Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hyggelig å høre at dere har trua på meg her :-) Veit det står igjen mye, men bare jeg kommer meg gjennom rusta så føler jeg hvertfall selv at det jeg misliker mest å drive med er over. Sliter også med enkelte valg men må prøve å gjøre det lettvint for meg selv og heller ikke ødelegge de morsomme kjøreegenskapene til e28'n:-)

Takker for tipset Mikael-B har vært innom Gasolin å snoka sånn tilfelle det ikke dukker opp noe høvelig bruk :-)

Skrevet
Hyggelig å høre at dere har trua på meg her :-) Veit det står igjen mye, men bare jeg kommer meg gjennom rusta så føler jeg hvertfall selv at det jeg misliker mest å drive med er over. Sliter også med enkelte valg men må prøve å gjøre det lettvint for meg selv og heller ikke ødelegge de morsomme kjøreegenskapene til e28'n:-)

Takker for tipset Mikael-B har vært innom Gasolin å snoka sånn tilfelle det ikke dukker opp noe høvelig bruk :-)

står igjen mye? :roll:

sett i tråden min? :mrgreen:

stå på nå! du rekker detta fint, så får vi sett deg sladde litt også, (og siden jeg ikke blir ferdig så kan jeg sladde litt med den om du ikke får til :lol: )

Skrevet

Nei, er ikke mye. Har gjort unna det vanskligeste med tilbanking av plater på topedoveggen. Litt på rammevangen, ei slett plate i gulvet ved rammevangen, rund innfestinga til bakstillinga og skjøten mellom skjerm og bakplate. Normale folk hadde fått dette unna på ei helg :)

Følger med på tråden din ja. Du har et litt annet tempo enn meg heldigvis og regner med at vi sees på treff i hver vår bil til sommer'n. Og hva det blir ut av sladding gjenstår å se. Ender vel med tafatte forsøk og rett i betongen tenker jeg #-o

Skrevet

Fikk lurt fram et litt bedre kamera her så da svingte jeg innom garasjen og knipsa der også :)

Torpedoen begynner å bli hel igjen. Håper resten går litt fortere ;)

guy6x8evlutn7ggi3a6l.jpg

jt69ougi0tab7ifi0lls.jpg

262pf1agxzzge003syzp.jpg

Fremtidig kontor?

wt7fdocjvw5jtxukirkm.jpg

Håper de hjulhusa her skal fylles med røyk og litt gummirester etterhvert :)

o4p2u6xohjxp0i2x0vqj.jpg

God helg 8)

Skrevet

Takk for det :) Uten at det har synes så godt her i tråden så har jeg fått sveisa og gjort klar noen plater. Ikke så mye å ta bilder av og nå blir det ei lita pause etter jeg fjerna noen skruer i ryggen i går. Bare det blir litt bedre her får jeg hverfall god tid til å tilpasse og gjøre ferdig de siste platebitene som mangler.

• 1 month later...
Skrevet

Hei igjen!

Blitt dårlig med bilder her. Ærlig talt er jeg ikke så god på sånne projekt-tråder. Og skal jeg være mer ærlig enn jeg liker å være så er jeg ikke så god med sånne bilprosjekter heller :lol:

Har gått lengre tid enn jeg håpa, men omtrent som forventa med rustsveisinga. Nå begynner jeg endelig å nærme meg slutten av det sett bort fra ei hjulbue jeg burde gå på.

Her er noen bilder av hva som har skjedd i løpet av siste tiden, lite spennende men dette som har skjedd:

Gulvet under gasspedalen og skjøten mellom gulv og rammevange trengte litt lapping.

b5tbl7w36t4dpsngnft6.jpg

Hadde begynte å ruste mellom travers og rammevange. Forsterkinga inni hadde klart seg bra heldigvis så slipte det blankt, hadde på zinkspray og sveiseprimer i nærheten av sveisepunktene og sveiste det sammen.

8ajkf0vatz1k2xswn648.jpg

28sdsknvi7re9wm4vce6.jpg

lmg8b1irjaa6115yga4g.jpg

nk8ebrp1brpsi2iteq1v.jpg

Rundt innfestningene til bakstillinga, jekkfestet samt bakre del av kanalen var ikke av det sprekeste på noen av sidene på dette e28 karosseriet heller. Så var bare å gjøre så godt man kunne å lappe det sammen igjen. Brukte 2mm plate for å forsterke innfestningen av bakstillinga.

v86lx43745oma7qugpee.jpg

rdshgwthgftzm354i77q.jpg

oe56dplq8iib1z1ft2v3.jpg

jw0xkvktyuz5888w7b41.jpg

Jekkfestet foran var noget sprøtt det også så der ble det en jobb. Flaks med at innerkanal bare trengte et lite stykke med frisk plåt. Glemte å ta bilde før jeg slapp bilen ned på bukken igjen så derfor er "etter" bildene litt... tja... skal vi si "kunstneriske" og i veeldig froskeperspektiv?!? :)

hpnxc2kos1k6is8uly3x.jpg

025qap933pap61nepq0o.jpg

re83wb5ll9cmgz05qrgu.jpg

ui6sxzbl9cd61xtab5l7.jpg

Skjøtene mellom bakskjermer og bakplate lagde jeg nye hjørner til. Ga faen i å lage sånn skjøt med overlapping som det er orginalt. Eneste unnskyldninga jeg har er at dette er banebil og at det skal ny stukturmasse på hele feltet under fanger....

8mftsyo5bnke3yire7ox.jpg

bfgjdpf052zz60z12h8a.jpg

yqym6zd8lpn4if3olw5a.jpg

Tok bilen ned av vippa og satte den i bukken igjen for å få litt avveksling fra rusta. Mangler uansett hjulbue så da kan jeg prøve å får gjort litt annet i mellomtida. Hang på ei forstilling igjen og måtte dytte noen hjul inn i hjulhusene for å huske åssen det ser ut :wink:

cw3jj1pug1lqrkslregn.jpg

Prøvde med noen 19" bak og kan jeg vel med sikkerhet si at ikke blir noe av :mrgreen:

ju05mllyhim231sgjrp6.jpg

Sånn står altså bilen i kveld og visst noen prøve å hinte om at e30meet begynner å nærme seg så vil jeg ikke høre så mye om det egentlig 8) Må begynne å handle inn delene jeg trenger snart. Tida går fort nå framover uten at jeg har noe særlig tro på å rekke e30meet med denne uansett.

avq3da027pi5nt0jws9l.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...