mOMOe Skrevet April 30, 2013 Forfatter Skrevet April 30, 2013 Ny dag på verkstedet unnagjort. Fuelcell, swirl-pot, eksterne pumper og filtre var egentlig ikke på planen i år, men siden jeg er igang med å bygge bagasjerom så kan jeg like gjerne få dette på plass med en gang. Men først må jo det originale vekk, noe jeg er glad jeg tok i år, da tank og samtlige rør var ihjelrusta. Litt jobb ble det jo, ned med eksos, av med varmeskjold, mellomaksel og til slutt tanken. Samtlige fester til tanken var boltene rusta helt runde, så endte opp med å kappe bort festene i karrossen. Jævelskapet ute Noen forslag til hva jeg kan bruke all denne plassen til da? Ved demontering av påfyllingsrør, ventilasjonsslanger osv oppdaget jeg litt rust i innerskjermen. Begynte å plukke litt på det og helvete åpenbarte seg Trolldeig og sikaflex besto hele bakre delen av innerskjermen av, JIPPI! Her må altså HELE jævla innerskjermen til pers, så da ble det nok en fremmskyndelse av neste års planer Tror det kan bli både tufft og funksjonellt Vurderer også og flytte radiatoren bak også når jeg først er igang, meeeeeen har jo planer om litt motoroppgraderinger etterhvert, så er usikker på om jeg gidder å rote med det før jeg skal til med motorbytte og mest sannsynlig trenger større radiator Noen gode forslag til hvordan jeg burde gjøre det isåfall???? Ser de fleste har raddisen liggende med sugende vifter på undersiden og lufttilførsel fra "scoop's" i bakre sideruter. Men det krever så stor plass ift f.eks stående mot bakplata, hmmmm Skal jo ha både fuelcell'n, swirl pot, pumper, filtre og batteri bak der også, pluss at det helst må tåle en liten trøkk uten av alt går åt helvete
Steven Skrevet April 30, 2013 Skrevet April 30, 2013 Ser her ja, kjipt å finne rust hvor man trodde det var greit Men sånn er det å skru E30. Men hvorfor vil du ha radiatoren bak? Det ser jeg på som mer jobb/kostbart enn hva det gir fordeler Hvis det er vektfordeling du tenker på så vil du jo flytte bensinvekta lengre bak med fuelcell nå, og hvis du har planer om bur så vil det vel bli litt ekstra vekt mot bakdelen av bilen da også? Men tips til radiator, E28 535 raddis er god sjit! Stor overflate men allikevel slank slik at du får plass til viskosevifte Du har kanskje en liggende? Hvis ikke selger koed ny til slikk/ingenting. Husk å kjøp monteringsett så passer den perfekt i E30 https://www.koed.no/2.1.asp?katstate=ny ... anker_5844 EDIT: ang monteringsdeler, koed skriver: Information: - Monteringsdelene ovenfor gælder udelukkene modeller til karosserer til og med 8/1987 - Montering på karosserier fra og med 9/1987 forgår ved improvisation.
mOMOe Skrevet Mai 3, 2013 Forfatter Skrevet Mai 3, 2013 Njaops. Skal flytte den bak, men ikke ennå. Grunnene til at jeg vil ha det bak er hovedsaklig vekt og det at i rc blir det jævskli med steinsprut.
mOMOe Skrevet November 13, 2014 Forfatter Skrevet November 13, 2014 Har skjedd en hel del siden siste update nå. Må bare få knipsa noen bilder så kommer ny oppdatt straks
mOMOe Skrevet November 13, 2014 Forfatter Skrevet November 13, 2014 (endret) hmmm, ting stoppa litt opp en stund. hovedgrunnen til dette har vært disse og siden disse 4 tar litt tid, har jeg sagt opp verkstedleia mi og flytta alt hjem. det var jo en utfordring i seg selv, men det gikk jo. vet ikke helt hvor jeg skal få plass til det siste hengerlasset bare gamle sykkelen etter bestefar fikk plass her delelager delelager felg og dekk "reol" jaggu fant jeg en plass til denne au M535i'n satt til lagring i "møkkakjelleren" Karmann Ghia'n kommer til å holde M535i'n med selskap etterhvert, men må foreløpig stå ute og fryse. E-30'n står nå her. fått senka rattstammen straks ferdig med midtkonsoll lagt opp bensinrør fra bagasjerom frem til motor. sveisa rust rust rust rust rust gjort alle 4 hjulbuer klare for breddere mer rust rust og rust gjort det enkelt foreløpig, biltema el. vifte gjort det enda enklere, provisorisk matboks catch-tank Endret Juni 30, 2016 av mOMOe
berge1990 Skrevet November 13, 2014 Skrevet November 13, 2014 ser ut til at du har mye å henge fingrene i, stå på videre
mOMOe Skrevet November 14, 2014 Forfatter Skrevet November 14, 2014 Hehe, ja det er litt å finne på Har en hybel som må ferdigstilles og leies ut først, så er det fullt fokus på e-30'n når det er gjort
mOMOe Skrevet Februar 8, 2015 Forfatter Skrevet Februar 8, 2015 (endret) hybel som nevnt over ferdig, og utleid... så da blir det forhåpentligvis litt tid til e-30 igjen på kveldene etter småtrolla er lagt skjedd noen småting siden sist bare. her står tralla og traller. kobla kjølevifte, termostat og rele. lagt opp kabel for batteri i bagasjerom. fått på plass kontorstolen. nesten ferdig med kontrollpanelet, og resten av kontoret begynner og komme seg. fuelcell står og venter. så da var det bare og begynne å konstruere nytt bagasjerom. sånn ellers, fått varmeapparatet til og funke igjen, viste seg og være denne lille jævelen som er stuck, og slukte sikringer. om noen har ei slik sirkulasjonspumpe til overs, som funker, og ikke koster gamle høner og ville epler, hyl ut så blir vi enige Endret Februar 8, 2015 av mOMOe
mOMOe Skrevet Mars 7, 2015 Forfatter Skrevet Mars 7, 2015 Fått sveisa, fuga og syregrunna bagasjerom. Og når karosserifugemassen først var åpnet, så dro jeg kjapt over hjulbrønnene også. Og med det unnagjort, var det på tide med en hjemmebrygget 3-retters
mOMOe Skrevet November 7, 2015 Forfatter Skrevet November 7, 2015 jaja.. noe smått har jo skjedd siden sist.. bildene taler for seg selv, pluss litt tekst under bildene da detta har vært kobla opp, samt radiator byttet, montert ny gasswire, skiftet sirkulasjonspumpe til varmeregisteret å rengjort div på kjølevannsystemet etter og ha stått stille i noen år nå. Bilen ble deretter testkjørt, fra låven, inn i garasjen, og tilbake igjen 14 dager senere Dvs totalt ca 20 meter.. Siden dengang, har burbygging begynt. Bokser for hovedbøyle. Fremoverbøyle m/ toyotastag og dørstrevere tilpasset og punktet. Demontert for helsveising. Og montert og helsveiset mot hovedbøyle.
mOMOe Skrevet November 7, 2015 Forfatter Skrevet November 7, 2015 (endret) Takker Glemte å skrive at målet er å lisensiere under den kommende klassen NRC (nasjonal rallycross), i 2016. Dermed kan jeg beholde is motoren inntil videre, men samtidig henge noenlunde med i klassen, som er en ny og noe mer begrenset variant av RCN (rallycross nasjonal) Endret November 7, 2015 av mOMOe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå