Orium Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Hei. Har en E39 525dat -03mod. Har to feiler eller problem som jeg kunne tenkt meg å løse. 1. Har problemer med å få restvarme-funksjonen til å fungere. Når bilen er varm og jeg stopper den, får jeg ikke lys i knappen når jeg trykker. Har ikke undersøkt noe nærmere, da jeg rett og slett ikke vet hvor jeg bør begynne. Skal tenninga være helt avskrudd? Er det diagnose eller finnes det noen triks jeg kan sjekke før det? 2. I tillegg lurer jeg på hvorfor jeg ikke får kobla mobilen til via bluetooth. Har kommet frem til "Bluetooth parieren" eller lignende meny i bilen. Søker deretter opp via mobilen og finner bilens bluetooth. Trykker på og skriver inn kode som følger med. Kommer da opp at jeg "ikke kan koble til enhet" på mobilen. Har noen her inne noen "tjuvtriks" for å få dette i boks? Mobilen er en HTC Sensation. På forhånd takk!
RS-Heggem Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Skal være helt avslått ja, og jeg tror nøkkel skal være uttatt. Deretter trykker du på rest-knappen, og da skal den begynne å blåse. Men bilen må jo selvfølgelig være varm også, da dette utelukkende går på bilens varmeapperat.
Orium Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Skal være helt avslått ja, og jeg tror nøkkel skal være uttatt. Deretter trykker du på rest-knappen, og da skal den begynne å blåse. Men bilen må jo selvfølgelig være varm også, da dette utelukkende går på bilens varmeapperat. Ok. Skal sjekke dette nærmere, da nøkkelen ikke har vært ute av tenninga
RS-Heggem Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Prøv det. Parringa med blåtann kan jeg desverre ikke hjelpe deg med. Det har ikke noe med at bmw bruker nokia? Har vært borti noen billige headsett som ikke vil parre seg med visse telefoner.
Kjell Z3 Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Skal være helt avslått ja, og jeg tror nøkkel skal være uttatt. Deretter trykker du på rest-knappen, og da skal den begynne å blåse. Men bilen må jo selvfølgelig være varm også, da dette utelukkende går på bilens varmeapperat. Ok. Skal sjekke dette nærmere, da nøkkelen ikke har vært ute av tenninga Nøkkelen trenger ikke å være ute av tenninga. Du kan bruke restvarmen på to måter. Du kan ha tenningen av (trenger ikke ta ut nøkkelen) Da vil viften gå i sin egen hastighet. Eller du kan sette nøkkelen i radioposisno, da kan du selv regulere fvor mye viften skal blåse, det er praktisk om du sitter i bilen og venter. Jeg bruker den mye i min E39 og det er helt topp, alle biler skulle hatt restvarme.
aloebiz.net Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Og den starter ikke om det er dårlig med strøm på batteriet ditt
Orium Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 Takker for svar! Fungerer fint nå! Både uten og med nøkler i Var nok AGR-termostaten som gjorde at temp'en ikke ble høy nok. Noen som kan svare meg på bluetooth-parringa? Fortsatt ikke løst. Har dere forslag? Har fått opp skjermbildet på bilen hvor det står om parring. Deretter søkte jeg opp bilen på mobilen, tastet inn koden som sto i håndboka. Men mobilen vil ikke koble seg til. Kan det være sperre på antall mobiler? Er det evt software oppdatering på bilen? Kan sikkert få noen på BMW-verksted til å hjelpe, men synes det er moro å fikse noe selv og
Alpejohn Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Prøv en annen mobil og se om den funker. Har prøvd med gamle sony ericsson tlf, iphone 4, galaxy s2/s3 og alle har funket strøkent.
Orium Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Skrevet Januar 20, 2013 Prøvde i går ettermiddag igjen. Da funket både iphone4 og min HTC med en gang. Spørs på dagsformen sikkert Kan nok og være jeg som ikke gjorde alt riktig første gang. Men det funker hvertfall nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå