bergan01 Skrevet April 1, 2013 Forfatter Share Skrevet April 1, 2013 Det skal jeg gjøre Hellem! Idag har jeg bytta skiver rundt hele bilen, og klosser bak. Måtte lage et par nye bolter ettersom festebolten til to av skivene var helt rundet av, skulle egentlig være umbrako men slipte ned hodet på noen vanlige bolter og skar et spor til skrutrekker, det funket veldig bra. Skulle også bytte alle fjærene og begynte på ene siden bak, og for å si det slik, det har nok sitti rundt 10år. Bolten nederst på fjærbenet gikk lett av, men selve hylsa i foringen som entrer inn i ettellerannet som jeg ikke husker hva heter satt helt sjukt. Jeg slo nederst på fjærbenet sikkert et par hundre ganger, prøvde også en slik kjernevarmer de hadde der vi skrudde og det ble varmt som faen, men av, nei ikke faen. Så løsningen ble at jeg kjøper nye dempere først, og skjærer de gamle rett og slett tvert av. I tillegg tok jeg ut SEM bryteren til automatkassa som ikke har funka i det siste, spraya driten ut av den med elektrospray og den funket hjemturen. Men et par timer senere så var den fucked igjen. Så må enten legge opp en midlertidig bryter slik at den faktisk girer opp til 4. gir, eller skaffe en ny bryter, skrik ut om noen har en liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet April 2, 2013 Forfatter Share Skrevet April 2, 2013 Fått dysene idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Typisk dårlig lodding/dårlig kontakt i bryteren. Skaff ny, evt. kan vel den gamle repareres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 bakdemperene kan være passe umulig å få av på disse ja noen går med ETT kakk mens andre gir seg ikke før du viser de vinkelsliperen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 bakdemperene kan være passe umulig å få av på disse ja noen går med ETT kakk mens andre gir seg ikke før du viser de vinkelsliperen.... Helt enig, går for vinkelkuttern med en gang hvis ikke jeg skal ha demperen, husk å hive inn kobber fett eller noe slik at den ikke blir sittende fast on du skal bytte/beholde demperen sent from a galaxy far far away... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 Har kjøpt 350cc dyser, m30 topp (så har jeg en ekstra), turbomanifold fra 745 og et turbogrenrør i rustfritt men fikk feil og selger er kranglete så spørs om jeg får penger tilbake eller riktig grenrør. Har også kjøpt 179ecu med motronic 1.3 slik at jeg får brukt tunerpro rt fra pc slik at jeg kan lese av og endre verdier for tenning og bensin live. Har også skaffet et greit basemap fra lignende oppsett. Har komplette nye skiver og klosser+60/40 senk (samme som står på) som skal på i påsken sammen med nye tårnlager bak. Har sveisa 3" hele veien fra kat med en simons lyddemper bak, og lyden ble rett og slett skikkelig feit. Rettferdiggjorde 6ern. Fjern innmaten i katten så får du hakket vassere lyd (og du får tilbake det lille av effekt som den evt måtte stjele, uten at det trolig er merkbart) Følger med selvom jeg sjelden kommenterer, slik er det nok med flere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 Typisk dårlig lodding/dårlig kontakt i bryteren. Skaff ny, evt. kan vel den gamle repareres. Ja, vil tro det, men virker som plasten er så porøs at hele driten går i fillebiter om jeg åpner den. Så tror jeg like greit kan skaffe en ny Vet noen hvilke kabler jeg må koble sammen av de 6? slik at jeg konstant kan kjøre i E og få fjerdegiret tilbake bakdemperene kan være passe umulig å få av på disse ja noen går med ETT kakk mens andre gir seg ikke før du viser de vinkelsliperen.... Jeg turte rett og slett ikke mer da jeg ikke hadde noen ny demper, så tenkte å skaffe det før jeg skjærte av driten Men blir vinkelsliperen neste gang ja bakdemperene kan være passe umulig å få av på disse ja noen går med ETT kakk mens andre gir seg ikke før du viser de vinkelsliperen.... Helt enig, går for vinkelkuttern med en gang hvis ikke jeg skal ha demperen, husk å hive inn kobber fett eller noe slik at den ikke blir sittende fast on du skal bytte/beholde demperen sent from a galaxy far far away... Det skal jeg gjøre neste gang for det der gidder jeg ikke om igjen Har kjøpt 350cc dyser, m30 topp (så har jeg en ekstra), turbomanifold fra 745 og et turbogrenrør i rustfritt men fikk feil og selger er kranglete så spørs om jeg får penger tilbake eller riktig grenrør. Har også kjøpt 179ecu med motronic 1.3 slik at jeg får brukt tunerpro rt fra pc slik at jeg kan lese av og endre verdier for tenning og bensin live. Har også skaffet et greit basemap fra lignende oppsett. Har komplette nye skiver og klosser+60/40 senk (samme som står på) som skal på i påsken sammen med nye tårnlager bak. Har sveisa 3" hele veien fra kat med en simons lyddemper bak, og lyden ble rett og slett skikkelig feit. Rettferdiggjorde 6ern. Fjern innmaten i katten så får du hakket vassere lyd (og du får tilbake det lille av effekt som den evt måtte stjele, uten at det trolig er merkbart) Følger med selvom jeg sjelden kommenterer, slik er det nok med flere! Tenkte litt på det egentlig, men i tilfelle jeg må ha utslippsmåling etc etter ombygg så turte jeg ikke, og strengt talt er lyden såpass høy nå at jeg tror det er like greit jeg ikke gjorde det, er jo i praksis rakt rør i 3" fra katten nå. Lyden minner om en en v8 på tomgang og når jeg passerer 4000 så er det sinnsykt grom "flærre" lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Hva slags lakk sprøyte brukte du på dippingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Typisk dårlig lodding/dårlig kontakt i bryteren. Skaff ny, evt. kan vel den gamle repareres. Ja, vil tro det, men virker som plasten er så porøs at hele driten går i fillebiter om jeg åpner den. Så tror jeg like greit kan skaffe en ny Vet noen hvilke kabler jeg må koble sammen av de 6? slik at jeg konstant kan kjøre i E og få fjerdegiret tilbake Tror man kun gir pulser til en computer, det kan du prøve å måle deg fram til med multimeter, hvilke kontakter på bryteren som får gjennomgang ved å skyve den inn i "E". Da finner du nok ledningene du evt. skal støte borti hverandre med tenningen på. Dette avhenger jo av at bryteren faktisk funker som den skal i testøyeblikket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå