erxzn Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Skrevet Januar 22, 2013 Alpejohn. Hvordan er pris påå få fiksa dette på verksted egentlig??. Høres dyrt ut:p
Alpejohn Skrevet Januar 22, 2013 Skrevet Januar 22, 2013 Jeg byttet filter på min i sommer, var gjort på under 10 min. Diagnose er jo også gjort på under 20 min, så jeg ville sagt rundt en halv time + pris på filter... Men de skal vel tjene på arbeidet så da blor det vel sånn.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
erxzn Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 Da byttet jeg dieselfilteret sjøl.. bilen startet ikke på lorgenen i dag? (Nytt problem) Da tok jeg saken i egne hender å bytta filteret. Etter å ha skinna den ei god stund så starta den og funka konge. I 5 min.. haha . Så var det back 2 start.. etter 10 min med samme gamle problemer så funka den bra igjen, men nå funka den dårlig. Så nå står bilen til lading og skal på diagnose i morgen, men erdet noen som har peiling på hva det kan være? Eller tips på å finne ut av det? Visst ikle sender jeg den på verksted å ber de fikse ALT... Takker for hjelp så langt folkens!!
Alpejohn Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Som sagt så vil for lavt matetrykk gjør at bilen mister krefter og rykker. Men om dette er tilfelle ligger det lagret feilkode på "pre supply pressure to low". Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
erxzn Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Fikk beskjed fra verkstedet nå.. fikk feil på fødepumpa? Og lmm sa de.. enten kunne det bare være en av de eller så var det begge... stress å bytte dette dritet??
erxzn Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Fikk beskjed fra verkstedet nå.. fikk feil på fødepumpa? Og lmm sa de.. enten kunne det bare være en av de eller så var det begge... stress å bytte dette dritet??
erxzn Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Tar å tiner ned bilen i helga og så får jeg di til å bytte lmm, den må jo kodes...
Alpejohn Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Matepumpe/fødepumpe Den sitter under førersetet bak noen plast deksler. De kunne jo ha sjekka trykket når de hadde på diagnoseapparatet! Når jeg hadde dette problemet lå trykket på ca 3,4 bar på tomgang, ga jeg full gass og rusa mens inpa viste live data så jeg at trykket rasa under 2 bar. Etter pumpebytte lå den på 3,8 på tomgang og reagerer nesten ikke når jeg gir full gass. Jeg holder en knapp på pumpa, men ville fått sjekka trykket før du bytter noe som helst. Dette er en vanlig feil. Men kjøp orginal pumpe, ikke ettermared, jeg kjøpte ei på ebay helt ny og det ble ikke bedre. Kjøpte pierburg pumpe og problemet ble borte. Der er foresten en ventil som styrer trykket, og denne kan også lekke så pumpa ikke klarer og øke trykket. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
erxzn Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Takk Alpejohn! !!! Okey ? Så jeg skal be de ikke bytte lmm? At de heller skal måle trykket på pumpa og visst det er samme ting som du beskriver, så bare be de bytte pumpa?? Hvor stor er sannsynligheten for at det er dysene da??
erxzn Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Du er helt konge alpejohn!!!!!!!!!! Vet ikke hvordan jeg kan få takke deg, men sier ihvrrtfall tusen takk! Forklarte verkstedet akkurat det du forllarte, og trykket lå på ca 3, 6b på tomgang og falt ned til 2 ved rusing.. ergo, vi tar å bytter pumpa.. verkstedet hadde ikke tenkt på dette... du er en Engel! Fytti er dritglad nå... satser bare på at det er den da:p men pumpe fra mekonomen er greit? Der de bestiller fra Ha ei god helg!!!!
Alpejohn Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Bare hyggelig Er nok stor sansynelighet for at det er pumpa som er gåen da ja Aner ikke hvordan det er med mekonomen, men de har jo grei kvalitet på andre ting. Kan jo godt hende man får orginal pumpe der også for alt jeg vet. Når jeg tenker meg om så er det mulig min også lå på ca 3.6 bar, men merket at trykket falt veldig ved rusing samt når man kjører og gir gass. Fredrik
erxzn Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Satser på at det er pumpa... men er det samme symptomer visst dysan lekker egentlig ? ^^ fant ut at mekonomen solgte pierburg pumpe, så ble det du sa.. den lå for 3000 kr ca.. så bare håper på at det er den så er jeg kvitt problemet ^^ haha.. Takk igjen, du fiksa dagen min ! Daniel
erxzn Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Skrevet Januar 28, 2013 det var den pumpa !! bytta den på lørdag og funka som bare det etterpå.. koooonge men er det ikke diesel pumpa ? elr heter det mate/føde pumpe ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå