkyx.jpg

Lot bilen stå mellom 30-40min mellom lagene. På lag nr 2 matet jeg på litt mer på sprøyta, og begynte å få rimelig bra dekning.

a1qa4du5r6epdv39mfum.jpg

6zx6iumawaa5gub3e5tz.jpg

s1m8th6nnl00lfk3xftg.jpg

g9i4mjkr6dslvod6y18j.jpg

Slik fortsatte det helt til jeg hadde lagt 5 lag, 6. laget la jeg veldig tykt, selv når jeg la veldig tykt rant ikke dippen. Lot bilen tørke 30min før jeg begynte på peelingen. Den var både artig og effektiv

Resultatet er jeg MEGET fornøyd med, for en billig penge og en artig prosess. Anbefaler de som evt. har lyst til å gjøre det, bare å gjøre det, det er svineenkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder seg respektabel litt lenger, da! :D

Er ikke kjempe fan av matt svart, men på E34 og E38 med riktige felger, kan det se barskt ut.

Syntes ikke dette ble så gale jeg. Er ikke 1 meter høy vinge og rieger kit i en annen farge enn bilens.

Fin måte å prøve noe annet på. Kan jo bare nappe det av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy, så stilig :D Mulig jeg kjøper meg E39 en dag nå som er meget pen i lakken. Og da skal den poleres og plasti dippes hvit til sommmeren. Da er jo fortsatt lakken like pen, uten å bli utsatt for verken steinsprut, riper som fører til rust, osv. Plasti Dip er jo også rustbeskyttende i seg selv. Morsomt produkt som gir morsomme resultater! Og jeg er helt enig med thundercunt i at mattsvart E34 er barskt med riktige felger og senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er igjen enig med dere andre her, kult med litt positiv respons!

Orginallakken hadde sine områder med lite klar og selv etter hele scholls serie var det ikke bra nok, så da ble valget tatt om dette for 2013.

Bilen er senket 60/40, og er akkuratt lav nok til at det er greit. Jeg skulle gjerne hatt den ned bittelitt til, men skikkelige coilovers er en dyr investering og må nok vente litt, ser ganske bra ut med sommerfelgene på uansett.

Matt hvit er grisekult, jeg synes matt rød bmw med glossifier/metalizer over er sinnsykt kult :

jl39oaj61gqkh261n6tc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...